Mandags morgen i følge Norsk tid, Søndags kveld i Tulum Mexico

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 15. nov 2021.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Søn/Man alt etter hvilken tidssone dere er i, så ønsker jeg dere god tid på døgnet hvor enn dere er på denne jula på denne planeten Tellus :) Nå har jeg vært i hippie paradiset Tulum og slappet av med litt god taco og kikket litt på alternative cenoter å dykke i, og tror vi har landet på noe bra, mens kompisen min slappet av på den andre siden av gata :cool:

IMG_20211114_134026-01.jpeg

Last edited: 15. nov 2021
    Rscott, Earl, Sunnfjordingen and 17 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det definitivt mandag morgen. Veldig lite taco, men desto mer havregrøt. Sundt og godt, det også.

Ha en fin og produktiv mandag.

Rscott, Earl, Sunnfjordingen and 11 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,760
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Flyet hjem fra AMS var forsinket i går, så heldigvis hadde jeg vært forutseende, og booket meg inn på Grand Central for natten. Litt kortere hjemreise er fint. Nå er det frokost, før avreise til kontoret.

De spiller julemusikk på hotellet. Jeg er litt usikker på om det er passende, med tanke på været på utsiden.

Jaja. Ha en finfin ny uke!

Baldrick, Rscott, Earl and 12 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooood morgen fra Viken.

Ny dag nye muligheter.
    BMW`n streiket på lørdagen, Hertz ordnet en XC60, selvfølgelig påspandert av BMW, Barnebursdag var helt ok, ingen gourmet mat, eller bobler, for en tragiske og bortkastet aften.

Nå venter ny utfordringer.

T-6 Søndags brunch OSL og Gourmet middag med bobler på ARN. Vi blir 3 musketere på søndags tur, det gledes med likesinnede :)

Ha en super uke.

Baldrick, Rscott, Earl and 15 others like this.
  5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra forhenværende Kristiania.

Tilbake på kontoret i mer kjente former, mao ikke kurs. Nok å ta igjen fra forrige uke.

Ha en god en folkens.

Rscott, Earl, Sunnfjordingen and 10 others like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    Taco eller grøt- samma det. 0-smakssans. Kaffen smaker varmt vann. Skal på covid test nå kl 1030.
    Ellers er jeg bare usle 14k unna en CT- får bruke tiden hjemme til å handle julegaver på nett.
    Ha en juicy dag

Baldrick, Rscott, Earl and 11 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,542
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Det var uvant å måtte stå i economykø sammen med "alle andre", tok vel godt over en halvtime å få levert kofferten. Fikk sjekke inn håndbagasje gratis, så det var greit å slippe å dra med små kabinkofferter.
    Når man flyr economy og ikke har status i gjeldende allianse (Skyteam) så blir ting litt kjipere når det gjelder kø og loungetilgang. Sikkerhetssjekken gikk radig unna, men det å finne ut at Aspire loungen stenger kl 1900 når man ankommer døren til loungen kl 1903 er ikke artig. Priority pass appen kunne også fortelle at det andre alternativet er stengt pga "the ongoing situation".
    KLM loungen gadd jeg ikke betale inngangspenger for, så det ble en tur til sportsbaren ved B-gatene.
    Etterhvert ble det boarding, første buss ble lesset full av folk. Priority boarding tar de på alvor, ingen vits i å prøve seg, du blir sendt bort når du er i feil "boarding zone", dette kan SAS virkelig lære noe av. Bussen kjørte ikke... Etter en del minutter kom det beskjed om at det var litt trøbbel med flyet og at en mer konkret beskjed skulle følge. Etter noen ytterlige minutter ble bussen lastet av igjen, tilbake til start. Jeg var glad for at vi hadde siktet oss inn på buss 2, bedre å være i et terminalområde enn en buss.
    Så kom beskjeden "teknisk feil på flyet, de holder på å finne ut av det". Men ikke veldig mye senere "gode nyheter, vi gjenopptar boarding". Alt i alt ankom vi en drøy halvtime forsinket, men jeg mener de gjerne kunne ha spart oss for kjøreturen til Polderbaan når man allerede er forsinket.
    Jeg digger e190 flyene, stille, relativt romslig. KLM har fremdeles en form av service på eco, en sandwich med eggsalat, et glass vann og en øl ble det på meg. Kostnad: 0kr ekstra.
    Koffertene var på plass på båndet veldig fort, men det er jo et lite fly, det hjelper nok på.
    Må si at jeg har sans for KLM sitt "Europa produkt" i economy.

Ha en flott dag!

Baldrick, Rscott, Earl and 13 others like this.
  8. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,130
    Bonuspoeng:
    93
    Velkommen mandag og velkommen tekniske problem som har dukket opp i løpet av helgen.

Apropos tekniske problem, må få tid til å sitte noen timer på tråden med bolaget for å etterlyse ferdigstilling av den stakkars CT-reisen min. Fortsatt ikke ordnet opp første par leg. Eller kanskje man må prioritere Zürich-turen i desember som så mange andre er blitt maltraktert. Mye vits i 4x poeng når SAS gjør alt de kan for å gjøre reisene ubrukelig :D

Litt negativ, men må gjøre opp for at jeg var i overkant positiv når jeg trodde CT-turen var reddet i forrige uke :p

Baldrick, Rscott, SayWhat and 8 others like this.
  9. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Happy Monday!

SAS mener jeg befinner meg på ARN nå, og at jeg skal videre til MIA om litt… Turen ble avbestilt for 14 dager siden, men fruen får pushmeldinger i dag om ar jeg er på vei til Junaiten.

SAS IT! :p

En gang i tiden erindrer jeg at fruen hadde hele familien som bakgrunnsbilde på telefonen, så fikk vi hund:rolleyes: 94725300-A8CD-42BB-B6B3-CA1D4649A814.jpeg

Baldrick, Rscott, Berlioz and 12 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Passelig syltet og tett hode, men kaffen smaker og lukter kaffe ..
    466FFFE5-3361-4990-A2B6-3991BA2DEE4A.jpeg

Baldrick, Rscott, Berlioz and 15 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo noe hyggelig i få varsler om at en skulle egentlig vært ute å fløyet, hadde det bare ikke vært for......

God morgen fra Oslo, som speiler seg grått i høstværet.

Det ble alt i alt en travel helg så denne morgenen skal jeg bare våkne. Skrive litt tilbake til Viatrumf kundeservice.

Og ringe SAS, igjen....

Finnes det noen god tips for mynthandlere som kjøper mynt i Oslo?

Baldrick, Rscott, SayWhat and 7 others like this.
  12. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror jaggu du er gravid ? :)

MrBister, Baldrick, Rscott and 4 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Lillestrøm. Bagasjen kom på bandet 25 minutter etter touch down i går, det anser jeg som innenfor, men det er forbedringspotensiale.

Som nevnt i går ble det også da forsinkelse, og jeg la merke til at SAS hadde forsinkelser på alle sine fly fra Værnes den kvelden, men ingen av de andre. Undres på hva som kan ha vært årsaken til det.

Imidlertid, oppsummeringen jeg sitter med etter helgen, er at iallefall i rushtiden så er det business as usual. OSL og TRD svømmet over av folk og flyene var fulle både torsdag og fredag. Det syns jeg er fint. Da mangler det bare at de får fjernet helsestudioet på innenlandsloungen og at de åpner bollebua i Trondheim.

Det slo meg forøvrig, det er jo Ritazza på Værnes, det er de som er lounge on the go på OSL, hvorfor er de ikke det der og? Tror jeg må ta en tlf til Amex.

Baldrick, Rscott, Berlioz and 11 others like this.
  14. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    886
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra LH lounge BER.

Security var stappfull av Ryanair og Easyjet passasjerer, med kø som strakte seg langt ut i terminalen. Sannsynligvis 40min<.
    Til min store overraskelse fungerte fast track som nesten var helt tom.

Var rapportert senest for et par dager siden fra businessclass at SAS ikke hadde betalt for fast track på BER. https://www.businessclass.se/forum/threads/erfarenheter-av-berlin-brandenburg-airport.101159/page-10
    Forøvrig en av loungene med best utsikt jeg har vært i.

Ønsker alle en fin uke!
    DB83CC90-D6D1-4D15-B29F-4A28119FD324.jpeg

Baldrick, Rscott, Berlioz and 16 others like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,294
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.

Skulle egentlig vært t-5 til Granka, men denne måtte dessverre avbestilles. Jeg var sikker på at SAS fremdeles hadde mulighet for avbestilling av Go-billetter utenlands 72 timer før avgang mot voucher, men den gang ei. Dermed røyk noen tusenlapper. Fuck...

Det er vel på den harde måten man lærer best. Får se etter alternativer da.

Baldrick, Rscott, Berlioz and 10 others like this.
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,572
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tigerstaden :)

Fikk en kansellering på back up turen i desember Osl-Ewr-Mia-Arl-Osl
    Hvor fruen sin booking ikke automatisk fikk rebooket siste leg Arl-Osl, noe min gjorde!?
    Da ringer man inn. Kun 3min venting (må være rekord midt på dagen) før en blid svensk dame ser hva hun får til. Hmm, ingen ledige bonus billetter. Litt diskutering fram og tilbake, joda hun fikk åpnet opp. Alt ok, ha det bra. Jeg fikk ikke engang takket før hun la på. Mystisk, sjekker appen og ser at jeg nå har Osl-Ewr-Arl-Osl!!!

Ringer på ny og fortsatt kun få minutter venting. Beklager, jeg ser hva kollegaen min har rotet til. Jeg skal fikse og bekreftelse kommer på mail.
    Akkurat om dagen må man virkelig følge med hva Sas driver med. Hva om man ikke har et ekstra øye med?

Ha en flott mandag alle IF-ere :)

Baldrick, Rscott, Berlioz and 7 others like this.
  17. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,542
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.adressa.no/pluss/nyhete...svømmelse-får-store-konsekvenser-24818316.ece
    "Dusj-oversvømmelse får store konsekvenser
    To menn i 20- og 40-årene kan vente seg en større hotellregning enn de hadde sett for seg. De er pågrepet og siktet for grovt skadeverk."

Noen som har tatt seg vann over hodet (ikke bokstavelig)... En fuktig kveld...
    Kan sikkert fortsette men gjøre det ikke. Kjipt for Grand Olav dette.

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Aj aj aj... det var ikke tilfeldigvis Victoria du snakket med første gang? Hun er nemlig veldig ivrig etter å få lagt på så snart som mulig. Bra for ventetiden kanskje, men man sitter jo og gaper som en fisk på land for å få sagt det man skal før hun legger på. :D

haifinn liker dette
  19. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,130
    Bonuspoeng:
    93
    Bare sånn i tilfelle pessimismen min virket ubegrunnet tidligere i dag.

"Give me a minute, I'll have to check. Please hold one second."

15 minutter senere

"Hello, thank you for waiting. I think my colleague [som jeg snakket med i forrige uke] messed something up."

.........

"They will call you up again as soon as possible. About 10 minutes. Is that okay?"

Det var nå over en time siden så nå synes jeg ikke det er "okay" mer :p

Mest irriterende at, skal jeg vente på å bli oppringt så føler jeg at jeg ikke kan ta fatt på en av de andre bookingene SAS har køddet med... Vel, det var dagens utblåsning!

tobeornot999, SayWhat and Jeanette like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,572
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok ikke navnet. Men hørtes ut som en litt eldre kvinne ;)
    Samme følelsen jeg hadde :D:D:D
    Helt merkelig hvordan samtalen bare tok slutt.

Kollegaen hørtes ut som det ikke det var første gang hun har tullet det til og fikk en varsel i appen om at reisen var på plass igjen. Ingen e-post som hun lovet.
    Men tenk på de som ikke følger med? Reiser over til Usa og bare venter på innsjekk MIA på vei hjem og plutselig ser at det står innsjekk mulig fra Arlanda.

Last edited: 15. nov 2021
    tobeornot999, SayWhat and RoadKing like this.

Del denne siden