Mandag (og hjemreisedag)!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 25. okt 2021.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen fra Martin Linge feltet.

    I dag er dagen endelig her og jeg skal etter planen hjem til familien etter nesten tre uker på jobb. Det vil si, i alle fall nesten helt hjem. Helikopteravgangen inn til BGO er såpass sent i kveld at jeg etter planen skal overnatte på Clarion før reisen hjem fortsetter i morra tidlig. Så viss ikke Widerøe eller SAS får en kraftig forsinkelse på BGO - AES i kveld blir det pils i hotellbaren i stedet for, men men. Det viktigste nå er uansett å komme seg på land.
    Gleder meg i alle fall stort til å komme hjem til store og små!

    Ha en fin mandag, på reisefot eller ei!
     
    leeds1979, EndreD, kjeeli and 18 others like this.
  2. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!

    Er selv på OSL og skal fly over til Bergen igjen på et stappfullt fly. Et par dager med jobb før det blir langhelg i Wien og Brno, første utenlandstur på ekstremt lenge. God uke!
     
    Calling, EndreD, Maggie and 11 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

    Nok en jobb uke venter. Er gått over 400 influensa vaksiner og like så er det etterbestilt 200 til :oops: Første mann til mølle er visstnok fremdeles inn om dagen.

    Aldri sett så mye småbarn som snufser og hoster, med den nye generasjon av foreldre som ikke vet at Paracet kan kjøpes reseptfritt og innføres rektalt for å se om feberen faktisk går ned, enkelte har ikke engang temp måler hjemme engang:rolleyes:

    God tur til @Travellingalf og @mhandlykken og alle andre som er så heldig. Land fast helt til

    T-11 LHR, snuser på den nye AmEx loungen, dette lover bra for egotrip

    Ha en super uke folkens.
     
    Last edited: 25. okt 2021
    EndreD, Calling, Trillekoff and 11 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    Besteforeldre har alltid Paracet med banansmak i huset og selvsagt har mormor investert i temperaturmåler som måler i pannen ...
    Når snørret og hosten blir for mye til barnehage eller skole, så trår besteforeldre til.
    Mormor med over 40 år i barneskolen fikser det meste ....
     
    Calling, Berlioz, RoadKing and 8 others like this.
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra HEL.
    En tidlig start fra OSL i dag i selskap med NATOs generalsekretær, noen rådgivere og og livvakter ombord hos Finnair. Livvaktene fikk ikke frokost, men resten av oss fikk servering, selv om det var flere som ble lange i masken når purser kunne fortelle at de ikke hadde kaffe fordi bakkemannskapet på OSL tydeligvis hadde glemt å fylle vann på flyet :eek::confused:Der Jens fikk gå rett ned til ventende svarte biler så måtte vi vanlige dødlige rusle inn i terminalen ved ankomst, men greit nok det for i Finnair loungen er det godt med plass og de har kaffe ;)
    Noen timer her før det skal flys mer.

    Nyt dagen folkens :)
     
    EndreD, Calling, Maggie and 14 others like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ære være besteforeldre og generasjonene over de som får kids idag! Hadde heller ikke overlevd uten mine foreldre som må trå til når det er som på det verste. Kan du ikke bare skrive en bok om "Velkommen til en ny verden som nybakte mamma og pappaer.
    Innledningen starter med: Kjære forelde, sett dere godt ned og avsluttes med, og da er avkommet klart for å bli bitt av reise basillen. ;)
     
    Calling, Berlioz, RoadKing and 5 others like this.
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit heimekontor i Sunnfjord. Det kjennest ut som om eg var på festligheiter i går, men det var eg dessverre ikkje. Men eg fekk i det minste trumf!
     
    EndreD, Calling, Maggie and 11 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret!
    Hjemreise fra KKN i går, litt forsinket. Men jeg fikk Ringi! Og ikke bare én, purser mente jeg måtte smake på begge to. Den med kirsebær var overraskende god, med litt ettersmak av jul. :)

    Svigers synes det var stas å fly foran i bussen, med ledige midtseter og servering av både det ene og det andre. Svigerfar er imot alt som heter bonusprogrammer, og flyr helst Norwegian hvis han flyr. Nå får vi se hva som skjer i fremtiden.

    Thon hotell Kirkenes er et finfint sted å tilbringe helgen, dog EKSTREMT lytt mellom rommene.

    Denne uken inneholder ingen flyturer, dessverre. Men en hotell-overnatting skal vi nok få presset inn.

    Ønsker dere alle en behagelig uke!
     
    Upsaker, EndreD, Calling and 12 others like this.
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen folkens.

    Ny start, ny uke, og mye som skal gjøres.

    God uke to all of you.
     
    EndreD, Calling, Maggie and 10 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    SAS IT???
    Har fått en SMS fra SAS, beklageligvis blir det endringer på din reise ... gå inn her og se på endringene. OBS du må godta innen 15 dager ..
    Klikker på linken ... der står det bare og surrer
    Går inn på SAS appen ... der står det bare og surrer
    Går inn på sas.no, mine reiser ... der kommer reisen opp, men finner ikke endringene.
    Må inn på Tripit ... for å sammenlikne og sjekke om det er endringer
    Endringer?? Ikke vet jeg ...

    Jo ... overraskende nok så ser jeg at det er skiftet fly!
    Nå skal vi reise fra BGO-OSL med en B737-700 med blokkert midtsete .... det blir gøy siden det er første morgenfly!
    Da vi har 1 1/2 time på OSL før flyet videre til FRA går så blir dette spennende ..
     
    Last edited: 25. okt 2021
    EndreD, Calling, Kristian and 6 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

    Fikk melding om at halvannen kasse med Westvleteren XII øl er blitt levert hjem til mine foreldre, så det passer veldig bra at jeg besøker de om litt over to uker fra nå. Gledet meg allerede til turen, men gleden ble bare større nå.
    Ellers ble jeg overrasket over at Avis allerede har ført over 2500 eurobonuspoeng for billeien jeg hadde i Montreal i høstferien, uvanlig fort!

    I morgen skal vi på jobb finne ut hvordan vi på en "forsvarlig" måte kan svi av en del penger på en tur til Irland. Turen skal vel allerede finne sted neste måned. Reiseabstinensen min begynner å avta... en reise er gjennomført, en annen blir snart, atter en planlegges og alt dette før jul, etter jul er det bestilt 3 USA-turer og det fine med alle disse turer er at det mest sannsynlig IKKE trenger å bli avbestilt som omtrent alle andre planlagte turer de siste 20-ish måneder.
    Herlig at vi er på vei til normalen igjen :)

    Ha en flott dag!
     
    EndreD, Calling, Maggie and 10 others like this.
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra kontoret.

    Her startet en uken med å stresse avgårde til passkontoret, selv om nåværende pass kun er halvannet pr gammelt hadde jeg fått beskjed ved passkontroll ved innreise om at chip var defekt og jeg måtte bytte, så selv om jeg ikke har de store reiseplanen akkurat nå, må en jo ha et pass klart. På passkontoret kunne de imidlertid melde om at det ikke var noe feil, så da såo_O
     
    EndreD, Calling, Maggie and 9 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hotellfrokost som er selvlaget. Nesten….

    Verten setter fram alt, til ønsket tidspunkt. Så er det bare å toaste og fikse egg som en selv vil.


    Dagen blir dal, vann, fjell og utsikstur i Sortney dalen.
     
    EndreD, Calling, Maggie and 9 others like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Og der kom det jaggu en hyggelig overraskelse fra Choice også :)

    tempsnip.jpg
     
    Upsaker, EndreD, Calling and 13 others like this.
  15. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,921
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT, det er faktiskt en fridag/bank holiday så blir rolig og litt turing.

    Planen var jobbe-hjemmefra-uke men det ser ut for å bli en tur til Istanbul ila uka. Mulig det blir direkte med THY, men jobber litt med den.
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,310
    Likes mottatt:
    35,211
    Bonuspoeng:
    293
    Det er garantert bare diamantkunder ombord :rolleyes:;)
     
    Eddie47, Earl and Flyingdutchman like this.
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,213
    Likes mottatt:
    21,342
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)
    Blir kontoret resten av uken, men siden jeg skulle ringe Sas valgte jeg ta hjemmekontor i dag.

    Booket 2x enveis biz billetter som måtte slås sammen og bruke en ct fra min frues konto som har utløp 31.12.21 Siden Sas it ikke lar folk avbestille selv, samt at dk.mailen er historie (RIP) var jeg spent på om dette lot seg gjøre når man ringte inn. Ba om callback og gleden var stor når jeg hørte en Danske ringe meg opp etter ca 10 minutter. Dansken fikset dette på kort tid, tommel opp for god service :)
    En lang helg i New York i starten av september, er en grei uttelling av utløpende ct i disse tider:)

    PS: Jeg forsøkte få dette til gjennom gullmailen.no i forrige uke. Etter tre dager tikket det inn et svar: Tyvaar :(

    Ha en fin mandag videre alle IF-ere :)
     
    EndreD, Calling, RoadKing and 6 others like this.
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,310
    Likes mottatt:
    35,211
    Bonuspoeng:
    293
    Det lukter erstatningskrav! :eek::eek:
     
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Gull/diamantmailen... var så freidig å sende en e-post til de i går med et spørsmål om i hvilken form en refusjon skulle havne hos meg, voucher eller tilbake på kredittkort (som ikke har skjedd, enda det har gått to uker). Blir spennende hva de svarer, helt sikkert "ring". Men, la meg være optimistisk og tro at jeg får et ekte svar, så kan vi legge til en linje på tingene e-post kan faktisk brukes til nå til dags. :)
     
    EndreD, Eddie47, Earl and 2 others like this.
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag,
    4 uker fri går mot slutten og i dag skal man stasjoneres i Stavanger for offshore utreise i morgen tidlig. Toalettmappen flyttes enkelt og greit bare fra feriekofferten til offshore baggen.
    Holder meg lengst mulig hjemme og velger derfor Widerøe sin rute TRF-BGO-SVG i kveld.
     
    EndreD, Calling, Eddie47 and 5 others like this.

Del denne siden