Lufthansa First

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Hamburgersmauet, 25. jan 2016.

  1. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Opplever dere ulik service på bakken og i luften når man flyr med award-billetter kontra betalte billetter? Jeg har flydd LH F både med betalt billett og CT, og føler alltid det har vært litt mer sving på sakene når billetten er betalt, men mulig det bare er tilfeldigheter.

    Noen som vet hva kabinpersonalet tenker om denne saken? Er noen passasjerer mer "verdt" enn andre?

    Tror forøvrig at Lufthansa snart stenger ned muligheten til å fly F via andre bonusprogrammer eller M&M om du ikke er er SEN eller HON (slik som Swiss F). Noen som har gjort seg noen tanker om dette?
     
    Last edited: 26. jan 2016
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun fått oppleve LH F ved tre anledninger.
    Første gangen var med LH First fra KUL-DXB på ID-billett. Alt OK, men alle måtte ut i tax-free teltet pga. re-fuelling (1984)
    Neste gang var ved OP/UP NYC-FRA. Alt OK
    Siste gang var award ticket FRA-GIG (nix comment)

    Angående ditt siste spørsmål, er vel det ett spørsmål om hva de ulike partnere i STAR gidder å flytte av penger internt.
    Dersom bankene i USA, kan gi ut 50K miles ved ett lån eller utstedelse av ett kredittkort, forsvinner jo mulighetene fort.
    Jeg tror at det i stor grad for Norges del skyldes mangel på konkurranse bankene i mellom, da man har Finans Departementet på toppen, deretter Kreditt tilsynet og deretter bankene hvor både DNB og Nordea i stor grad har vært eid av staten i lengre perioder.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Da vi dro med Luftwaffe F t/r Tokyo fra FRA, opplevde vi ingenting annet enn topp service. Ikke noe jeg opplevde som antydning om at jeg var second range.

    Jeg vil vel heller tippe at hvis man opplever forskjellsbehandling, så kan det hende det reflekterer hvordan du selv framstår. Er man pent kledd og oppfører seg eller motsatt i en eller annen variant så kan jo det komme til uttrykk?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hva angår tilgang på tilbudet, jeg har og tenkt samme, at hvis LH ønsker å beholde det som eksklusivt, så er jo ikke almen tilgang via bonus poenger og CT noen ønskelig situasjon. Men, på den annen side, vi har jo på et vis betalt for det vi gjør iallefall.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke minst, vi får smake på noe nytt. Det kan jo gi mersmak :)
     
    RoadKing liker dette
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg jo aldri betalt en F billett, men den gangen jeg reiste på poeng var det ikke noe som minnet om annenrangs behandling. Topp service fra start til mål!!
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke noe inntrykk av annenrangs billett da jeg fløy på bonusbilletter..
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nåja, for vår del er det lite aktuelt. Jeg syns ikke opplevelsen var så fantastisk at det ville forsvart å svi av 168000 NOK.
    Biz slik den framstår f.eks på SAS er veldig bra, og selv om det er deilig med 2 attendants som oppvarter 1 til maks 8 personer, så er det altfor dyrt. Hadde jeg hatt meningsløst mye penger så kanskje, men der er jeg ikke.
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Tror sannsynligheten for dette er mindre etter at US forsvant ut fra Star.
    Ganske mange av de andre Star-selskapene (blant annet United og Aeroplan) har også devaluert programmene sine ganske kraftig, så da er prisen i antall miles for en reise i F blitt ganske høy.
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    For det første, så bør ikke bekledning bety noe når man har betalt 100.000.- for en flybillett..
    Rockestjerner, DJ´er og Idrettsutøvere stiller ikke i dress de heller, men de reiser mye og forventer samme kvalitet levert når de reiser som alle andre... Hadde nok droppet den stiveste bekledningen på en 12 timers flytur selv!!

    Servicen tror jeg kommer mer ann på hvem du møter, enn hvordan du har betalt reisen.. Noen ganger har man ikke god kjemi med folk, og det kan være det som skjer i enkelte tilfeller. Eller kanskje har en av dere en dårlig dag? Hvem vet...

    Fløy selv SAS Biz med oppgradering til Biz og fikk på utreise verdens beste flyvertinne, mens på hjemreisen var hun veldig hyggelig og proff, men ikke så søt og snill som den modne trønderdama på veien "ned".. Så dette varierer nok litt:)

    Ha en fin dag, det blir ikke værre en ØKO uansett...
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    First selges ned til ca 30k da ;)
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har deler noe av det samme inntrykket som deg. Ved kontakt med Lufthansa på forhånd så er det alltid litt mer om og men å få igjennom litt sære forespørsler ved reise på poeng. De nøyaktig samme forespørslene er ordnet uten å nøle på cash reservasjon. (Handlet om mye og litt sær bagasje)

    På flyplassen og under reise har jeg aldri opplevd noen forskjell.

    Kabinpersonalet har ikke peiling på hvem som er cash pax, og hvem som er poeng pax.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Boston etc? Da er det selvfølgelig straks litt mer aktuelt. Gir pen avkastning på poeng og det vel :)
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig det var Boston. Synes å huske at man fikk ORD/SFO til rundt 35 sist jeg kikket. Dog ikke så ofte jeg ser på LH F (i alle fall ikke betalt..)
    Gir hyggelige 300% med Eurobonus :)
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Noen tips til hvordan man får med seg når det er salg på LH F?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Egentlig ikke , har ikke kommet så langt i livet at jeg har kapasitet til å kjøpe en flybillett som er dyrere enn bilen min ;)
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok aldri salg, men A-klasse selges ofte til rundt de priser. Ellers har jeg sett på en tur til Hong Kong med LX 777 fra Zurich ned og så Austrian hjem fra Bangkok. Det får man for den nette pris av 27 000.
    Det er jo ikke så verst. Tror nye F på Swiss er ganske sud
     
    Hamburgersmauet and RoadKing like this.
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sjekket (for moro skyld...) litt tidligere i dag ruten Ålesund - Boston med SAS/Lufthansa i juni i F og ser den ville komme på knappe 33 000,- tur/retur. Samme dager, men til LAX ville bli ca 50 000,-
     
    Baldrick liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du får 300% på den og, så er jo en t/r et godt stykke på vei mot EBG...
    Tatt i betraktning at en "billig" Plus OSL - EVE og tilbake gir 1500 pts for rundt 3 laken, så er jo det en no brainer. Det er egentlig ganske sykt, for 30 laken, så får jeg simpel Plus og 15000 poeng med SK, med LX/OS får du en F OSL - HKG - BKK - OSL og godt over 30000 poeng.
    Det er et stykke igjen til det blir noen rasjonalitet i poeng/kost.
     
  20. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Hamburgersmauet liker dette

Del denne siden