Lufthansa og Widerøe inngår samarbeid fra 1 september

Tråd i 'Nyheter' startet av Apekatt87, 12. aug 2024.

1. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Lufthansa og Widerøe inngår samarbeid – E24

Lufthansa-gruppen og Widerøe har signert en samarbeidsavtale som trer i kraft fra 1. september 2024, melder Widerøe i en pressemelding. Det er samme dag som SAS trer ut av luftfartsalliansen Star Alliance og går inn i Skyteam.

Avtalen innebærer at reisende kan kjøpe én billett for reiser som inkluderer både Lufthansa og Widerøe. Rutenettverkene til de to selskapene blir koblet sammen, slik at reisende fra 11 flyplasser i Norge får tilgang til Lufthansas globale rutenettverk via knutepunktene i Frankfurt og München.

Kristian and Cumulus like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Kan vi håpe på direkteruter fra TRF til FRA og MUC ... ? :D

oddA liker dette
  3. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Mon tro om dette betyr at star alliance gold fortsatt blir gangbar valuta hos Widerøe? Sånn som EBG er i dag?

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel en «vanlig» codeshare-avtale dette. Skal ikke legge så mye mer i det enn at det er mulig å bestille gjennomgående billetter for de to selskapene.

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det betinger i tilfelle at Widerøe går helt bort fra EuroBonus og blir med i et Star program eller starter sitt helt eget opplegg og søker medlemskap i Star..
    Og gitt at de skal kjøpes av Norwegian så tror jeg nok ikke at det er nevneverdig realistisk...

holmen liker dette
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Det här vel vært mulig å kjøpe sammenhengende billetter med WF og LH en god stund nå, så hva er nytt? Eller er det bare en forlengelse? Mener det har gått en del år siden jeg først så TOS BGO med WF og BGO MUC med LH, solgt som sammenhengende reise

7. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Trodde EB-samarbeidet røk når sas gikk inn i skyteam? Eller vil det være i drift helt fram til Norwegian offisielt tar over Widerøe? Tror jeg har misforstått noe der.

8. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    Widerøe har en avtale med SAS ut oktober 2024. Det er ikke annonsert hva som skjer etter dette.

Jeg vil vel tro at det er naturlig at de blir en del av Norwegian sitt program.

Edit:
    Norwegian og Strawberry jobber jo med et felles bonusprogram hvor planen er en lansering "andre halvdel av 2024". Tipper Widerøe kommer til å bli en del av dette.

https://media.uk.norwegian.com/pres...gree-on-jointly-owned-loyalty-company-3322826

holmen liker dette
  9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel sagt at EB-avtalen KAN sies opp ved utløpet av oktober og at oppsigelsestiden er ett år. Gitt at dette er korrekt så går det ett år til. Personlig vil jeg vel tro at det er både i SAS og WF-interesse å ha et visst samarbeid så kanskje de kommer til å være Ole Brumm og tilby valg mellom EB og Strawberry?

10. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet vi jo ikke hva som er gjort allerede, men forundrer meg ikke om avtalen med SAS allerede er sagt opp. Tror ikke Norwegian har noe interesse om å støtte opp om konkurrenten sitt fordelsprogram.

Tenker Widerøe blir en del av det nye programmet til Norwegian og Strawberry som, ikke overraskende lanseres i November...

https://e24.no/naeringsliv/i/5E8W9W/norwegian-og-strawberry-lanserer-spenn-i-november

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Avtroppende Widerøe-sjef lovet ett år til med EuroBonus i DN i mai 2024:

– Avtalen med SAS Eurobonus løper videre. Den kan sies opp i høst, og så har den 12 måneders oppsigelsestid, sier Nilsen.

SAS Sales Information har også notis om at reprotection-avtalen mellom SK og WF er forlenget ut sommersesongen 2025. Ikke direkte relevant for bonusprogram, men hinter til fortsatt samarbeid.

Del denne siden