Innsjekk til Edelweiss på PMI skjer sammen med Swiss/Austrian/LH. 4 skranker for priority innsjekk og uten kø. I motsetning til Eurowings/Eurowings discover som tydeligvis hadde sitt eget område. 6min og 14 sekunder kø i vanlig security. Ingen foran i fast track.
Å komme seg fra security gjennom tax free og til lounge tror jeg imidlertid er nederst på listen min over flyplassopplevelser. Ganske så nitrist og fullstendig tettpakke flyplass. Det er fire pirer, men når alle må gjennom samme område for å komme ut blir det helt kaos, og det var også fullstendig kaos for å komme seg ut til en finger. Havnet først på C-fingeren. Det virker som at det er flyplassen som driver alle loungene, som er åpne for alle, så gikk inn der først.
En god del mat, men endte med å spise et rundstykke uten noe, etter å ha først prøvd meg på de to skålene med mat på bildet. Rundstykket var greit ferskt. Et lite vindusområde. Ellers føles det som lagerhall.
I D-gateområdet er det en lounge i kjelleren. Åpenbart en interiørarkitekt som har vært litt mer på ferde der, men glemt å bygge inn noen form for støydempende materiale.
PMI har ifølge wikipedia nærmere 30 millioner passasjerer og har på de verste dagene i sommermånedene like mange avganger og landinger som Heathrow, vel dog med mindre fly. Med det kaoset som er en mandag formiddag i oktober, lurer jeg veldig på hvordan det er mulig å komme noen som helst vei rundt på flyplassen i høysesongen.
Last edited: 10. okt 2022