Lufthansa kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av pudderjeger, 05. aug 2015.

  1. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes det noe kredittkort som gir deg poeng hos Lufthansa? Som vi får her i Norge? Kall meg gjerne biased, men eneste grunnen til at jeg booker sas er fordi det er lettere å tjene opp poeng med kredittkort sammen med fly. Men jeg synes egentelig alt med SAS er dårligere enn Lufthansa. Helt subjektivt og ikke noe jeg er særlig interessert i å diskutere, annet enn det med kredittkort :)
     
  2. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke norsk kredittkort i allefall. Nå er vel Miles & More ett lite attraktiv bonusprogram spør du meg. Du kan jo uansett tjene opp Eurobonus poeng med kredittkort selv om du booker Lufthansa så skjønner ikke helt hva problemstillingen.

    Vil du reise med Lufthansa så opptjener du jo både eurobonus poeng på kredittkort og på selve flyreisen.
     
  3. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Aner ikke om du kan få det med norsk adresse, men de reklamerte flere steder på Frankfurt om et kombinert miles and more mastercard.
     
  4. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Får jeg grunnpoeng hvis jeg flyr med Lufthansa da? Hvis nei, så er det jo er det jo ikke så gunstig. Det er mest effektivt å samle alt et sted med mindre man flyr veldig mye.
     
  5. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
  6. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Man får grunnpoeng hos alle Star Alliance selskap.
     
  7. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ok! Da har jeg åpenbart missforstått. Jeg var sikker på at man kun fikk grunnpoeng med SAS og Widerøe og ikke alt hos Widerø heller.
    Men hvordan vet jeg hvor mange poeng jeg får når jeg flyr hos Lufthansa?

    Dette opplegget med en million forskjellige bookingklasser osv er mildt sagt forvirrende og blir enda værre når vi blander inn et annet flyselskap.
     
  8. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Her! :)
     
  9. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen kredittkort som du får med postadresse i Norge, her er komplett liste over land der det utstedes M&M kredittkort: http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/program/information?nodeid=2568578&l=en

    Miles & More er et fabelaktig program dersom du reiser nok på dyre billetter til å oppnå status, M&M Senator banker Eurobonus Diamond langt ned i støvlene. Dersom du kun reiser billigste billett så er Eurobonus tingen for deg, og da er det bedre og samle sammen de små grunnpoengene du får av Lufthansa hos SAS.
     
  10. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Du blander nok med kvalfiserende flyvninger som bare gjelder med Widerøe og SAS.
     
  11. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, så man får 100/50/25% poeng av antal miles, avhengig av hvilken klasse man har booket i?
     
  12. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, er nok det jeg gjør! :)
     
  13. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    På interkontinentalt får du fra 25%-300% av flydde miles, alt etter kabin- og bookingklasse. Mens innenlands- og europaflyvninger får du fra 125-2000 poeng uansett distanse flydd, igjen etter kabin- og bookingklasse.
     

Del denne siden