Lufthansa forlenger fri ombooking

Tråd i 'Miles & More' startet av SVG_flyer, 16. febr 2021.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei alle sammen,

jeg tenkte å spør er det noen her inne som har noen Lufthansa billetter og som har prøvd å ombooke noen reiser med dem i det siste?

Jeg har 2 reiser og har prøvd å ombooke dem til en annen dato i samme booking klasse men når jeg ringer til Lufthansa så skal de ha et gebyr på 1400kr for å ombooke.

Og når man søker opp en reise på nettet så er det mange muligheter (i samme booking klasse), men hos agenten sier de bare at de ser 1 mulig reise tilgjengelig, skjønner noen dette?

På den andre reisen har jeg booking klasse Z Business, men finner reiser i klasse P (som er lavere hos Lufthansa) og når jeg spør om å få booke den ønskede reisen i P klassen så sier agentene at de skal ha et gebyr på 2500kr, noe jeg ikke skjønner noen ting av.
    Hvorfor skal man betale gebyr for en klasse som er lavere enn den man opprinnelig har?

Og på noen utvalgte datoer som jeg ønsket å bytte til var det bare reiser med 2 stopp og ikke bare 1 slik jeg har. Fordi det er 2 stopp skulle de også ha betalt for (den ekstra stoppen) selv om det finnes reiser i samme booking klasse igjen.

2. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

har noen i det siste å fått sine billetter kansellert fra LH? og blitt bedt om å få refusjon for så å kjøpe billetter på nytt?

Under Corona hadde jeg en booking som ble forskyvet fra 2020 til 2022. Jeg fikk 3 valg kansellere, rebooke eller få en voucher. Jeg rebooket til November nå i år fordi billetten var gyldig til 21. November. I september 2022 fikk jeg ny billett fra Lufthansa sitt kontor på email med beskjed confirmed.

I dag morges fikk jeg oppdatering på sas appen om at den ble forskyvet til Mars 2023. Jeg ringer LH og spør hva som skjer. De sier billetten din har gått ut på dato, og den kan bare refunderes. Jeg forklarer at jeg ikke hadde gjort noen endringer siden sist jeg fikk billetten tilsendt i september fra deres eget kontor. Så sier de at agenten som snakket med meg hadde gjort en feil. Men likevel er billetten gyldig fram til 21. November 2022 sier hun. Men så sier jeg, reisen er jo den 7. november det er jo innafor. Nei sier dem igjen, den er ikke gyldig. Men så sier jeg tilbake, men billetten min er blitt endra (av noen) ikke meg hvertfall og alt var i orden, selv med bekrefta email fra tidligere. Men igjen nei. Du må kansellere billetten og bestille ny en.

Konkludert: billetten var innafor tiden den måtte brukes, jeg fikk bekreftelse på mail og telefon om at endringen er i orden. Hvilke rettigheter har jeg for å få min originale billett? Reisen er i business.

Del denne siden