Manglende endring av nivå. "Feil ved poengoppsamling"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fideco, 15. juli 2017.

  1. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har opptjeningsperiode juli - juni.

    Jeg mener selv at jeg har opptjent nok grunnpoeng for å bli diamantkunde. Når jeg sjekker kontoaktiviteten min med excel kommer jeg ut med 91.456 grunnpoeng i opptjeningsperioden. Jeg har imidlertid ikke blitt oppgradert.

    Jeg sendte mail til gullmailen 6.juli uten å ha fått noe svar enda. Jeg ringte derfor inn for et par dager siden. Han mumlet noe om 93000 grunnpoeng og at det fortsatt manglet noe. Ble så satt på hold i lang tid. Da han kom tilbake kunne han fortelle at det manglet ca 3000 grunnpoeng for oppgraderingen. Noen av grunnpoengene mine "er registrert feil". Noe mer opplysninger kunne ikke han gi meg. Jeg må pent vente på svar på mailen min. Han beklaget også veldig for ventetiden, "men dom har mycket at göra för tiden".

    I og med at grunnpoengene for de siste flygningene mine i juni ikke kom inn før grunnpoengene var satt tilbake til 0 i ny opptjeningsperiode, er det vanskelig å oppdage om SAS har ført noen av poengene feil. Hadde jeg hatt opptjeningsperiode til f.eks september og oppdaget det nå kunne jeg gjort noe med saken og tatt en MR eller kjøpt de siste poengene.. når det oppdages etter utløpet av perioden kan jo ikke jeg gjøre noe med dette. Bør ikke poengoversikten jeg kan se og ettergå være grunnlaget for nivåopptjening? Hvordan skal man ellers kunne følge med på hvordan man ligger an?
    Jeg venter fortsatt på svar fra gullmailen... *sukk*
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De har køddet en del i juni. Mulig de har kreditert de basic poeng for mye som de så har trekket fra etterpå. Om du er en av oss som har fått seg premiumkortet til MasterCard. Jeg hadde ringt på ruletten helt til jeg fikk hjelp og sagt at du vil kjøpe deg de poengene de har trekket fra kontoen din (det fu mangler) Du er bare 15 dager inn i ny periode og du er helt uskyldig i dette. NB kravet for Diamant er 90 000basic poeng på min konto. Jeg ville også henvist til at du tok kontakt med gullmailen 6juli da du oppdaget dette og venter ennå på svar.
    Du har også mulighet til å konverter 10extra poeng til et basic poeng om du har nok poeng og ikke vil bruke penger. Kan være endel sommervikarer så mulig du må ringe noen ganger til du finner en fornuftig person.
     
    Last edited: 15. juli 2017
    braathens safe liker dette
  3. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Ja har skaffet meg MC premium, så kan hende noe ligger der? Har det hensikt å ringe nå eller treffer man de fornuftigste folk i ordinær åpningstid? Jeg tenker også at jeg burde få kjøpe poengene jeg mangler med tilbakevirkende kraft, evt om de kan telle med juli på opptjeningsperidoden.. Har allerede fløyet på meg over 3000 poeng.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det har ikke noe hensikt å be dem telle med en ekstra måned. Perioden din er når den er. Kommer ikke på i farten hvilke nummer du bør ringe, men de har kanskje et engelsk talende del som jeg har inntrykk sv har kunnet fikse ting utenom vanlig åpningstider som svenskene ikke har klart på dagen. Så du har ikke noe å tape. Jeg ville sagt at du hadde diamant status tidligere i juni( mer en 90 000) men at du oppdaget at du var nedgradert til gull 6juli uten å få noe info fra SAS om dette og st du ønsker å kjøpe det du mangler.
     
  5. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    25 minutter i kø uten svar :(

    Noen endringer har skjedd i Account activity. t/r Singapore har nå blitt grunnpoeng i stedet for ekstrapoeng. Når jeg kopierer til Excel får jeg fortsatt 91456 grunnpoeng når jeg summerer alle grunnpoeng fra 01.07.16-30.06.17.
     
    braathens safe liker dette
  6. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Kom nå igjennom og den engelske damen kunne se at jeg hadde tjent nok poeng.. Hun skulle sende en reminder til Eurobonus for meg.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Løser seg alltid så lenge du ikke treffer på party svenskene :cool:
     
  8. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke slått meg til ro enda, så ringte igjen.

    Etter kontrollregning mangler jeg 5200 grunnpoeng for nytt nivå..
    Fløy inn på points.flysas.com og der kan jeg bare kjøpe ekstrapoeng siden jeg er i ny periode og det er registrert over 90.000 poeng i forrige periode i halvparten av IT-systemet til SAS.

    Ny telefon, ny partysvenske og ny kontrollregning.
    Nå skal de bruke inntil 2 uker på å justere kontoen min til korrekt antall poeng, da vil muligheten for å kjøpe/konvertere til grunnpoeng dukke opp. De vil tilbakedateres 4 måneder og vips nytt nivå. Surt å måtte bruke 52000 poeng på dette når jeg trodde jeg var innafor!
    Hipp hurra for SAS' IT-avdeling!
     
  9. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsatt ingen svar fra SAS.. Ingen på telefon/chat kan gjøre annet enn å sende forespørselen videre, de sitter ikke på samme sted som eurobonus-support. Jeg kan ikke settes over til noen som kan hjelpe.

    Ingen svar på min mail fra 6.juli, heller ikke på purremailene mine.

    Har noen av dere kontaktet gold.no@ i det siste og fått svar? Hvor lang tid tok det?
     
  10. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk i dag mail fra SAS, velkommen som diamant. Ingen poeng har forsvunnet fra kontoen min. Ikke fått noen telefon eller andre forklarende henvendelser, så håper det varer. Problemet mitt med bolaget er hvertfall løst på tilfredsstillende måte!
     
  11. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    sånne mener du? Bra det løste seg

     
    Misterix and Fideco like this.

Del denne siden