Hei sveis... 10.09 er dagen hvor SAS flytter til terminal 2 på Heathrow, og selv ikke jeg klarer å motstå fristelsen av en ny terminal og splitter nye lounger, selvom jeg synes SAS gjør mye rart fortiden. Jeg hadde mye tid idag, så bestemte meg for å ta en titt på alle loungene som har åpnet. Plaza Premium Lounge, United Club og Air Canada Maple Leaf Lounge. Singapore Airlines og Lufthansa har ikke åpnet sine lounger enda.
Vi starter med loungen SAS vil benytte for sine Plus og gullkortholdere frem til Lufthansa åpner sin lounge den 10.10.2014 - Plaza Premium Lounge Sammenlignet med SAS/Air Canada loungen i T3 er dette helt sykt bra (Ostekakene nederst til venstre er vanvittig gode!) Konklusjon: Dette er en flott lounge, og en lounge jeg absolutt kunne betalt meg inn i om jeg var statusløs med mye tid
For å komme til Singapore, Air Canada og United sine lounger må man gå over til satelitterminalen. Jeg ble fortalt at dette skulle ta 30minutter hver vei(!), dette er fasiten Så til lounge nummer to, Air Canada Maple Leaf lounge. Konklusjon: Dette er den "dårligste" av de tre testet, men fremdeles er det en meget fin lounge. Ingen skal behøve å unngå Air Canada pga. kvalitet på loungen hvertfall...
Så til United Club lounge. Dette er den desidert beste loungen i terminal 2 foreløpig (Singapore Airliens er jo kjent for å imponere) og utvilsomt den beste United loungen jeg har besøkt. Bartenderen kunne også bekrefte at dette var noe de hørte ofte.. Konklusjon: Dette er helt rått Nå blir sikkert Lufthansa loungen fin også, men jeg ser ingen problem i å gå hit de gangene jeg flyr SAS til Skandinavia. Bare hyggelig!
7 minutter du... Løp du som en gal? Tusen takk for en super loungerapport. Nesten så man må ta turen ens ærend til LHR med SAS for å prøve disse selv. Ser jo meget, meget bra ut.
Takk for meget fin rapport; gleder meg til å teste disse selv neste søndag da jeg har en del timer til disposisjon før hjemreise.
Såvidt jeg vet kan Plus passasjerer benytte United loungen pr. tid, men vil tro dette endres når Lufthansa åpner sin lounge. Air Canada er kun for *G.
Tusind tak for at du "ofrede dig" for holdet Interessant kig - og det ser absolut ud til at der ikke bliver noget at klage over når det gælder lounger i T2
Så nok en United-lounge utenfor USA som er bra... Det er morsomt å se, fordi alle United lounger i USA (med unntak av Global First) er skrot.
Meget bra report og gleder meg til neste gang jeg skal til London. Tipper at LH sin lounge kommer å bli en standard nyåpnet LH lounge, så den kommer nok til å bli bra den også. Blir nok å tasse bort til UA jeg også, for å ta en titt Ser ut som en flott terminal også
Takk skal du ha, Kristian! Ser ut til at dette er en kraftig forbedring i forhold til det vi så i både T3 (SAS) og T1 (United/Star). Vi får se hva Hansen og SQ disker opp med.
Det virker så bra at jeg er redd det er "innkjøringsproblemer". Får håpe standarden holder seg, og at Sen loungen til LH stiller med Champis for se som spør. Hvordan var spaserturen i forhold til tunnelen i Frankfurt. Mener og ha tatt tiden fra A gate til B-gate til 10 min.
Alle disse loungene slår Singapore loungen i T3 ned i støvlene. Håper SQ bytter eggerøre oppskrift samtidig som de bytter terminal, bare jeg som har syntes denne har smakt litt rart? Takk!
Er det bar med utsikt i UA-loungen? Ser ut som man kan sitte ved bardisken og se ut mellom flaskene - det må jo være toppers!