Har mulighet til å velge mellom disse to på en reise senere i måneden. Er det noen som mener de ene er klart bedre enn de andre som totalopplevelse? Enten via Frankfurt eller Wien. Og har de samme EB-opptjening?
Jeg har de siste månedene reist både med Austrian og Lufthansa business i Europa og jeg ville valgt Austrian hvis jeg kunne velge! Forskjell på EB-opptjening finner du her: Opptjen EuroBonus-poeng hos våre partnere | SAS
Hva baserer du den vurderingen på? Og hvordan fungerer egentlig det prosentsystemet i utregningen av poeng? Har aldri hatt behov for å sette meg inn i det.
Helhetsopplevelsen! Mat, cabincrew, drikke …. Det er hyggeligere å reise med Austrian enn med Lufthansa Prosentene er basert på antall miles flygningen er.
Jeg har reist med både Lufthansa og Austrian i business i sommer (OSL-VIE-BCN, og BCN-MUC-OSL). Ville valgt Austrian som førstevalg. Erfarte langt bedre servering på flystrekningene. Crewene til Austrian var langt mer proaktive og virket mye mer "på". Purser kom rundt og hilste på oss i business-klassen og var jevnlig frempå for å gi mer drikke. På Lufthansa var maten langt mindre forseggjort og mindre mengde. Crewene skjulte seg bak gardinene i langt større grad.
OS ble vår favoritt etter BKK-VIE og VIE-OSL. Aktivt og hyggelig crew, god mat. Men VIE har en dårlig/ukoselig lounge.
Lounge i Frankfurt er vel noen hakk over Wien, og uendelig mer å velge mellom. Dog var det munnbind påbud med LH for 3 uker siden, og det slapp vi unna hos OS to uker senere.
Veldig godt poeng! Lufthansa krever munnbind på alle flights, Austrian gjør det ikke. Både Lufthansa og Austrian leverer ok i business i Europa. Personlig føler jeg at austrian er hakket over, og det er vel dry samme som de andre her. Ellers synes jeg loungen på VIE er fin, den er ikkr veldig stor, men har bedre matutvalg enn Lufthansa sine lounger, og jeg trives godt der. Merk dette gjelder senator delen, den andre er større og mer upersonlig.
Vil også si OS er å foretrekke. Hakket bedre mat og service. Føles mer proaktiv når det skjer ting på veien. LH har bedre øl, da
OS>>LH. Samme erfaring som alle over Og så er det de små tingene som kopper, bestikk og den lille klesklypen til servietter. Og Egger Bier
litt utenom trådtittel, men har funnet austrian fra asia og hjem. aldri prøvd de LH, og lurer på erfaringer?
Bedre mat på Austrian, heilt klart do&co catering. Ellers så er det stort sett 1-2-1 på Austrian vs 2-2-2 på LH.