Hei Får 2 netter på hotell pga kansellering, fikk beskjed om å booke selv. Men finner ikke en øvre beløpsgrense som jeg får refundert. Noen som vet grensen hos SAS i slike tilfeller? Fant ikke noe spesifikt på nettsiden deres. Kanselleringen er pga tåke btw.
Det er ingen absolutt grense for kostnader i forbindelse med overnatting hvor dette følger av EU 261/2004 art. 9 nr. 1 bokstav b). Som et generelt prinsipp tyder nemnd avgjørelser på at kostnadene må være «rimelige» og stå «i forhold til forsinkelsen»!
Slik jeg tolker det også. Problemet er hva SAS og jeg ser på det å bruke 3 døgn fra LHR til KKN i forhold til forsinkelsen er det gjerne ett stykke fra hverandre. Blir nok ikke brullypssuiten på the Thief, men business rom på radioen blu airport Gardermoen bør vel gå greit?
Chattet med kundeservice nå, de opererer ikke med noen sats. Bare det er et nogenlunde "vanlig" hotellrom
Hvis du blir ventende i 2 døgn hadde jeg aldri tilbragt de på Gardermoen. https://www.visitoslo.com/no/hva-skjer/ukens-hoydepunkter/ https://restaurantguiden.osloby.no/ https://andershusa.com/ Bygdøy er nydelig på høsten, og Munchmuseet åpnet nettopp ny utstilling. Det er tonnevis av restauranter i Oslo å besøke; jeg fulgte Anders Husa sitt tips og sjekket ut Koie Ramen denne uken. Strålende mat. Mer matinspirasjon hos Munchies.
Lander sent ikveld og tidlig fly søndag, samt at dagen i morgen tilbringes hos ett vennepar på Lillestrøm så da ble det mest praktisk med Gardermoen ☺️
Så fremt det er EU 261/2004 som kommer til anvendelse er det ingen begrensninger slik du nevner her. Det skal foretas en forholdsmessighetsvurdering hvor alle aktuelle omstendigheter må avveies mot hverandre! Et business rom vil nok ikke utgjøre en kostnad som SAS ikke skal erstatte!
Finnes da hoteller på Lillestrøm også. https://www.thonhotels.no/hoteller/...VyqgYCh0FnQppEAAYASAAEgKcivD_BwE&gclsrc=aw.ds