I dag har jeg selskap på terrassen! Han laget ikke mye rabalder selv om han hadde huset med seg… stillferdig beveget han seg over gulvet. Prøvde å snakke med han, men det så ut som han hadde det travelt
God mandag fra Bangkok’s Chinatown. Det er fri-dag i dag og vi var tidlig oppe for å komme oss hit på noen ærend. Det er varmt, og litt klamt så godt med en pust i bakken på Café Amazon. Frokost blir det først i tolvtiden når sports-medic’en er ferdig med behandling av en idrettsskade. God jeg ikke bedriver idrett. Ha en glitrende flott mandag
God morgon frå Oslos austkant! Ei ny veke er i gang etter ei flott avslutting av førre veke i Nordmarka: Kikut sett fra Bjørnsjøen Ha ein god måndag, fine medforumistar!
God morgen fra hovedstaden. T 9, varmen kan ikke komme tidsnok. Ha en strålende mandag alle bonusnisser
God morgen fra et stille kontor i Tigerstaden. T-halvannen måned til BKK, i det som muligens blir siste F-reise. Da er nyheten fra @trygveat litt kjedelig, for totalopplevelsen, men det vil nok bli en trivelig tur uansett. I dag er planen å booke det siste hotellet for den turen, satser blindt på at diverse aktuelle kandidater har kommet med kjempetilbud siden før helgen... Synes f.eks de burde gi saftige Chinese New Year Discounts! Ha en feiende flott start på uken!
God morgen fra bassengkanten. I dag hadde alle nyttårsforsetterne fått nok, vi var tilbake til normale mengder. Men dermed heller ingen unnskyldning for en liten pustepause for å passe inn i stimen. God mandag!
God morgen fra snart OSL. 3,5 uker uten flytur har egentlig vært ganske greit (er det lov å si), men nå tar det seg oppover med 11 flyturer ut måneden, hvorav 7 widebody (inkludert to nye selskap) og 2 F. Starter imidlertid rolig.
God morgen fra gjemmekontoret. Sitter og venter spent til kl slår 09, så jeg kan ringe CT-telefonen og få lagt til leg på to bookinger. Interessant å se poengene renne ut, samtidig er det greit å få gjort "*A nødvendigheter" før det er for sent. Jeg planlegger i praksis å være tom for poeng før sommeren - Foruten om en familietur som altså lages i disse dager, så er det LH F med 11-åringen som også skal gjøres unna. Da er egentlig også reise-ruten for 2024 ferdig booket og i boks. Påske 25 drar vi et sted som har vist seg vanskelig å booke for poeng for såpass mange som vi er, så da blir det muligens revenue-tickets. Det betyr at jeg i praksis får et år hvor jeg bare samler poeng, og ikke sjekker daglig hvor jeg kan finne bonus-billetter. Det blir rart. Edit: Dette går ikke særlig bra, trenger input fra ekspertisen: https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/page-197#post-527085
God morgen! Hjemmekontor uten forstyrrelser er fint, for i dag skal jeg få unnagjort en del ting som har blitt skjøvet på i månedsvis. Ingen flyturer denne uken, men det blir en aldri så liten storbyferie i hovedstaden i helgen. Men, om jeg ikke skal ut og fly, så er det alltids behov for å planlegge litt reising. Nå er det neste måneds Vietnam-tur som må settes opp. Hanoi har et stort utvalg av billige hoteller, men man blir jo litt skeptisk når aller heter "Royal Palace", "Luxury hotel" etc. Men, vi skal nok finne ut av det. Hvis noen har tips til billige og bra hoteller i Hanoi og Ho Chi Minh, så setter vi pris på tips. Gjerne innspill på hvor i disse byene det er lurt å bo, og hva vi MÅ se mens vi er der. Ha en fin en!
God morgen fra FCL på MUC. Finfin overfart i LH F, selv om jeg syns serveringen tok litt lang tid og hovedretten ikke var noe særlig. Nå har jeg stasjonert meg inne på et av de mange kontorene her og er klar for bortekontor herfra i dag. Flyet tilbake til OSL går om 11 timer og 45 minutter, så skal få sett litt av loungen også. Ha en super dag!
Gooood morgon frå Florøida. Her skin snart sola, berre skyene og snødrevet forsvinn. I helga begynte eg å leite meg om etter kurs i Oslo, slik at eg kan få flydd litt. Det hadde vore kjekt etter gammalt. Å ikkje ha ein einaste tur booka, og SAS på full fart ut av Star Alliance er inga god kjensle samstundes som ein har nesten ein halv million poeng og to CTar i EB-banken.
God formiddag fra Doha, siste dag på stranda før det blir hjemreise i morgen. Astor Grill hos naboen leverte som forventet i går med wagu, fisk og søtsaker; I kveld blir det middag på Nobu hos 4S, sånn rett etter stengetid i loungen her.
Morn fra London! Hjemreisedag i dag, har kjempegod tid og planlegger lounge safari. Men den må bli alkoholfri og da er det vel kanskje litt mindre poeng å gjøre det? Vi får se. Skal daffe litt i Paddingtonområdet før vi ferdes mot LHR. Ha en herlig mandag
God lunsj fra OSL gull-stue. Kom først ikke inn, for statusen min hadde forsvunnet fra Lufthansa-delen av bookingen, men det fikset de i skranken. Turen går først til Frankfurt med en overnatting før det går videre med Turkish via Istanbul til Dubai. I teorien har vi 1:50 i Istanbul og tid til lounge, men Turkish oppgir at boarding er 1 time før avgang, så da har vi 50 minutter. Får se hva vi rekker!
God formiddag fra hovedstaden. Driver og funderer på om jeg skal melde interesse for Destination Unknown. Kanskje ta en kjærestetur den helga. Litt usikker, samboeren påstår hun ikke liker overraskelser.
God morgen fra kontoret på Fornbu Foreløpig ingen turer booket denne uken, men det er en liten sjanse for et kundemøte i Køben på torsdag. Ikke for at det spiller noen rolle sånn statusmessig, for med 51 flighter/60k poeng denne perioden og en liten måned igjen av perioden så er statusen rimelig sementert for det neste året. Men da er i alle fall 9. år for LTG i boks. Ellers driver jeg og finpusser litt på Japanreise på slutten av måneden. Foreløpig til Tokyo med Biz LHR-SFO-NRT og med et lite døgn i SFO, men hjemreisen er foreløpig bak i bussen. Krysser fingrene for at noe dukker opp og "heldigvis" er ut- og hjemreise på separate bookinger så vi har mulighet til å fortsatt endre mens vi er ute og reiser. Har vært i en liten "ørkenvandring" mht å utnytte bonuspoeng den senere tiden, men nå har det plutselig blitt morsomt å tweake reise igjen Ønsker alle en strålende dag
Funker forresten bra med bortekontor i FCL. Finfin liten avlukke, med meget service-innstilt kantine få meter unna. Det eneste som kunne vært bedre hadde vært hvis det var HDMI eller USB C på monitoren, slik at jeg kunne benyttet meg av den i dag. Spurte i resepsjonen om de hadde overgang fra DisplayPort til HDMI eller HDMI-kabel til skjermen, men det var visst en helt spesiell forespørsel, så det hadde de ikke.
God ettermiddag fra Hafjellet. Flotte forhold og lite mennesker på mandager. Forsåvidt søndager og. Jeg har fortsatt en booking til LA på onsdag. Der borte høljer det virkelig om dagen. Må snart legge noen planer.