Lurer på hvor lang tid det tar for å få godskrevet EB-poeng fra Thon og Scandic? Har overnattet hos Thon tidlig i januar og hos Scandic i månedsskiftet januar/februar. Er helt sikkert på at mitt eurobonusnr ble registrert begge steder, men fortsatt har jeg ikke fått poengene fra overnattingene på konto. Noen som har erfaring med dette?
Ikke for å være negativ eller noe, men har de 2 siste årene bodd sånn rundt 50 døgn hos Thon. Aldri sett et eneste EB poeng uansett hvor mye jeg har mast. Så jeg har gitt opp.
Seriøst? Det er for dårlig. Har fått noe men går som regel 2-3 mnd. Hva får du til svar av medlemsservice?
Har fått masse forskjellige svar. 1. Du har ikke rett på poeng (der tar de feil) 2. Poengene er på vei (venter fortsatt 2 år senere) 3. De har skjedd en feil med registreringen 4. Det ser ut som du har valgt Thon poeng 5. Ikke noe svar
Opplever også masse problemer med dette! Hos Thon, Scandic og også First. På First i DK nektet de meg EuroBonus-poeng ved to forskjellige besøk, selv om du skal kunne få både det og First poeng iflg nettsiden. "Vi har aldri tilbudt noe SAS-poeng, vi har ingen fly, vi er et hotell, First hotell" fikk jeg beskjed om på First G & Suites. Nettsiden (som jeg henviste til) hadde hun ikke tilgang til(!?) påstod hun. I februar har de faktisk en kampanje med 1.000 poeng per natt, så har gått glipp av 3.000 poeng nå, 4.000 om jeg ikke får neste uke
Jeg har presis samme erfaring med Scandic. Har begynt å velge dem bort til fordel for Best Western, for der kommer poengene.
Bodde en del på best western før, og da kom alltid poengene. men i den nye jobben må jeg bo på Thon, så er lite jeg kan gjøre. Får bare sende en haug med mail til både Thon og SAS har allerede 10 tusen poeng fra de 3 siste mnd jeg venter på hos Thon
Tusen takk for info! Har skrevet e-post til begge hotellene, får se hva de svarer.. Dersom det faktisk er slik at ikke EB-poengene kommer - er det jo villedende reklame?
Fikk for noen dager siden poeng for ett opphold jeg hadde i slutten av januar. De måtte dog skrive ned EB-nummeret manuelt på et papir i resepsjonen. Forsto det slik at Scandic ikke har noen automatiske systemer for dette. Venter fortsatt på poeng fra Thon, får se om det ikke kommer inn i løpet av de to neste ukene.
Vill jo si det. Sendte en mail til Trumf ang villendene markedsføring i henhold til norsk lov. det ble fart i saknene da med tlf fra via trumf og full oppfølging Syns ikke vi kan la dette gå forbi og glemme poengene
Har samme opplevelser. Har mast på First siden november om poeng som enda ikke er overført. Har nå hatt 5 henvendelser til de, null poeng på konto.
Da kom endelig 14000 etterlengtet poeng fra Thon rullene inn på konto Etter sikkert 10 mail med lovnader om at dette skulle orde seg etter 1-2 uker vær gang løste det seg innen 1 uke etter at jeg snakket med hotell sjefen på Thon Hotels Bergen brygge hun sendte mail rett til avdelingen som har med SAS poengene, fikk svar av de samme dag og de lovte nok en gang at det skulle ordne seg innen 1-2 uker. Men jammen meg så kom det denne gangen etter 1 uke
Oppdatering: Etterspurte poengene fra Thon, de hadde klart å registrere det som Thon poeng. Dette skyldes muligens litt dårlig kommunikasjon fra min side da jeg ikke direkte ba om å få EBB-poeng, kun knytte EB-kontoen til profilen min hos de. Er ikke mange poengene det er snakk om, så får heller være tydeligere ved en senere anledning.
Jeg får hver gang jeg bor, og poengene kommer til og med inn før flight-poengene. Avhenger litt av hvilket hotell jeg bor på i Scandic, men mitt EB-nr er lagt inn i min Scandic Friends profil (tror de gjorde det for meg i resepsjonen en gang, Stavanger Forus), og da er det bare å be om å få EuroBonus-poeng og ikke Scandic-poeng når jeg sjekker inn. På Thon (i Hammerfest, min nemesis-hotellby ), knotet de lenge og vel med å skjønne hvordan et eurobonusnummer ser ut, men det var kanskje første gang noen med AmEx Platinum sjekket inn der...? Men fikk poengene mine der også til slutt, og uten å måtte purre på Thon HK.
Min erfaring er at fra Thon så kommer poengene etter noen dager, men på Scandic så må jeg helt konsekvent etterlyse dem - og selv da tar det fort ytterligere 1-2 uker. Det blir litt sånn at man knapt gidder for 500 poeng til slutt, men da også heller velger andre hotellkjeder.
Har alltid fått poengene på Rica/Scandic og Thon, men jeg gir de alltid kortet ved innsjekk og ber de registrere det for poeng. Ett unntak opplevde jeg dog nylig på Park Inn på Gardermoen hvor de sa jeg ikke fikk poeng da jeg var med i en gruppebestilling. Dét har jeg aldri opplevd før, men var for trøtt til å krangle.
Poengene kom inn fra både Thon og Scandic til slutt. Men jeg måtte sende flere e-poster til begge før de kom. Begge hotellkjedene var veldig hjelpsomme å tok det videre direkte til SAS.
Eg har no etter tre epostar mottatt primo-desember-poeng frå Thon. Whohoo! Scandic leverar som regel innan 10 dagar.
Har selv hatt store problemer med å få poeng fra Thon. Men Scandic har gått greit. Det er jævlig irriterende. De sier at mitt EB nr ligger i profilen og at alt er i orden, men poengene kommer faen ikke! Er det Thons administrasjon et sted som har ansvaret for dette? eller er det det enkelte hotellet? Hvis @Xflipper har vært i kontakt med en egen avdeling i Thon som har med dette å gjøre, lurer jeg på hva de egentlig bedriver dagene med... Er det noen som har en mail eller tlf. nr til Thon som noen har hatt hellet med seg på? Når jeg nå leser hvor mange av dere som har problemer med dette, lurer jeg virkelig på hvorfor? Må Thon betale for de EB poengene? Hva er egentlig grunnen til dette slurvet? Av og til ser jeg gamlingen selv, han Olav rusle rundt i Oslo. Lett å kjenne igjen med den dustete lua. Neste gang jeg ser han skal jeg ta det opp direkte med han. Så får vi se om gubben er i stand til å rydde opp!