Mandag og 1. april

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Upsaker, 01. april 2019.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Earl, Kristian, Insomnia4u and 11 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Det som ikke er en aprilspøk er at SK662 fra MUC i øyeblikket boarder via dør nr 2. Første gang jeg svinger til venstre i en A321 Dør nr 2 er så lav at man må bøye seg for å komme inn, så den er åpenbart ikke tiltenkt annet enn nødbruk. Broen til dør nr 1 hadde streiket, så da ble ned nødløsning med dør nr 2.

Shyneno, Eddie47, Kalsnes and 8 others like this.
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det betyr at [​IMG]

er over.

:oops:

geddi, MagnusT, Kristian and 14 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,715
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra rett utenfor hovedstaden!
    Litt hard morgen, da jeg var hjemme ca kl 0100 i natt.
    Men, det går nok bra. Kan hvile i Brussel i helgen :cool:

Snart helg?

Earl, Eddie47, drsyk and 4 others like this.
  5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God 1.april fra Trondheim
    Venter på at snøen skal smelte, mens jeg nyter omsetningsrekord på avdelingen.Utløser muligens en liten bonus...

Ha en flotters mandag

Earl, Kristian, Eddie47 and 4 others like this.
  6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske! Hjemreise fra "nattflyet" BGO-KRS i går forløp greitt, -bortsett fra et par "stylterotter" (rådyr) som syntes riksveien var et trivelig oppholdssted i de små timer. Det gikk heldigvis bra, men jeg hadde ikke problemer med å holde meg våken resten av turen. Forberedelse til presentasjon i TOS om et par dager, og så må det nøstes opp i en håpløs logistikk for kommende feltarbeid. En (privatfinansiert) oppgradering KRS-OSL og OSL-TOS har gått i gjennom. Må dermed gjøre alvor av et eget regneark for bonuspoeng slik at gud ( det vil si undertegnede) får det han skal ha - og keiseren (dvs ett eller annet offentlig vesen/etat) får sitt. Ser at jeg også må lage et regnskap for hotell-overnattinger. Jeg har nettopp booket for noe feltarbeid som ga en bonusovernatting på direkten. Kom fra "snødekt" Vestland til et mere "vårlig" Sørland, men det var ganske så "spiggent" i dag tidlig: 4 kalde. Pass på nesetippene, og fly forsiktig!

7. runese

runese “Chewie, we’re home.”

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    God morgen fra kontoret! Må vel faktisk gjøre noe nyttig ettersom både AF og EF søket ikke fant noe F-turer som passet kalenderen min...

8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,585
    Bonuspoeng:
    183
    Gpd morgen fra Hilton Canopy på Island.

22:00 flight fra OSL, landing her 3 timer seinere og så en liten time kjøring. Da passet det dårlig at parkeringshuset i nærheten av hotellet var stengt og at hotellet i tillegg ikke fant reservasjonen min, ikke på navn og heller ikke på bookingnummer. Var vel i sovinga ca 02:00 lokal tid.

Blir å finne seg første og beste kaffemasking nå, holde meg der en stund.

Ha en våken dag folkens

ArthurDent, Eddie47, drsyk and 2 others like this.
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra kontoret på Lørenskog. Sola skinner igjen fra en nesten skyfri himmel, men tempraturmessig lar våren vente på seg. Småfuglene som nå skulle jublet høyt i sky osv sitter borti her og hutrer, og jeg måtte for svingende skrape is av frontruta på bilen.

geddi, ArthurDent, Eddie47 and 2 others like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret. Etter flytørke siden desember er det endelig tid for å fly igjen i ettermiddag. Turen går til London, og selv om det for det meste skal jobbes et sted i utkanten av byen har jeg fått lagt inn litt muligheter for Bermondsey beer mile og LHR lounge safari på lørdag, så dette blir nok bra :)

Last edited: 01. april 2019
    geddi, Kristian, haifinn and 3 others like this.
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

Thon hotell Airport Gardermoen var en katastrofal skuffelse(beklager for de som liker Thon).
    1) Møtt i skranken uten anerkjennelse av status Black
    2) Ingen gratis avis, velkomstgave, flaske vann eller rom upgrade.
    3) Alt det over!

Dobbelt rom booket, når klage og faktisk måtte logg på nettsiden via mobilen og nærmest føre mobilen inn i ansiktet på resepsjonisten, en ung mann i 20 årene, tror var nok en deltids jobb så uinteressert han var i jobben. At var liksom:

Ja, ok, fint, nei, ha det.

Fikk et enda mer fargerikt rom med røde og grønne farge i totalt vrangforestilling, jeg svelget kamelen og ga F i hele konseptet... Bilde hadde gitt meg mareritt i fremtiden, men angrer i ettertid for de som ikke kjenner til det fargerik konseptet til THON: rappet bilde fra Google for å illustrere da rommet var tilnærmet likt:

Nei bare undertegnede som damper litt irritasjon... Farger er sunt for sinn og sjel.

Holder meg til NCC og mulig forsøker Radisson fremover...

MR vellykket, men så "kjedelig" etter å ha blitt bortskjemt etter LHR turen med @Misterix & Co... Aldri tilbake til HAM!!! Blir kun LHR fremover med weekends trips som helgen nå kommende:

OSL-ARN-CPH-MXP-OSL (inkludert 2 overnattinger ) ;)

IF turen til HKG blir Kanon!!! Gleder meg fått overskudd for hele uken, før avreise MR style og max trumf poeng via Expedia.

Shyneno, ME262, ArthurDent and 5 others like this.
  12. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43

Om du har håp om upgrade og annerkjennelse med Thon black blir du nok skuffet, som regel får man en flaske vann og eventyrsjokolade

Shyneno liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste fordelen er vel discoveryloyalty og eventuelt teste ut noe i utlandet... vi får vente og se hva ender opp med.

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,502
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde det var en vond drøm, men det viste seg at SAS IT hadde funnet ut av det ...
    I natt ble det fargeskifte i SAS appen .... det gikk fra Sort til Gull ....
    De fleste ser det som en seier når endelig gullfarge dukker opp i appen, men for meg er det et tap ... tap av status og verdighet.
    Her er det vel bare å bite det i seg med trygg forvisning om at lavere i status kommer jeg ikke ....

Mor har gull til og ned oktober 2020 og vil ha nytt.
    Er det nå jeg skal lage Exel-ark for å beregne hvordan jeg skal fly de neste 9 mnd for å oppnå EBD i 2020 slik at mor får gull frem til oktober 2022?

Du verden .... det er mye å tenke på!

Earl, geddi, ArthurDent and 5 others like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du kjøper BIZ SAS på IF turen 1 nov ;) Bænkers pr poeng der ja

ArthurDent and Eddie47 like this.
  16. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    God formiddag fra London og min favorittrestaurant gjennom mange år; Wiltons på Jermyn Street. Selv om slipstvangen er borte blir det ikke mer britisk tradisjonelt enn dette. Savner fortsatt Patrick, den legendariske kelneren som bokstavlig talt døde på sin post i 2014, etter 48 års tjeneste.

Maverick23, ArthurDent, drsyk and 2 others like this.
  17. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,126
    Bonuspoeng:
    93
    Mandag men med årets første utreise i sikte skal en vel klare å komme seg gjennom en meget forkortet arbeidsuke. Nå skal det stresses for å være sikker på at man er ajour før man forlater åstedet.

ArthurDent and drsyk like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,869
    Bonuspoeng:
    293
    Bør egentlig ikke si dette høyt, men jeg skulle også gått ned fra sort i natt, men det er fortsatt sort... Satser på en bøgg :)

holmen, drsyk, Eddie47 and 2 others like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Join the dark side :)

RoadKing, drsyk and ArthurDent like this.
  20. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Nei nå er du både utakknemlig OG sårende altså ! Ser du ikke at de har lagt mye flid og hele sin sjel i å finne farger som matcher lua til gubben sjøl ( og bobleparkasen til kjæresten) ? :D:cool:

Last edited: 02. april 2019
    mathiasfe and drsyk like this.

Del denne siden