Mandag, valgdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 11. sept 2023.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,575
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

I dag er det valgdag, rødt eller blått, kan det være så vanskelig?
    upload_2023-9-11_8-5-43.png

Godt valg alle IF-ere:)

Calling, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,548
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.
    Har ferie, men sitter og mekker litt på en Gdansktur og det er mer praktisk bak/foran (jeg hører begge varianter, men hva er "riktig"?) en pult og skjerm enn på en mobiltelefon.
    Det er godt å være tilbake i et kjølig land, selv om Thailandturen var fantastisk.

Skap en bra dag :)

Calling, Flymunda, Earl and 12 others like this.
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Vært på hyttetur og oktoberfest i helga. En uke fri til, fikk melding nå om at nye vinduer og verandadør er sendt fra fabrikk, snekre er gøy.

Fikk fornyet gullstatus hos bolaget også.

T-73 til Maldivene

Skal stemme på et parti jeg aldri har stemt på før.

Ha en gjennomtenkt dag

Calling, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Skal stemme i ny kommune for første gang, og det er ikke så alt for enkelt å sette seg inn hva som er viktig å ta hensyn til her. Har brukt litt tid på å lese meg opp de siste ukene, og stemme skal jeg. Det er ikke lov å klage på resultatet om man ikke har stemt! :)

Hadde tur med Plus Pro Bio i helgen, men har ikke fått de ekstra 450 poengene vi skulle få. Kommer disse separat? Må man mase på SAS?

Håper alle får en fin uke!

Du stiller gode spørsmål, som noen her inne sikkert kan svare på. :)
    Jeg ville sagt ved eller bak et skrivebord, foran en skjerm.
    Men, om man snakker med noen i resepsjonen på et hotell feks, så er jo de bak skjermen.. o_O

Calling, Flymunda, Earl and 7 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,637
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag frå Florøida. Ikkje berre er det valdag i dag, men det er frist for å levere inn tilbod til Statens Vegvesen på drift av Lavik - Oppedal frå 1. september 2026. I min forrige jobb fekk eg medforumisten @oleredv inn som kollega, skal det same skje igjen, men denne gong med @Kvalvaag? Det hadde vore greier det.

Det firstar med LH F. Billettar, poeng og avspasering er tilgjengelig, men dessverre er det siste arbeidsdagen til min kjære sjef onsdag, so då blir det ikkje noko denne gongen (heller). Men det nærmar seg november og Afrikatur :)

Calling, EndreD, Flymunda and 10 others like this.
  6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God mandag og godt valg!

Grå mandag riktignok, noen vil feire og være fornøyde i kveld/natt, andre mindre, slik er det demokratiet. Borgerplikt er gjort, så kan fortsette som en del av klagekoret eventuelt.

Ønsker dere alle en god start på uken, og at resultatet er til å leve med for oss alle.

Calling, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,061
    Bonuspoeng:
    183
    Man sitter bak et skrivebord som sjef, men blir innkalt foran skrivebordet som arbeider (unnskyld, det skal visst hete medarbeidersamtale med sin leder).
    Ellers er jeg sterk motstander av å pakke alt inn i en mobiltelefon som eneste løsning. Å komprimere komplekse forhold inn i en så liten skjerm er en vederstyggelighet! Jeg foretrekker en eller flere store skjermer hvor man har oversikten på kalender, mail, 3-4 vinduer med web, word, excel etc, og kan klippe og lime på en fornuftig måte.
    Kan det ha noe å gjøre med alder og syn å gjøre?
    Neida, neida… :oops:

Calling, anders82, EndreD and 8 others like this.
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er min erfaring. De har ikke kommet automatisk. Tredje runden jeg hadde nå var med EBretro grunnet litt navnefeil, og da klarte de å gi riktig grunnpoeng inkl. 25% bonus, men de fikk ikke med seg de 450 tilleggspoengene.

Andre runden også med navnefeil klarte de heller ikke å gjøre riktig på vanlige poeng, de tok for Plus Pro ikke-Bio, men når de korrigerte fikk de tatt for den bookingklassen + 450.
    Og den aller første runden, når navnet var riktig og jeg fikk poeng automatisk, var at de 450 poengene manglet.

Så kort oppsummert har det ikke vært verdens letteste ting å få de poengene ordentlig på plass.

Calling, EndreD, Earl and 4 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    Herre.. Jaja. Får sjekke om det har kommet i løpet av uken, og så etterlyse dem. Takk.

kiev liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret i Sandefjord!

Denne uken blir det faktisk 3 turer med WF.
    TRF-BGO-AES på tirsdag, AES-BGO på torsdag og BGO-TRF på fredag. Og neste uke selvsagt Japan F1!!!

Ha en flott mandag og uke!

PS: her regner det .. o_O

Calling, EndreD, Flymunda and 5 others like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Her regner det og Yr truer med torden. Kanskje man burde dratt ut noen stikkontakter slik som i gamle dager? Koffeininnholdet i blodet nærmer seg stabilt, og kroppen fungerer igjen. Og snakker om kaffe. T-14 VIE, får man skikkelig kaffe på CPH-VIE med OS, tro? Noen som har tips til en god «0,5-stjernes» restaurant i Wien? Rimelig greit, men trenger ikke akkurat være misjeleng

Calling, EndreD, Flymunda and 6 others like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Skal reise quid pro quo, sorry, jeg mente Plus Pro Bio til helgen. Når man får disse 450, framstår det som Bio bonus eller noe slikt, eller kan man bare kjenne det igjen på tallet?

13. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,061
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, i hvertfall foran gardinen får man servert meget god kaffe servert i tykke, forvarmede kopper.
    Hvis du liker øl anbefales Sweizerhaus nede ved Praterstern. Dette er en av få ølhaller som pumper ekte Tsjekkisk Budweiser med nitrogen, noe som fører til at øllen ikke smaker surt pga kullsyregass som normalt brukes.
    ... og maten ja: De har den ultimate Schweinshaxe som jeg aldri har fått maken til andre steder, inklusive Bayern hvor crispy svineknoke er oppfunnet.
    Dog litt tynt med vegetar på slike steder, dette til advarsel.
    Siden dette er et utested i en fornøyelsespark, så har de stengt på vinterstid, sjekk https://schweizerhaus.at/index.asp
    Edit: øltype og åpningstider

Last edited: 11. sept 2023
    EndreD, Spielhaug, Flymunda and 7 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Kursdag

Greit der når det er første dag på jobb.

Earl and kiev like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset! Har en halv dag i Wien på vei til Japan om 1,5 uke og vil trenge litt mat =)

kiev liker dette
  16. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Mera lounge CUN. En plaza premium lounge. Lurer på om Turkish har byttet lounge, for review av den de hadde var svært negative, men her er det bra. Den er i kjelleren uten vinduer, så feiler på utsikt, men fint interiørdesign, god mat og bra bar som lager god kaffe med et smil.

EndreD, holmen, trygveat and 2 others like this.
  17. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra hovedstaden.
    Grått, vått og tåkete utenfor, men man har kommet seg igjennom første arbeidsdag så 1 dag nærmere helg. I morgen er det meldt litt bedre værforhold igjen så vi får si som de sier i Trøndelag (ifølge muligens ikke helt korrekt tv-program:p) "Vi får håp at det bli likar i morra." :) Valglokalene er åpne i ca 2 timer til så bare å komme seg ut hvis man ikke har gjort borgerplikten enda!

Nyt kvelden og godt valg folkens :)

Fikk dem automatisk i juni, men ikke fått automatisk hverken i juli eller august, så virker som automatikken til SAS har sluttet å funke i løpet av sommeren. Sendte mail til gullmailen med refnr på bestilling og etterlyste poengene og fikk svar i løpet av noen få timer at poengene var på vei. Så anbefaller å ta det med gullmailen for dette klarer de faktisk fikse (selv om de sist gave meg 450+700 for han svensken mente det var eget tillegg for plus i tillegg til de 450 som alle med Bio skal få... jaja klager ikke over ekstra poeng ;) )

Når jeg fikk de automatisk i juni sto det som "Campagin Bio ticket" på listen over EB poeng så ganske enkelt å se... skal vel og merke nevnes at de ikke har kommet inn automatisk hverken i juli eller august, så innstill deg på at du må mase på SAS for å få dem. Når jeg ba gullmailen om å fikse kom de inn som "SAS Special Accrual" på EB listen så greit å se det også.

Last edited: 11. sept 2023
  18. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Diamantmailen fikset i morges riktig på første forsøk for meg etter at jeg ikke hadde fått bio på vei ut og ingen ting på vei hjem for et par dager siden.

19. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    De kommer separat og heter «SAS Special Accrual».

RoadKing liker dette
  20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Turkish har tidligere benyttet nabo-loungen i samme kjeller.

Flymunda liker dette

Del denne siden