Malaysia: Kuala Lumpur, Penang, Langkawi m.m.

Tråd i 'Reisemål' startet av alfrednobel, 27. des 2016.

  1. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

    Jeg klarte ikke å finne mange trådene angående Kuala Lumpur og særlig ikke øyene rundt.

    Tenker å reise dit i juli 17.

    Er det noen som har erfaringer fra Malaysia som vil skrive noen ord?

    Er Penang eller Langkawi plassen å være på? Eller bør de kombineres? Har ca 14 dgr til rådighet.

    Drar med fruen, fine strender er visst fokus
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    6-7 år siden jeg var der.. Vi var 3 kamerater på en rundreise i Malaysia (startet i Singapore). Tok "lukusbuss" (1+2 konfig) for å komme oss rundt og det funket veldig bra. Besøkte først Tioman som var veldig bra. Litt øde og kanskje mest for backpackere, men gull for snorklere. Deretter KL + Cameroon Highlands. Også veldig bra. Så Penang og hurtigbåt derfra til Langkawi. Du finner nok fine strender på Penang også, men vi likte Langkawi best og det var der vi var lengst, selv om vi ikke var veldig mange dager på hvert sted. Fokuset var på å se mest mulig av landet.. :)
     
    alfrednobel liker dette
  3. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liker å reise til Borno å dykke på Sipadan, og nyte de fantastiske strendene i det området :)



    Videre så ville jeg ha besteget Mt kinabalu :)



    Så ville jeg ha avsluttet med shopping i Kuala Lumpur :)
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Malaysia i sommer og alle mine lokale venner sa at jeg burde dra til Penang, men tiden strakk ikke til.

    I nord var jeg i Sri Iskandar og Ipoh, som ligger i Perak. Ipoh er en veldig fin liten by, men i den delen av ladet bør man ha bil.

    I sør var jeg i Seremban (mest fordi jeg hadde bekjente der) og en dagstur til Melaka som ligger litt sør. Melaka var veldig fint, men kan virke litt turistifisert.

    KL var veldig kult. Batu Cave er en selvfølgelighet som turist. Fin utsikt over byen fra toppen av trappene. Bare pass på poser og vesker. Apene stjeler.

    God tur! Neste gang må jeg ha bedre tid.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd 2 år i Kuala Lumpur.

    Kuantan:
    Har du poeng hos Hyatt, er dette stedet å bruke dem på.
    Stranden er OK. Men fylket som Kuantan ligger i er veldig muslimsk, kanskje derfor så billige hoteller ?

    Langkawi:
    Datai og Four Seasons.

    Penang:
    STAY AWAY

    Kota Kinabalu:
    Shangri-La nær flyplassen.
     
  6. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor stay away penang?


    Takk!
     
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Malaysia er et meget flott land,siden du skal reise i Juli så er det regntid i deler av landet i april–mai og oktober–november ,så du burde holde deg til østsiden siden den har best vær på den tiden,vi har vært der et par ganger med og uten barn. Vi tok fly fra Kuala Lumpure med Berjaya Air til Redang Island som er et paradis på jord syntes vi(og det er det :) ) Vi bodde på Laguna Redang,flott hotel. Og så anbefaler jeg minst 2 netter for shopping i KL.Der bodde vi på Westin som ligger rett i shoppingområdet. Langkawi er også et flott sted men stor fare for regn på den tiden,bruk også Air Asia til og flytte deg til andre steder i landet. Tioman er også et flott sted,ta gjerne et par dager i Singapore siden det ligger så nærme,og flybilleter koster nesten gratis der nede :)
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Synes Penang og Georgetown var spennede, masse gamle bygninger i kolonistil.
    Vi bodde på Eastern & Oriental hotel og det var et prima 5* hotell til prisen av Scandic Forus ;)

    Ellers så tilbrakte vi en hel uke på Langkawi der vi stort sett bare lå på stranden og drakk lange drinker ;) Var en tropisk øy som så mange andre steder, helt ok for beach og sol :)
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan fikk du bestilt tur til Redang Island? Jeg så litt på Berjaya Air, men klarte ikke å finne Redang somd estinasjon. Er jeg helt blåst en tidlig mandags morgen? :eek:
     
  10. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Den gangen som er noen år suden så bestilye jeg fra dems egen side. men vis ikke det går så kan du bare fly med Air asia til Kuala Terengganu (TGG) og båt der fraut til øya. Alt dette kan du lese om på Tripadvisor,send meg en mail vis du lurer på mere..
     
    OttoL liker dette
  11. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har gode hotelltips i Langkawi? Jmfr vedlagt fil. Er Four seasons verdt dobbel pris?
     

    Attached Files:

  12. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer også Malaysia på neste CT tur så henger meg på her
     
  13. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Var på Langkawi i mars.. har lyst til å si 2012. Bodde litt for mange dager på et hotell på Pantai Kok, som nå ser ut til å være nedlagt. Vi bodde i en fin bungalow. Rimelig priset; en grei taxitur fra flyplassen. En litt drøy halvtime inn til Kuah.

    Det ligger et annet resort på samme stranden, Berjaya, som jeg ikke kjenner, men: Det er ingenting å ta seg til der ute, annet enn baderelaterte aktiviteter. Er du på jakt etter kaldt øl, strand og avslapping så fungerer dette. Og til en vesentlig rimeligere pris en feks St. Regis.

    Jeg ville ikke reist tilbake, og det finnes mange andre steder i regionen som er vel så interessante, er egentlig min bottom line.

    Vi fløy inn fra Singapore, helt kurant med feks Air Asia.
     
  14. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser til Malaysia i slutten av April/mai og trenger tips til hvor i Malaysia vi bør reise. Målet er sol og strand og noen dager i KL. Tenkte 2 dager i KL og så har vi 12 dager som enten blir på 1 eller 2 steder. Flyr season er utenfor budsjett ;). 1000-1500,- pr døgn gir det bra hotell?
     

Del denne siden