Mangler 19K poeng for CT tur - overføring fra familie?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TJT, 07. des 2017.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei alle,

    Tenkte å dra på min første CT tur med kone og barn. Jeg har 116K poeng men trenger 135K poeng for å komme til Sør Afrika. Sønnen har 12K og kona 24K. Skulle overføre poeng men ser at det koster NOK50 per 1000 poeng, som er litt surt å betale.

    Må jeg bare bite i det sure eplet og betale eller er har noen gode tips om hva jeg kan gjøre for å få overført de poengene?

    Mvh,
    TJT
     
  2. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Om du ikke rekker å opptjene dem... overfør og betal kostnaden.

    Dere skal jo på tur :)
     
    TJT liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at det er kun SAS som gir 50% rabatt til barn, og om du flyr go så koster avgiften ganske mye og sjelden gi deg best verdi.
     
    TJT liker dette
  4. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ai det tenkte jeg ikke på. Så med CT til f.eks. CPT blir det 170,000, ikke 135,000?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis barnet ikke er infant så blir det 90 000 i eco for to voksne og 90 000 for barnet. =180 000, og ren gjetning så blir det kanskje 2-3000kr i avgifter per pers. Kjøper dere billetter kan du slippe unna med 4 300 per pers. Med andre ord kan du selge tur for to i firstclass til 6-7000kr plus avgifter(bare for å illustrere) og vil da komme bedre ut av det da turen i eco vil gi deg eurobonus poeng. Vil heller anbefale deg å skaffe barnevakt og at kjærestetur i first.
     
    Malmo, watchaddicted, Edin and 2 others like this.
  6. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for gode tips Fredrik. Da blir det tur med madammen. Men, jeg har vel ikke nok for Business eller First med mine stusselige 116,000 poeng?
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger kun 150 000 for to med platinum CT til USA eller 120 000 til North/Central
    Africa & Middle East.
     
    TJT liker dette
  8. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Vi tenkte på Tokyo og ser at vi kommer oss dit i C med 140,000, så det er overkommelig!
     
    Fredrik81 liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    TJT liker dette
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt hører du med venner og kjente om å kjøpe Trumf til kr 1,1 eller berre kr 1. Eg gjorde dette på facebook, og kjøpte 130 000 poeng i løpet av 2 timer, og eg fekk fleire takk, då folk hadde glømt at dei hadde trumf-poeng. Var vinn-vinn!
     
    Travellingalf, TJT and Are like this.
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du skal til Tokyo og reiser med SAS så er det kun 100 000Eb poeng med CT i business for 2 stk, skatter og avgifter er ikke så ille heller.
     
    TJT liker dette
  12. anitamek

    anitamek Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Et lite tips her : Nesten alle er jo / var jo medlem av Trumf, men nå som Trumf er avsluttet mht å kjøpe produkter så er det lurt la i hvert fall en del av de opptjente pengene stå inne til man skal ut å reise. Da kan man overføre eventuelt manglende kr /poeng til hvilken som helst Eurobonuskonto uten at det koster noen ting ! Det er også meget god uttelling for hver Trumfkrone- mener det er 18+. Ikke overfør mer enn nødvendig da man ellers kan man komme i samme posisjon som innsender her, dvs. for lite på én konto, men nok dersom man overfører fra en annen konto - MEN det koster mye dersom det dreier seg om mange tusen poeng........ GOD TUR !!
     
    TJT and Travellingalf like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    13,88 ved overføring utenfor kampanje.
    14,48 ved oveføring av 500kr når man får 300 poeng ekstra.
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Skaff deg payr og betal noen store regninger. Med et kredittkort som gir deg 20 poeng per hundrelapp så trenger du ca 100.000 for å få 20.000 poeng, og det er tilfeldigvis maksbeløpet på en måned. Du må riktignok betale 1% i gebyr til payr, men det er det fort verdt.
     

Del denne siden