Manglende EB-poeng fra Thon og Scandic

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elinrr, 20. febr 2016.

  1. elinrr

    elinrr Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lurer på hvor lang tid det tar for å få godskrevet EB-poeng fra Thon og Scandic? Har overnattet hos Thon tidlig i januar og hos Scandic i månedsskiftet januar/februar. Er helt sikkert på at mitt eurobonusnr ble registrert begge steder, men fortsatt har jeg ikke fått poengene fra overnattingene på konto. Noen som har erfaring med dette?
     
  2. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke for å være negativ eller noe, men har de 2 siste årene bodd sånn rundt 50 døgn hos Thon. Aldri sett et eneste EB poeng uansett hvor mye jeg har mast. Så jeg har gitt opp.
     
    Bjoern In America, Shyneno and elinrr like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Seriøst? Det er for dårlig. Har fått noe men går som regel 2-3 mnd. Hva får du til svar av medlemsservice?
     
    elinrr liker dette
  4. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har fått masse forskjellige svar.
    1. Du har ikke rett på poeng (der tar de feil)
    2. Poengene er på vei (venter fortsatt 2 år senere)
    3. De har skjedd en feil med registreringen
    4. Det ser ut som du har valgt Thon poeng
    5. Ikke noe svar
     
    elinrr liker dette
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever også masse problemer med dette! Hos Thon, Scandic og også First.

    På First i DK nektet de meg EuroBonus-poeng ved to forskjellige besøk, selv om du skal kunne få både det og First poeng iflg nettsiden.

    "Vi har aldri tilbudt noe SAS-poeng, vi har ingen fly, vi er et hotell, First hotell" fikk jeg beskjed om på First G & Suites. Nettsiden (som jeg henviste til) hadde hun ikke tilgang til(!?) påstod hun.

    I februar har de faktisk en kampanje med 1.000 poeng per natt, så har gått glipp av 3.000 poeng nå, 4.000 om jeg ikke får neste uke :(
     
    elinrr liker dette
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt inntrykk er det samme. Forsøkt på Scandic ved et par-tre anledninger. Aldri fått noen poeng.
     
    elinrr liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har presis samme erfaring med Scandic. Har begynt å velge dem bort til fordel for Best Western, for der kommer poengene.
     
    elinrr liker dette
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde en del på best western før, og da kom alltid poengene. men i den nye jobben må jeg bo på Thon, så er lite jeg kan gjøre. Får bare sende en haug med mail til både Thon og SAS :( har allerede 10 tusen poeng fra de 3 siste mnd jeg venter på hos Thon :mad:
     
    elinrr and RoadKing like this.
  9. elinrr

    elinrr Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for info! Har skrevet e-post til begge hotellene, får se hva de svarer.. Dersom det faktisk er slik at ikke EB-poengene kommer - er det jo villedende reklame?
     
  10. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk for noen dager siden poeng for ett opphold jeg hadde i slutten av januar. De måtte dog skrive ned EB-nummeret manuelt på et papir i resepsjonen.
    Forsto det slik at Scandic ikke har noen automatiske systemer for dette.

    Venter fortsatt på poeng fra Thon, får se om det ikke kommer inn i løpet av de to neste ukene.
     
    elinrr and RoadKing like this.
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Vill jo si det. Sendte en mail til Trumf ang villendene markedsføring i henhold til norsk lov. det ble fart i saknene da med tlf fra via trumf og full oppfølging :D Syns ikke vi kan la dette gå forbi og glemme poengene ;)
     
    Islending, elinrr and Robamu like this.
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme opplevelser. Har mast på First siden november om poeng som enda ikke er overført. Har nå hatt 5 henvendelser til de, null poeng på konto.
     
    elinrr liker dette
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Da kom endelig 14000 etterlengtet poeng fra Thon rullene inn på konto :D
    Etter sikkert 10 mail med lovnader om at dette skulle orde seg etter 1-2 uker vær gang løste det seg innen 1 uke etter at jeg snakket med hotell sjefen på Thon Hotels Bergen brygge :) hun sendte mail rett til avdelingen som har med SAS poengene, fikk svar av de samme dag og de lovte nok en gang at det skulle ordne seg innen 1-2 uker. Men jammen meg så kom det denne gangen etter 1 uke:D:D
     
    elinrr and Islending like this.
  14. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Oppdatering: Etterspurte poengene fra Thon, de hadde klart å registrere det som Thon poeng. Dette skyldes muligens litt dårlig kommunikasjon fra min side da jeg ikke direkte ba om å få EBB-poeng, kun knytte EB-kontoen til profilen min hos de.
    Er ikke mange poengene det er snakk om, så får heller være tydeligere ved en senere anledning.
     
    elinrr liker dette
  15. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg får hver gang jeg bor, og poengene kommer til og med inn før flight-poengene. Avhenger litt av hvilket hotell jeg bor på i Scandic, men mitt EB-nr er lagt inn i min Scandic Friends profil (tror de gjorde det for meg i resepsjonen en gang, Stavanger Forus), og da er det bare å be om å få EuroBonus-poeng og ikke Scandic-poeng når jeg sjekker inn. På Thon (i Hammerfest, min nemesis-hotellby ), knotet de lenge og vel med å skjønne hvordan et eurobonusnummer ser ut, men det var kanskje første gang noen med AmEx Platinum sjekket inn der...? Men fikk poengene mine der også til slutt, og uten å måtte purre på Thon HK.
     
    elinrr liker dette
  16. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er at fra Thon så kommer poengene etter noen dager, men på Scandic så må jeg helt konsekvent etterlyse dem - og selv da tar det fort ytterligere 1-2 uker. Det blir litt sånn at man knapt gidder for 500 poeng til slutt, men da også heller velger andre hotellkjeder.
     
    elinrr liker dette
  17. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har alltid fått poengene på Rica/Scandic og Thon, men jeg gir de alltid kortet ved innsjekk og ber de registrere det for poeng. Ett unntak opplevde jeg dog nylig på Park Inn på Gardermoen hvor de sa jeg ikke fikk poeng da jeg var med i en gruppebestilling. Dét har jeg aldri opplevd før, men var for trøtt til å krangle.
     
    elinrr liker dette
  18. elinrr

    elinrr Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Poengene kom inn fra både Thon og Scandic til slutt. Men jeg måtte sende flere e-poster til begge før de kom. Begge hotellkjedene var veldig hjelpsomme å tok det videre direkte til SAS.
     
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har no etter tre epostar mottatt primo-desember-poeng frå Thon. Whohoo! :) Scandic leverar som regel innan 10 dagar.
     
  20. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv hatt store problemer med å få poeng fra Thon. Men Scandic har gått greit.
    Det er jævlig irriterende. De sier at mitt EB nr ligger i profilen og at alt er i orden, men poengene kommer faen ikke!

    Er det Thons administrasjon et sted som har ansvaret for dette? eller er det det enkelte hotellet?

    Hvis @Xflipper har vært i kontakt med en egen avdeling i Thon som har med dette å gjøre, lurer jeg på hva de egentlig bedriver dagene med...
    Er det noen som har en mail eller tlf. nr til Thon som noen har hatt hellet med seg på?

    Når jeg nå leser hvor mange av dere som har problemer med dette, lurer jeg virkelig på hvorfor?
    Må Thon betale for de EB poengene? Hva er egentlig grunnen til dette slurvet?

    Av og til ser jeg gamlingen selv, han Olav rusle rundt i Oslo. Lett å kjenne igjen med den dustete lua. Neste gang jeg ser han skal jeg ta det opp direkte med han. Så får vi se om gubben er i stand til å rydde opp! :D
     

Del denne siden