Lounger i Frankfurt - FRA?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av gardamix, 27. juni 2015.

  1. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Jeg skal reise til Shanghai, Kina i sommer med en pit-stopp i den tyske byen Frankfurt.
    Med dette lurer jeg på om noen har noen erfaringer med loungene på FRA?

    Vi er tre stykker i reisefølget der jeg har EBG, mens de to andre har EBS og den siste er statusløs.
    Hvilke lounger har f.eks. jeg tilgang til? Og noen anbefalinger av hvilken av loungene på flyplassen som kanskje er bedre enn andre?

    Takk!
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om dere reiser biz, velg den nærmeste LH Biz-loungen. De er som en vanlig SAS-lounge. SEN har kun to av dere tilgang til, så det er vel ikke aktuelt. De er uansett ikke bra.

    Buy-in loungene finner du her - http://www.frankfurt-airport.com/co.../en/services/container_services/lounges1.html
    Jeg har ingen erfaring med noen av de, men det er det kanskje andre som har. Nå er ikke jeg lommekjent på FRA, men det er vel et stykke mellom terminal 1 og terminal 2?
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Om tre av seks har *A-gull får vel alle inn i senator-loungene om de tre med gull guester en hver? Som *A-gull har du tilgang til både senator- og busineslounge med en gjest, så det er bare å velge og vrake.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Senator-loungene er bra spør du meg! Men med kun 1 EBG får du kun inn deg selv + 1 gjest! No more!
     
  5. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Bare jeg har *A-gull. Og vi reiser på økonomi. Vil det si at bare jeg har da tilgang til SEN og businessloungene med en gjest?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
     
    gardamix liker dette
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager, jeg leste feil! Trodde du skrev "Vi er tre i reisefølget som har EBG" og ikke "Jeg er en av tre" :)
     
    gardamix liker dette
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk sneket med meg 2 gjester i SEN loungen på terminal 1, i våres en gang.

    Printet ut et ekstra BP gav det til en av kompisene mine sammen med et gullkort (har flere pga MC og AMEX), ba han vente 10 min etter at vi 2 andre hadde gått inn.
    Funket som bare det ;) Han ble spurt om å vise gullkortet da han scannet BP så var bra at jeg gav han det og :)
     
  9. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for alle svarene og tipsa! :) Noen som har noen erfaringer med loungene der nede på FRA? Altså hvilke lounge kan være mer anbefalt enn andre?
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Alle Lufthansa loungene er relativt like. Velg den som ligger nærmest gaten din. :)

    Har også lest at Air Canada sin lounge skal være ganske bra!
     
    gardamix liker dette

Del denne siden