Eurobonus retro/etterregistrering av flights/poeng (samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 27. mars 2015.

  1. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar:)
     
    m.normann liker dette
  2. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer på om nokon har tips som kan hjelpe på dette.

    Har no passert status som EB gold gitt at eg får registrert 7000 poeng med optiontown som ikkje kom med på reise fra feb 15. Sendte inn krav om registrering 26 mars, men har enno ikkje fått poenga. Litt frustrerande og no egentlig være gull, men å være inne i fjerde måned venting på etterregistrering av poeng for å oppnå dette. Har snakka med SAS chat eit par ganger, men dei henviser kun til skjemaet og påstår at dei ikkje har mulighet for å legge inn poeng.
    Har nokon tips?
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Chat får ikke gjort noe med dette, dessverre. Én mulighet er å gå via gullmailen ([email protected]), som i alle fall har etterregistrert poeng for meg i noen sammenhenger (i alle fall berettigede poeng for reiser bestilt før 27/11 2014), og så lenge selve reisen er registrert og de 7000 poengene ekstra med OT kan dokumenteres (f.eks via scan av boardingpass), så tror jeg gullmailen vil kunne gjøre dette for deg så lenge det rent faktisk er dette som tipper deg over terskelen til EBG.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Scandipendler nevner over så har jeg også fått hjelp av [email protected] flere ganger i lignende tilfeller. Senest nå i vår der vi hadde bestilt SAS Plus mellom Oslo og New York, men ble OT-oppgradert begge veier til Biz. Den ene veien så fikk vi riktig antall poeng med en gang, men på returen så hadde vi kun fått for SAS Plus. Sendte da en forespørsel om dette til nevnte e-post og fikk raskt positivt svar. De manglende poengene ble så registrert nesten umiddelbart.
    Bare vær obs på at det kan hende at du blir nødt til å "bevise" ved hjelpe av BP e.l. at du fløy i Biz, selv om det ikke burde være nødvendig og jeg heller ikke måtte det sist.
     
  5. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Liten oppdatering på denne.
    Prøvde framgangsmåten med å sende inn scanna BP til gullmail som viser business (C) NRT-CPH. Fikk da spørsmål om eg ikkje kunne sende bekreftelsemailen fra OT, og eg sendte den einaste eg hadde fått, nemleg den litt ulne "Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in a...", men poengterte at sidan dei hadde fått eit innscanna BP burde det være bevis godt nok.
    Fikk deretter svar om at eg måtte sende mail til ebretro og så vart det tyst. Har no venta 5 månader sidan eg først la inn etterregistreringsforespørsel til SAS, ein ting som SAS alt burde hatt kontroll på i systema sine gitt at eg var innlogga med EB konto da eg sjekka inn. Så no er eg egenlig gullmedlem men det er heilt i det usikre når eg får denne statusen. Frusterande at SAS ignorerer lojale kundar på denne måten. Spørsmålet er om eg bør kutte SAS heilt, få nytt standard AmEx kort og heller bruke poenga på andre alliansar.
    No skal eg sjekke litt om eg eg kan ha grunnlag for å klage SAS inn for brot på marknadsføringsloven/forbrukarkjøpsloven, da eg meiner at dei har reklamert og solgt eit produkt eg ikkje har fått.

    PS: Ufatteleg at den gangen eg oppgraderte for poeng frå GO til Business på ein anna tur til Japan var dei 40000 poenga trekte fra konto i det eg landa i CPH:)
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    EB Retro har ventetid på flere måneder... Ytterst beklagelig at gullmailen ikke ville hjelpe med akkurat denne saken, for dokumentasjonen burde jo være klar og tydelig nok. Når EB Retro har behandlet sak, og gullstatus effektueres, så burde imidlertid gullmailen kunne være behjelpelig med å forlenge periode som EBG, slik at du får kompensert de månedene du har måttet vente. Jeg ville faktisk også ha forventet ytterligere kompensasjon, og latt dette skinne veldig tydelig gjennom i en henvendelse i sakens anledning.
     
  7. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det trodde jeg også, helt til jeg fant ut at de hadde tatt forespørselen min samme dag. Den saken begynte at jeg tok kontakt med diamantmailen som sendte meg videre.

    Er det en ting jeg har funnet ut så er det at SAS får fart i seg når jeg ringer eller sender e-post og purrer når ting har tatt lovlig lang tid. Tror ikke de liker irriterte statuskunder.
     
    Last edited: 20. juli 2015
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, jeg tror det er nokså mange hos SAS som gir absolutt blanke i irriterte statuskunder, så akkurat her er det litt bingo.
     
    VirreVapp liker dette
  9. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Hør hør... Vi har vel alle opplev at SAS gir beng I hvor oppbragte vi Statuskunder er ja :)
     
  10. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tydeligvis flaks, siden jeg stort sett treffer på medarbeidere som er innstilt på å hjelpe... :rolleyes::rolleyes:
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Er rimelig ferskt EB-medlem, men sliter med å få noen poeng for noen flighter jeg hadde i sommer.

    Fløy med Thai, OSL - BKK - DPS. Flight TG431 ble innstilt søndag 12. juli pga vulkanutbrudd. DPS ble stengt.
    Ble satt opp en ny flight neste dag TG4319/TG431D, litt usikker på hva som faktisk er riktig flightnummer da boarding pass og tavler på BKK henviste til forskjellig flight nummer.
    Jeg har beklageligvis ikke tatt vare på BP, da jeg ikke var EB-medlem da.

    Men har sendt kopi av e-ticket hvor hele bestillingen er redegjort for til ebretro.

    Har fått poeng for de andre tre segmentene, OSL-BKK, DPS-BKK og BKK-OSL.

    Ser også på Eurobonus sidene når jeg leser om Thai at:
    • You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes.
    Jeg har ikke fått godskrevet poengene mine som grunnpoeng eller segmentene som kvalifiserende flighter. Hvilke booking klasser gir grunnpoeng i EB hos Thai, jeg fløy med billettklasse Q. EB må da vel skjønne at jeg ikke svømte fra Bangkok til Bali, da jeg fløy tilbake?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Q med Thai skal gi deg 100 % opptjening. Se mer her: https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216851
    Jeg tror dessverre du har en vanskelig sak så lenge du ikke har originalt BP med billettnummer, men under har skjedd før... Har du fått svar fra ebretro?
     
  13. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått 100% på de tre registrerte segmentene, Men kun ekstrapoeng, ikke registrert noe som grunnpoeng på min vei mot sølv.
    Fikk 1900 poeng fra DPS-BKK, men mangler mine 1900 for BKK-DPS.

    Og grunnpoeng hvis jeg skal ha det.
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fløy nettopp med Thai til Bangkok i Q klasse og poengene jeg fikk var grunnpoeng.
     
    Franco63 liker dette
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Da må jeg pushe ebretro videre.
     
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor sommer fløy jeg til Bali med Thai, etter at jeg kom hjem meldte jeg meg inn i SAS Eurobonus programmet og etterregistrerte flightene jeg hadde med SAS. Da fant jeg også forumet og ble enda mer klar for å reise, se og oppleve nye steder.

    Poengene jeg fikk for flightene med SAS ble kun registrert som ekstrapoeng, ikke grunnpoeng som jeg kan bruke å bygge bonus med. I løpet av det siste året har jeg vært med SAS til Hong Kong, og til Seattle med Lufthansa. Begge disse flightene har jeg fått grunnpoeng for, men jeg har kun fått kvalifiserende flighter for mine flighter med SAS.

    Skjermbilde 2016-05-20 kl. 21.46.09.png

    Jeg la plutselig merke til at om jeg hadde fått grunnpoeng for flightene jeg hadde med Thai i fjor sommer, så er jeg så godt som Star Alliance Gold.

    Hvorfor har jeg fått grunnpoeng for reisene mer LH men ikke for de med Thai i fjor sommer? Er dette noe jeg bør ta med SAS kundeservice? Skal en få grunnpoeng for reiser med Thai?

    Hjelp meg og kjør debatt.
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Rett over der det står "Grunnpoeng opptjent for denne perioden" skal det stå når kvalifiseringsperioden din er. Hva står det der?

    Om poengene med Thai ble opptjent i forrige periode, ble de nullstilt da du begynte på et nytt år.

    (Hvis du meldte deg inn etter selve turen, er det vel kanskje fare for at det er nettopp det som er tilfelle)
     
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan nok være det som er tilfellet her. Pokker. Må finne enda en skikkelig MR før utgangen av juli.. Hva er enkleste måte å tjene 13.200 poeng på.
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    T/r til Hong Kong kan du få til under 4 500,- frå Gardermoen med SAS (søkte på tilfeldig dato i juni). Det gir riktignok berre 9 500 poeng. Plusgrade-oppgradering til Plus (to vegar) eller Business (éin veg) gir litt meir enn det du treng av grunnpoeng for gull. Andre og meir spretne variantar finst nok òg :) Lykke til!
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en lengre samtale med SAS chatten i dag, hvor jeg fikk vite at dersom jeg hadde meldt meg inn i EB før mnd skiftet så hadde jeg fått poengene som grunnpoeng. Men pga at jeg reiste i juli og meldte meg inn i EB 5. august fikk jeg det kun som ekstrapoeng.

    Kundebehandler skulle ta det med EB supervisor i morra og jeg skulle få tilbakemelding på mail. Skal bli spennende å se hvordan det går.

    Nye EB-medlemmer burde få etterregistrerte reiser godkjent som grunnpoeng så lenge de blir etterregistrert innen 30 dager som er reglene for etterregistrering. Blir litt feil at et mnd skifte skal gjøre all forskjellen.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden