Lufthansa med ny poeng "devaluering" og bruk av andre (billigere) operatører

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 28. okt 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    I forbindelse med en reise jeg skal ha til europa så tenkte jeg å sjekke litt ut som forberedelse til Dublin turen til våren, for å se hva C,D,Z klasser lå på for domestic europe.

    Prisene var ikke halvgærne, men det som overrasket meg var at reiser innenfor en 3 ukers tid, som hadde både Business Saver og Business Full Flex, så var begge to i bookingklasse P.

    Det gjør det jo ikke spesielt attraktivt å booke full flex om man ikke absolutt må ha friheten.

    Er det slik at Lufthansa ikke lenger vil gi full poenguttelling på Business Full Flex i europa, noen som vet?

    Jeg la ellers merke til at det er mange flighter nå som opereres av Eurowing, ser vi en trend? Isåfall er det vel også rimelig å forvente at et slikt skifte kommer til å framprovosere nye streiker der nede.
     
    Xflipper and NoLimit like this.
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Du velger selv hvilken bookingklasse du ønsker å bestille, men må da i noen tilfeller benytte reisebyrå for å få dette til. Dette er ikke ulikt SAS, som tilbyr å bestille med full refusjon på A-klasse, selv om opptjeningen ikke blir noe bedre.
     
    Xflipper liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det er noe devaluering på vei, får fortsatt 2000 + 500 per leg for mine full flex i Europa.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Her må en klikke seg frem og tilbake, jo høyere pris jo mer gavmild booking klasse. Billetter rundt +/-3000kr ish en vei lander som regel på D, men P og Z er også å oppdrive på rimelige summer.(2 reiser i D er booket, 4 legs i D hver tur) :D
     
    SayWhat and jgroneng like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant ingenting annet enn P...
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ringe flyselskapet og bestille den bookingklassen du vil.

    https://www.lufthansa.com/no/en/help-and-contact

    Hoppet i pris vil trolig føles saftig kun for noen EuroBonus poeng.

    Forskjellen mellom P og Z/D/C/J Flex er kun fare difference ved ombooking (og eventuell opptjening av miles/poeng). Bookingklasse er per reiseveg.

    Det er normalt liten prisforskjell mellom Business Saver og Flex, men all forskjell i mulighet for rebooking og refund. Flex er Flex og anbefales for gjengen på forumet.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg nok, men hvorfor får man ikke opp alternativet på Lufthansa's egen side? Det er jo tullete.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi det er få kunder som vil betale høyere pris for samme produkt?

    Se for deg dette visuelt på lh.com; legge til priser og forklaring for fire bookingklasser ekstra og alt Lufthansa kan dele er Miles & More opptjening. Samt tallene der er forskjellige for status miles og award miles, samt med og uten status hos M&M – det blir ganske mye info for en bruker å forholde seg til under bestilling.
     
    drsyk and Xflipper like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, ikke for oss :)
     

Del denne siden