Manglende poeng Fly Premium Nivå

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Davinsji, 16. april 2018.

  1. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ser at poeng for fly premium nivå på EB MC ikke har blitt økt tilsvarende som poengsaldoen. Alle poengene kommer fra Trumf og skulle telle med. Det har gått omtrent en måned siden overføringen, så i teorien skulle vel saldoen vært oppdatert. Jeg prøvde å ringe EB kundeservice i dag, men kundebehandler bare gjentok at han ikke så at jeg hadde flydd nok kvalifiserende flighter til å få økt nivå. Jeg prøvde å forklare at det ikke er det jeg spør om. Han valgte å overføre meg til en annen avdeling med nye 20 minutter pluss ventetid, hvilket jeg ikke orket. Er det noen som har noen tips om hvordan denne saken kan bli løst? Eventuelt en epostadresse så jeg slipper å sitte i timesvis i telefonkø..
     
  2. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skrev til guldmailen og de fik opdateret min konto på et par dage. Ellers prøv på chatten.
     
    Davinsji liker dette
  3. bararo

    bararo Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har samme problem. Også trumf. Har snakket med Mastercard 2 ganger og SAS EB 3 ganger. 2 av gangene forstod de problemet og siste gangen hadde de tydeligvis hatt mange nok henvendelser ang Trumf at jeg slapp å forklare det. Men fremdelses har de ikke etter 5 uker klart å rette opp i problemet. Jeg mangler 69400 flypremium poeng. Hva mener du med guldmailen? Er det en mail for SAS EB gullkortinnehavere?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    ja, en for EBG og en for EBD som skall ha kortere svartid som ofte er på +-1 døgn.
    veldig hendig.
    Fikk faktisk svar på 30 minutter en gang for noen uker siden :O
     
  5. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg veksler inn trumf poeng inn til eurobonus poeng vil de da ikke inkludere i beregningen til Fly Premium for MC?
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    I andre forumtråder her inne har flere skrevet at slike poeng kjøpt for trumf teller med på å nå høyere nivå i FlyPremium :)
     
  8. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hm.. hvem skal jeg klage til når poengene ikke har kommet med. Det er jo endel. Sendt mail til kundeservice hos MasterCard så får se hva de sier
     

    Attached Files:

    Last edited: 15. mai 2018
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som samme datoer som flere her inne har rapportert om samme feil. Ring/chat med SAS, det er de som er ansvarlig for å sende oppdatering til SEB (SAS MasterCard).
     
    Xflipper liker dette
  10. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Vi svar fra MC :-(
     
  11. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det er rart at alle Trumf-overføringer for meg inngår i Fly premium-saldoenbortsett fra to overføringer 14. mars. Det er vel rundt den tiden at de fleste her har fått feil.
     
  12. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått mine medregnet. Husker det spesielt siden jeg overførte 14k poeng i Januar og dermed kom akkurat over 200k grensen for biz til go pris.

    Ikke imponert over kundeservicen deres heller. Spurte om Vipps ga poeng så fikk jeg til svar at man ikke fikk det. Testet samme dag og fikk poeng.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er feilinformasjon.
    Ta kontakt med SAS og gjerne 1 gang til dagen i et par 3 dager så løser det seg nok.
    Trumf skal gi fly premium status
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vært en del problemer med trumfovergangen, for SAS sier at feilen ligger hos MasterCard og MasterCard sier at feilen er hos Eurobonus. Så etter å ha vært kasteball mellom kundebehandlerne så sa jeg opp kortet, og bestilte nytt kort. Problemet ble fikset da.
     
  15. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Feilsvar fra dem.
     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Ref. posten min over er det altså ikke SAS MC (SEB) som styrer dette, de forjolder seg bare til en liste de mottar fra SAS. Så det svaret ditt der er helt irrelevant. Ta kontakt med SAS på telefon/chat og be de se nærmere på saken.

    Og til alle: Slutt å still spørsmål til f.eks. SAS MC/Norwegian osv. om man får poeng ved bruk av tjenester som Vipps, Payr ++...
     
    holmen and Xflipper like this.
  17. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kontaktet SAS på chat i dag, men de mente at jeg måtte snakke med SEB. Er det noen som har en skriftlig forklaring jeg kan sende til SAS som gjør at jeg får fikset de manglende poengene på Fly premium-saldoen? Altså en forklaring som har gjort at det har løst seg? :)
     
  18. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Send ny mld til sas chat hver dag. Skriv en ferdig tekst som du gjentar. Sett opp liste over poengene du ikke har fått. Skriv at dette er noe du vet andre har fått løst via SAS og at det ikke er mastercard som fikser det. Be dem helt konkret om å sende denne saken over til eurobonus-avdelingen sin.

    Jeg måtte gjøre dette flere ganger før de ordnet det. Les i den store tråden om Eurobonus Mastercard Premium hvor vi var flere som diskuterte dette.
     
    SAJblue and DanH like this.
  19. Richard85

    Richard85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Slik jeg ser det så har jeg fått bonuspoeng som er overført fra trumf tellende på fly premium. Er nok en feil som har skjedd innenfor et visst tidsrom vill jeg tro.
     
  20. VQN

    VQN Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har summert opp poeng som er opptjent siste 12 mnd.Kommer til en differanse på 79.300 poeng for lite mellom SAS konto og MC Fly Premium poengsaldo. Startet med MC kortet nå i januar. Har kun opptjent 27.580 poeng. Hvordan finner jeg ut av hvilken poeng som ikke har kommet med?
     
    Last edited: 16. mai 2018

Del denne siden