Lufthansa - Business Class på A340-600 eller 747-400?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tmolvik, 16. des 2017.

  1. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Planlegger en bonustur med konemor og baby som da vil være 7mnd. Fikk opp et alternativ med hver av disse flytypene og ettersom jeg ikke har flydd business på noen av dem (og forsåvidt heller ikke med baby), så lurer jeg på om noen har noen råd til hvilken jeg skal velge. Reisetid er omtrent identisk, så det er i utgangspunktet kun flytype som er relevant her. Satser på at begge har bassinet?

    På forhånd takk!
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Begge er fantastiske flytyper, mine personlige favoritter. Hvis det er mulig med bassinet i andre etasje, ville jeg gått for 747. Veldig stille og rolig i andre etasje.
    Finner ikke info om hvilke seter som har oppheng for bassinet.
     
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, det var det jeg heller ikke fant da jeg prøvde på f.eks SeatGuru. Jeg hadde egentlig samme tanke som deg, men var litt usikker på om det var forskjell i interiør/tilbud. Får eventuelt bare ringe LH for å se hva de sier, da bassinet er litt essensielt og det ikke var så veldig god info på hjemmesiden.
     
  4. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Løsning: Gjør en booking for 1 ADT of 1 INF på ønsket rute i business på lh.com. Når du så skal velge seter får du bare et par muligheter. Dise setene har bassinetmulighet. :)
     
    tmolvik, Xflipper and Stuttfeiten like this.
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Godt tips! Når jeg skal booke med CT, vil forresten reservasonskontoret der kunne velge plasser for oss under booking, eller må det enkelte flyselskap kontaktes? Blir sannsynligvis en miks av SAS, Air Canada, Lufthansa og muligens United.
     
  6. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Lufthansa og SAS kan man velge selv på nettet, mens Air Canada ordner reservasjonskontoret for deg. United vet jeg ikke om du kan ordne på egenhånd.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    CT folket i Tallin booker seter for deg. Men det er lurt å ha oversikt over aktuelle seter via seatguru osv slik at du vet hvilke seter du vil ha. Selv har jeg kunnet justere alle mine setevalg via hjemmesiden til Thai i etterkant selv om jeg er booket inn på 5 forskjellige selskap.
     
  8. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med deg. I utgangspunktet er LH C veldig like på a340 og 747 med unntak av hvis man sitter i andre etasje. Det er jo alltid koselig å sitte der oppe hvis man er to som reiser sammen (som solo sitter jeg alltid i midten nede). Har de bassinet i andre etasje ville jeg godt for 747, hvis ikke ville jeg kanskje valgt a340 da denne er litt mer stille, men uansett lite forskjell.
     
    tmolvik and MadsVaHa like this.
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har noen erfaring med Luftwaffe Biz i A330? Jeg har funnet et par bonusbilletter fra Frankfurt til Dallas/Ft. Worth som ikke er helt uaktuelle, men hvis det er kjip standard på A330-bissnissen, kan vi like gjerne fly SAS til ORD og så innenriks derfra.
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som om LH i følge seatguru har 3 versjoner. alle med 2-2-2. Men 2 av configenne har First. i følge LH.com selges ikke F på LH438. Da er det som flere har sagt at du kan betale for og få sitte i F setene men med C service. Tror det ble rapportert 3-4K per pax. Med SK er det jo lave avgifter og garantert 1-2-1. Så tror jeg hadde gått for de kanskje?
    LH sine A330 er alle lay flat :)
     
    Scandipendler liker dette

Del denne siden