Lufthansa First fra OSl

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av stakar, 24. febr 2016.

  1. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle sjekke inn på OSL-FRA-JNB-CPT. OSL-FRA i business og FRA-JNB i First. Sjekket inn på OSL i Star Gold / First skranken. De startet med å sende avgårde bag uten Priority Tag. Etter at jeg sa fra så fikk de stoppet bag og ville sette på SAS Priority. Sa fra at dette var Lufthansa First og da kon det en annen og sa at de skulle merkes med HON Priority. Fikk også flott Lufthansa First mappe til boarding pass. Når vi sjekket inn i SAS Gold loungen på OSL spurte de om hvor vi hadde fått de fine mappene og om vi reiste med Emirates. So far so good. Ble hentet av limo når vi ankom FRA og dro til First Class Terminal. Hadde deretter en fantastisk fin tur i B747-8i sete 3D og 3G. LH First innfridde. Landet i JNB og måtte hente bagasje der siden vi skulle videre til CPT (innenlands). Stilte oss ved HON/First bagasje skiltet og ventet spent. HON pax fikk bagasjen med en gang, men vår uteble. Crewet vi hadde kom og spurte om hvorfor vi fortsatt stod der og ventet, vi var jo First pax. Bag kom ikke og personalet på bakken ble mer og mer urolig. Fikk de til å sjekke om det var noen FWD beskjed på vår bag. De bekreftet at det ikke var det og at vår bag var lastet ombord. Vi valgte å vente for å se om den skulle komme, og omsider helt til slutt kom den, men da med HON Priority merker klippet av. Så i bunn og grunn merket som helt vanlig bag. Noen som har opplevd dette og som kan si hvor feilen ligger? SAS personalet på OSL var usikker på hva som var rett, men jeg mistenker at tyskerne i FRA scannet tag og så at vi ikke var HON og derav klippet av HON Priority tag?
     
    Hamburgersmauet liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. Skal ha hon-tag fra Oslo. Fikk det med swiss i høst.
    Her har Fritz vært i overkant tysk
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelige greier, har flydd LH og LX F og har fått HON tag på bagasjen, og jeg har aldri vært HON.

    At den har blitt klippet av må vel ha skjedd underveis da, ser for meg at noen har sjekket den i Frankfurt og gjort dette, jeg har f.eks vært ute for at jeg har kommet inn med SAS til FRA med Star Priority tag på koffert og når bagasjen kom ut etter LH F var den plutselig byttet ut med HON tag.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Rart opplegg. Har fått HON tags, uten å være HON medlem. Bagasjen først ut :)
     

Del denne siden