Tror dette er grei info for de som evt skal reise med Luftwaffe. https://www.lufthansa.com/ch/en/form-digital-document-check Deres version av Travel Ready er noe av det mest inkompetente jeg har sett. Last opp doc 72 timer før avgang ved å... 1. Legg inn Fornavn 2. Legg inn Etternavn 3. Legg inn Bookingcode / Ticketnummer. ---------- Burde være plankekjøring dette,men den gang ei. Prøvde et døgn,og tror de fleste gir opp lenge før det. Ikke rart at det er timer lange køer på flyplassen,når nesten ingen kan last opp vaksineserfikat og få boardingkort på forhånd. ---------- Fasit. 1. Legg inn Fornavn. Her må Jonny Hansen skrive Jonnymr som fornavn. og Kari Olsen må skrive Karimiss som fornavn. ----- Ohh the humanity... Rimelig byråkratisk resten også,som at man må legge inn språk på passet,når vaksine 1 er tatt og når vaksine 2 er tatt,og hva slags vaksine osv..... Allt dette står jo på passet du laster opp.
Jeg har flydd med Lufthansa til nice via munich for to uker siden, det var ingen problem med digital dokument sjekk. Det tok bare 5 min å fylle ut hele skjemaet. Kanskje jeg var heldig eller det var en gullfordel
Ok. Kan hende det er bare vist man har booket inne på Lufthansa. Siden der må man velge Mr/Frøken/Frue/når man registrerer navnet.
Etter å ha resatt passord på fruens Eurobonuskonto via kundeservice (Havna i en evig loop med «kontoen er låst, reset passord» - laget nytt passord - loginforsøk - kontoen er låst, resett passord…) Etter det står hennes navn konsekvent i alle bookinger med XxxxxMS. I profilen står navnet riktig, men det blir automatisk MS på bilettene altså. Mulig sammenheng?
Vet ikke helt om dette er rette stedet å spørre, men skal mellomlande i FRA på vei hjem fra Barcelona til Norge, er det noe jeg må gjøre i forkant av reisen? Eller holder det med vaksine sertifikat?
Sjekk EU sin offisielle side om gjenåpningen. Der kan man liste opp hvert enkelt land i EU og sjekke reglene for både transitt, opphold og reiser inn og ut: https://reopen.europa.eu/en Finnes også som mobilapp.
Bare hyggelig! Har hatt nytte av den siden selv, med info om både Italia, Kroatia, Frankrike og Danmark tilbake i tid.
Lufthansa dokumentsjekk kan du få billig av meg.. den var unødvendig komplisert. Var det der man måtte fylle inn dato og produsent på begge vaksinedoser i tillegg til all passinformasjon? Måtte prøve i et døgn for å komme gjennom fordi systemet kræsja underveis