Lounge tilgang Hkg med plus billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stensth, 16. april 2016.

  1. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Er det Thai man får tilgang på med plus billet med Sas uten å ha ebg/ebd/ebp på Hong Kong Internationel Airport?
     
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Så står det SAS pluss i parentes ;)
     
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det er Plaza for Plus uten status, det er verifisert personlig ;) Det er ikke noe stort tap det altså, det er ikke det største trykket i loungene så tidlig som flyet til SAS går fra HKG.

    Dersom du har *G eller reiser Business så ville jeg rangert loungene du har tilgang til i følgende rekkefølge:

    1. Singapore Airlines loungen, men den ligger i East hall altså langt borte fra der SK har gate. Dette er heller ikke en lounge å sitte i lenge da den fullstendig mangler vindu. Spis godt og deretter ta turen ut i Wes hall
    2. THAI, hvis du er sulten, loungen er ganske kjedelig i innredningen.
    3. United, hvis du ikker er sulten, velg heller THAI eller Plaza hvis det er målet. Ellers flott nyoppusset lounge.
    4. Plaza er bra på det jevne, denne er også nylig pusset opp. Styr unna denne hvis det er overfylt, noe den ofte er. Maten er helt grei, men alkohol er ikke gratis. Plaza hadde rykket opp et par hakk dersom den hadde vært mindre overfylt. Loungen en er svær og store deler er avsperret til å "airline invitation" altså begrenset for kredittkort kunder og buy-inn personer.

    2, 3, 4 ligger i West hall, altså rett ved der SAS sin gate pleier å være. Alle disse loungene ligger hevet opp en etasje fra resten av avgangshallen, men det er tidvis veldig åpent oppover og til siden slik at det kan bli ganske mye støy spesielt hvis det er boarding på en gate i nærheten.

    Sånn det var vel det :)
     
  6. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    En jeg kjenner som spurte meg nemlig.
     
  7. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Gammel tråd, men kan jeg gjeste inn 2 stk i noen lounge med hjelp av min diamant status?
    Alle reiser i plus.
    Eller må vi forholde oss til Plaza loungen?
     
  8. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er prioriteringen av *Gold lounge, nå som SAS har byttet til Terminal 1 @RedLine ? :)

    stensth:
    Har forsøkt å gjeste inn 2 stk med diamant på en rekke lounger på andre flyplasser, men aldri fått lov...
     
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt tilgang til de samme loungene. Bare innsjekking som går i et annet område/terminal.
    SIA-Thai- United. Merk at Sia ligger et stykke unna gaten der SAS går fra.
     
    kaijoar liker dette
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Med den fullstendig håpløse avgangen SAS har fra HKG så gjelder det jo å sove lengst mulig å komme så sent som overhodet mulig til flyplassen. Tror jeg var maks 20 min i loungen før vi boarded.
     
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det enda mer praktisk og besøke Singapore Airlines sin lounge siden den er i nærheten når du har passert igjennom sikkerhetskontrollen. Så da må du ta deg fra det området og ut til gaten uansett. :) Gå for Singapore sin hvis du liker mat og ønsker å ha det stille og fredelig. Velg United sin hvis du vil ha over/utsikt :)
     
    kaijoar and MadsVaHa like this.
  12. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk lounge billetter til Plaza Premium nå ved insjekk. Så får bli tur dit med sellskapet, så får det bli Singapore neste gang istedenfor.
    Takker for svar
     
  13. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Da sitter du på samme fly som meg, sitter bak i bussen på 51A i dag:)
     
  14. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, ja fikk CU til plus :)
     

Del denne siden