Mandag i nord

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 07. des 2020.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,416
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden

    Idag skal jeg på jobbtur til det som har varemerke beskytta seg selv for å være Verdens nordligste by selv om @Kristian kunne opplyse om noe annet. Skjønn det dem som kan.

    Blir Widerøe med og uten mulighet for EB oppsparing. Jobben fant rute via Hasvik, check ny lufthavn jeg så vidt skal innom. WF990 til og WF909 tilbake. Så blir det rett i møte over teams før dagen avsluttes rolig.

    Så egentlig ikke mer å melde om fra Nord (fra min kant ihvertfall) så ha en flott mandag uansett hva den skal brukes til

    Widerøe WF990 Dash 8-100 ved Tromsø Lufthavn Langnes tidlig en desembermorgen
    20201207_074131.jpg
     
    Last edited: 07. des 2020
    ArthurDent, Earl, Calling and 14 others like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Super tidlig morgen fra Trondheim.
    Vanligvis tenker jeg ikke på å komme ut av sengen på dette tidspunktet enda, men i dag får være et unntak. Bil til verksted betyr en litt klønete rute som må samkjøres med en samboer som starter på jobb kl7. Skjønner ikke at hun klarer det, men men.
    Til og med når jeg skal til flyplassen synes jeg det er et ork å stå opp tidlige, men da er det i alle fall noe mer å se frem til enn bare pulten.
    På slutten av dagen blir det masse lys å se frem til, for da er (forhåpentlig) en LED-bar ferdigmontert og skal gi lys tilsvarende ca 15 "tusenmetringer".

    Håper dere får en fin dag!
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 11 others like this.
  3. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    5,041
    Bonuspoeng:
    183
    Kald morgen fra Trondheim her også, gradestokken viser -2.

    Siste rest av utlegg og fakturering fra november, visning av gammelkontoret og statusoppdatering av et dusin prosjekter står for tur! Første kaffekopp er innabords - nuh kjör vi!
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 10 others like this.
  4. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hovedstaden. Her er det grått og vått. På dager som denne er det kjekt med omkring åtte meter fra senga til kontoret. Livet er ikke det værste man har og om lidt er kaffen klar.
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 10 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en mørk morgen på Romerike.
    Humøret på topp etter en luftetur med Air Leap i går. Ny nedtelling startet, snaut 21 dager til neste flytur. Det er noe å glede seg over, selv om SAS forrige dagen fant det for godt å flytte avgangen 5 timer.

    Det slo meg, midt oppi i denne elendigheten. Jeg har faktisk vært ualminnelig frisk siden mars. Med et unntak hvor barnebarna ga meg en forkjølelse så har det ikke engang vært antydning til snufsing siden mars. Det er jo en fordel med hjemmekontor.
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 12 others like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,201
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Ute har det kome litt nysnø i natt og offisiell temperaturmåling seier –2,5 grader. Det er òg berre litt over ein halvannan månad til sola er tilbake. Mørketid med snø er ålreit, men skiføret manglar diverre enno...

    Intensjonsplanen for veka er å skriva reisebrev frå fjorårsturen til Kappstaden og Krugerparken. Så får vi sjå kor mykje tid det tar å narra sjefen til å gi meg pengar, men ingen skal tvila på intensjonane...!

    Ha ein fin-fin måndag, folkens :)
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 9 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

    UK ruller ut de få antall vaksiner de har fått kloa på. Russland i gang med Sputnik, Kina med sine vaksiner...

    Dette lover meget bra for reiseåret 2021, vil det da si at Lounge safari på LHR blir tillatt(om enda loungene er åpne da selvfølgelig) :)

    Det begynner å gledes for 2021.

    Ha en fortreffelig uka.

    Minner for livet:

    boing.jpg
     
    Earl, LN-FHU, Upsaker and 10 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,168
    Bonuspoeng:
    293
    Mandags morgen fra hjemmekontoret.
    Her er formen litt under middels, har klart å bli forkjølet.
    Vanligvis er ikke det noe problem, i alle fall ikke når man har hjemmekontor. Men denne uken skal jeg egentlig ut herfra, og møte mennesker. Det blir nå vanskelig.

    Lenge siden det har vært noe "inntekt" på poengkontoen, men i helgen ramlet det inn nesten 30k poeng. Det er jo en halv tur til USA i biz :cool: Venter i spenning på ganske mye poeng fra Viatrumf, noe av det har tatt rimelig lang tid.
    Snart kommer det vel mer poeng på konto, da jeg må begynne å avbestille bonusbilletter for 2021. :(

    Kan melde om regn og grått vær.

    Nyt mandagen!
     
    Earl, LN-FHU, haifinn and 8 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,749
    Bonuspoeng:
    293
    Har du hørt mer fra SAS?
     
    LN-FHU liker dette
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Nå her det blitt regn her, så kuldegradene det ble meldt om er bortevekk....

    Svømmetrening på eldstemann i kveld, så blir det smaking/drikking/bæljing ( kall det hva du vil) av diverse øl fra kalenderen...henger litt etter serru...

    Ha en makelig mandag :):):)
     
    Earl, Eddie47, haifinn and 8 others like this.
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Vått, grått og trist.
    Normale tilstander ved badekaret idag, fint at det er trimmere som ikke orker å være ved bassengkanten kl 0630. Noen holder en uke eller to, så er de borte.

    Påtatte eksternoppdrag er løst, nå er det de interne som gjenstår. Hovedsakelig er det krumkaker, som krever finesse og mer tålmodighet enn den som grodde opp i Aust-finnmark makter å fremvise.

    Apropos Aust-finnmark, der gledes til et nyskrevet reisebrev. Kanskje det spares til julaften, og leses sammen med Vangsgutane. De kan ha litt av samme evne til spennende opplevelser.

    Ha en frisk og snart vaksinert dag!
     
    Earl, LN-FHU, Eddie47 and 8 others like this.
  12. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Mandag og god dag, grått, surt og så regner det igjen som det nesten alltid gjør her på denne tiden av året.

    Nå har jeg innvilget meg (som ex.sjømann) en slags sjømannslunch; dvs. speilegg & bacon + Heinz bønner og deretter en liten strekk på sofaen, slik vi pleide å gjøre da jeg jobbet på sjøen, utrolig hva 15 minutter strak ut gir deg av ny energi
     
    Earl, LN-FHU, Eddie47 and 8 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    God tåkedag fra Oslobyen.

    To kjøp som ikke er registrert på Viatrumf. Det var ikke bra. Til tross for prosedyre og privat vindu. Skumle greier folkens.....
     
    Earl, LN-FHU, Eddie47 and 5 others like this.
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden. Fremdeles ikke så altfor mye som minner om vinter her annet enn mye julelys og den oppblåsbare nissen vi har på verandaen.

    For 10 år siden var det -17,5 grader denne datoen. En mellomting mellom dagens regn og temperaturene for ti år siden hadde vært fint.

    For 3 år siden landa jeg på Keflavik og for 2 år siden var dette setet mitt da vi reiste på guttetur til DC. 2H er mitt favorittsete vestover. Forhåpentligvis bare noen måneder igjen til vi kan reise langt. Neste flytur er på fredag, da blir det bare litt over halvannen time i lufta...

    dc.jpg
     
    Earl, LN-FHU, Eddie47 and 7 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,168
    Bonuspoeng:
    293
    På denne datoen i fjor var jeg på julebord. Det blir det ikke noe av i år.
    IMG_20191207_183814_MP – Kopi.jpg

    På denne datoen har det historisk vært charter-tur på meg.
    I 2013 var jeg på Granca, på det som viste seg å være et pensjonist-hotell. Veldig behagelig, for ingen av pensjonistene ville være ute i varmen, så vi hadde bassenget for oss selv.
    aviary_1386422669847 – Kopi.jpg

    I 2012 var jeg på bryllupsreise på Kapp Verde.
    IMG_1039 – Kopi.JPG
     
    OyvindN, Earl, Calling and 10 others like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du tenker på London turen? Nope, jeg søkte om en voucher, og de har vel satt ned en komite som skal sove på det de neste månedene, så kanskje til sommeren?
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,749
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en mandag
    898F6590-2408-47FE-8967-8EA8239B631D.jpeg
     
    Earl, EndreD, Upsaker and 3 others like this.
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var Kapp Verde?
    Har tanker om å besøke etter hvert, har du noen anbefalinger?

    Mat? hotell? osv
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,749
    Bonuspoeng:
    293
    Luke nr 7
    Bareksten/7Fjell Orange Zets (Gin Tonic)
    God
    0F0CAD22-360B-43B5-A6B3-572C7890EFAF.jpeg
     
    Jorge, Earl, Upsaker and 3 others like this.
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, vi var på samme flight for to år siden.
     
    EndreD liker dette

Del denne siden