Lounge Tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Darkcho, 05. juni 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi "sjekker" inn i lounger feks. Sleng gjerne på litt brukererfaringer eller tips og triks fra loungene dere besøker!

    Lufthansa Senator Lounge i Berlin. Gud bedre for en elendig lounge... Riktig nok noe vin, sprit og snacks, men der stopper morroa. Dårlig utvalg i alt annet, slitte stoler, ingen stillerom, ingen dataer som kan lånes, dårlig utvalg i aviser etc etc
     
    GinTonic liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Den er som en First Class Terminal å regne sammenlignet med Lufthansen Loungen på Milano Malpensa. DER skal du se slitt lounge, elendige fasiliteter, og ikke engang egne toaletter. Ut på gangen til offentlig toalett som selv kl 0700 så ut som en grisebinge. Ikke såpe og ikke papir til å tørke seg med. Æsj! Og så jeg som måtte sitte der i 4 timer etter en natt på fly fra Asia. Så kan du jo tenke deg hvordan humøret ble (og hvor vondt jeg lukta etterhvert.....)
     
    Darkcho liker dette
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    De må ha servert noe seriøst dårlig mat på flyet fra Asia hvis du måtte sitte på dassen i 4 timer... Også uten papir a gitt!
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Moroklumpen!
    4 timer i en gørrkjedelig lounge. Dassen hadde papir, men ikke tørkepapir ute ved vaskene. Kunne liksom ikke stå å vaske meg for så å tørke meg med toadasspapir vel....
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker ikke navnet på loungen, ikke at det gjør noe for jeg kommer aldri til å returnere, men jeg tilbragte ventetiden på Lombok Airport i en særs spesiell lounge.

    Det var gratis, tregt wifi og Coca Cola på flaske, men der stoppet også luksusen. Eller jo. Indiana Jones rullet og gikk på fjernsynsapparaturet.

    Toalettet og kjøkkenet var inn samme dør. Unødvendig å si at cateringen forble uprøvd.
    I Indonesia så er de veldig fan av et lite dusjhåndtak til toalettene. Følgelig var hele gulvet på toalettet/kjøkkenet dekket av vann.

    Fant meg en annen plass å tilbringe ventetiden frem til avgang. Løp ut med veivende armer og lurte på hva jeg hadde gjort galt for å fortjene noe sånt. :p
     
    Fly med oss liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skulle ikke bli en tråd om de verste loungene altså ;) Jeg var tilfeldigvis på den i Berlin, derav den ble nevnt (slaktet).
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Okåå da :p

    SilverKris loungen i T3 på Changi er kjempefin. Eneste jeg har å utsette på den var at dusjrommene ikke har eget toalett.

    Champagne klokken 0630 om morgenen er sjelden feil :) Godt utvalg av mat og drikke, masse sitteområder og bra WIFI.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA-loungen i Phoenix var bare stråååålende den ene gangen jeg har vært der. Utseendemessig som enhver BA-lounge, men betjening som om det skulle vært en topp F-lounge. De brydde seg skikkelig om pax og passet hele tiden på at alle hadde der bra. Terningkast 7.
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ryanair-loungen på London Stansted overrasket positivt. Adgang med Priority Pass.

    Lounge.JPG
    Ryanair2 (Small).jpg
    Ryanair1 (Small).jpg
    Ryanair3 (Small).jpg
    Ryanair5 (Small).jpg
    Ryanair4 (Small).jpg
    Ryanair6 (Small).jpg
     
    Flight Cancelled liker dette
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Har DU flydd Ryanair???? :eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes::eek::rolleyes:
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst! Trip report her :)
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  14. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Da sitter man godt planta i den kjente og kjære(??) OSL SAS Gullstua. Og det på en søndag!
    5 stk her inkl meg, og varmmat til frokost - gulasjsuppe. Ellers er det vanlig frokostopplegg med div brød og pålegg.
    Blitt ganske så trivelig her med den nye innredningen.
    image.jpg
    På vei til Frankfurt, så skal forsøke å rapportere noen loungeopplevelser derfra også.
     
    Last edited: 15. juni 2014
  15. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Frankfurt Senator lounge B42:
    Stilfull/smakfullt og romslig med bra utvalg av drikke og mat. Egen bar hvor man får champagne og drinker. Flott utsikt mot rullebanen.
    Har også hvilerom og spa.

    image.jpg
    image.jpg
     
  16. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Air Canada Maple Leaf lounge B-piren:
    Nyeste Star Alliance loungen på Frankfurt. Flott og luksuriøst innredet i varme fargetoner.
    Greit utvalg av mat og drikke, men bedre i SEN loungene til Lufthansa.
    Best utvalg av desserter, og Key Lime paien topper alt! Anbefales!
    image.jpg
     
    Robamu and Edvard like this.
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr SAS inn og ut av Narita i november, er EBG og har eco billett. Hvilken lounge anbefales? Ser det er noen forskjellige alternativer.
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Den nærmeste (som jeg antar SAS bruker for businesspassasjerer) er en United lounge, den anbefales ikke overhodet.
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Har relativt dårlig erfaring med United sine lounger selv, men er det ikke mulighet for å bruke feks ANA sine på plassen? Noen av de som holder grei standard, envt bedre enn United?
     
  20. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Et hendig verktøy er Star Alliance Lounge Finder. Du plotter inn reiserute, flyselskap, reiseklasse, program og status i *A, så får du opp alle loungene du har tilgang til på valgt flyplass. Ganske hendig:)

    Feks. Fra NRT-CPH med SAS på Eco med EBG gir tilgang til både ANA og United på terminal 1.

    Lounge Finder tar ikke hensyn til hva du ankom med ved connections. Feks. om du ankommer BKK i Thai First og skal videre i Thai business, viser den kun business loungen selv om du har tilgang til first loungen.
     

Del denne siden