Planlegger en bonustur med konemor og baby som da vil være 7mnd. Fikk opp et alternativ med hver av disse flytypene og ettersom jeg ikke har flydd business på noen av dem (og forsåvidt heller ikke med baby), så lurer jeg på om noen har noen råd til hvilken jeg skal velge. Reisetid er omtrent identisk, så det er i utgangspunktet kun flytype som er relevant her. Satser på at begge har bassinet? På forhånd takk!
Begge er fantastiske flytyper, mine personlige favoritter. Hvis det er mulig med bassinet i andre etasje, ville jeg gått for 747. Veldig stille og rolig i andre etasje. Finner ikke info om hvilke seter som har oppheng for bassinet.
Nei, det var det jeg heller ikke fant da jeg prøvde på f.eks SeatGuru. Jeg hadde egentlig samme tanke som deg, men var litt usikker på om det var forskjell i interiør/tilbud. Får eventuelt bare ringe LH for å se hva de sier, da bassinet er litt essensielt og det ikke var så veldig god info på hjemmesiden.
Løsning: Gjør en booking for 1 ADT of 1 INF på ønsket rute i business på lh.com. Når du så skal velge seter får du bare et par muligheter. Dise setene har bassinetmulighet.
Godt tips! Når jeg skal booke med CT, vil forresten reservasonskontoret der kunne velge plasser for oss under booking, eller må det enkelte flyselskap kontaktes? Blir sannsynligvis en miks av SAS, Air Canada, Lufthansa og muligens United.
Lufthansa og SAS kan man velge selv på nettet, mens Air Canada ordner reservasjonskontoret for deg. United vet jeg ikke om du kan ordne på egenhånd.
CT folket i Tallin booker seter for deg. Men det er lurt å ha oversikt over aktuelle seter via seatguru osv slik at du vet hvilke seter du vil ha. Selv har jeg kunnet justere alle mine setevalg via hjemmesiden til Thai i etterkant selv om jeg er booket inn på 5 forskjellige selskap.
Enig med deg. I utgangspunktet er LH C veldig like på a340 og 747 med unntak av hvis man sitter i andre etasje. Det er jo alltid koselig å sitte der oppe hvis man er to som reiser sammen (som solo sitter jeg alltid i midten nede). Har de bassinet i andre etasje ville jeg godt for 747, hvis ikke ville jeg kanskje valgt a340 da denne er litt mer stille, men uansett lite forskjell.
Noen som har noen erfaring med Luftwaffe Biz i A330? Jeg har funnet et par bonusbilletter fra Frankfurt til Dallas/Ft. Worth som ikke er helt uaktuelle, men hvis det er kjip standard på A330-bissnissen, kan vi like gjerne fly SAS til ORD og så innenriks derfra.
Ser ut som om LH i følge seatguru har 3 versjoner. alle med 2-2-2. Men 2 av configenne har First. i følge LH.com selges ikke F på LH438. Da er det som flere har sagt at du kan betale for og få sitte i F setene men med C service. Tror det ble rapportert 3-4K per pax. Med SK er det jo lave avgifter og garantert 1-2-1. Så tror jeg hadde gått for de kanskje? LH sine A330 er alle lay flat