Mangler 6000poeng til gull

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anton80, 02. aug 2017.

1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Er EBD i dag. Men klarer ikke rekvalifisere. Ja akkurat nå mangler jeg va 6000poeng til gull. Vet jeg får soft landing til gull, men vil ikke risikere å miste evig gull pga små formaliteter.

Har fra midten av aug og ut september på å få 6k basic points.

Tips? Tar gjerne tur/retur på samme dag.
    Eller en overnatting

2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,595
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Intercont i Plus. Holder med poeng

3. TigerTravel

TigerTravel Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Fra hvilken by? Og budsjett? Vil du forsøke å ta det på en tur i Biz eller spre det ut på flere turer i Plus?

Fire leg i Plus til land utenfor Norden gir deg 1500/leg, med mindre du har klasse C/D/Z som er 2000/leg. 50% av dette hvis det er til land i Norden.

4. TigerTravel

TigerTravel Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk Lavpriskalenderen. Du kommer deg til Boston eller New York med en eller to overnattinger for rundt 4500 kroner i Go i august eller september. En slik tur gir deg minst 3000 poeng hver vei og er noe du sikkert kan få til på en helg. Lykke til og god tur!

Anton80 liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Om du ikke gidder å fly jorden rundt i økonomi kan du også legge inn en kort business tur til f.eks. Sør-Europa med Lufthansa.
    Koster deg vel rundt 4000kr og kan gjøres på en dag eller med en overnatting om du har lyst på det.

Bookingklasse Z gir 1500 poeng per internasjonale flight, så da har du dine 6000poeng.

Ordnet en tilsvarende tur for en kollega som manglet omtrent det samme. Han var veldig fornøyd med en liten tur til Spania og nytt gullkort :)

Baldrick, Anton80, Eddie47 and 2 others like this.
  6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,036
    Bonuspoeng:
    113
    Tatt tallene i ditt brukernavn i betrakning, antar jeg du er for gammel til disse?

Også uten youth, finnes det av og til "rimelige" billetter til USA. Husk at du må være der natt til søndag for å få den laveste prisen.

Slik som f.eks. denne:

Sistnevnte gir jo nok poeng i seg selv (se poengtabell), med 8000 poeng ikke medregnet gull-/diamantbonus. Du kan jo alltid betale for Plus også, evt benytte Plusgrade, for å tjene litt mer.

Edit:
    Husk at "USA ikke er USA" i forhold til poengopptjening, hvis du ser på poengtabellen ovenfor. I forhold til poengopptjening så finner du ofte like billige billetter til ORD som til EWR, IAD og BOS (alle de tre har dårligere opptjening). Av de med best opptjening er det ofte gode priser til LAX og HKG.

7. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så nylig på en helgetur Kristiansand - Hamburg i Plus og plus saver i oktober. Valgte rute med ekstra stopp i hhv CPH og ARN. Bikket akkurat 4000 smekk, og det ga ca 7500 poeng på EBG.

8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville tatt det helt med ro. Som EBD som "softlander" til EBG så kan jeg aldri se for meg at det diskvalifiserer til "lifetime" gold dersom du opparbeider deg status i > 10 år.

9. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg antar... at jeg er enig med deg. Det er jo bare en lite men :)
    Er på tredje året som diamant nå...

Andre som mener noe annet ?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener SAS kan mene at et år uten opptjening diskvalifiserer deg, diamant eller ei.

Are and Anton80 like this.
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid mange her som mener at SAS vil gi minst mulig til loyale reisende - så du får nok noen som mener at det allllllldri kommer til å gå.

Men jeg tror det er uproblematisk - så lenge det ikke er "kjøpt" gull.

Jeg har vært gull og diamantmedlem siden 1993 - om jeg skulle hatt et år med lite reising og dumpet ned til Gull som softlanding - så tror jeg nok at SAS ikke regner det som diskvalifiserende for "evig gull" :) .......men jeg har tro på SAS da !

RoadKing liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er da de som ikke har fått seniorgull fordi de har fått et år eller to med EBG på segment. Der er det kun gull opptjente på poeng som teller.
    Så det å tro at både softlanding og MC-gull teller tror jeg ikke før jeg ser det..

Upsaker, Travellingalf and Xflipper like this.
  13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Da får vi håpe du får se det :) Det er tross alt helt urimelig at en som har hatt gull eller above i 10-15-20-25 år med et lite "hvileår" ikke er minst like loyal som en som har skrapt sammen med 450001 poeng i 10 år på rad.

Det tror jeg også SAS skjønner :)

14. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er overbevist - Ingen grunn til å gamble

DA passet det jo bra at SAS la ut rimelige turer til utlandet nå da :D

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Og hvor skal denne grensen gå? 10 år? 15 år? Hvor mange og lange "hvileår" skal man kunne ha? Jeg hadde ti år sammenhengende med gull både hos SAS og Braathens mellom -98 og -08. Så manglet jeg noen år, mye takket være min "venn" Victor Norman før jeg nå har hatt EBG/EBD i en del år igjen.
    Jeg tør i alle fall ikke satse på at softlanding til gull vil telle, men så er jo jeg en liten pessimist også da.

Anton80 liker dette
  16. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    Flere her inne løser jo dette problemet ved å ta minst én årlig tur til AKL i SQ biz.. Da er man safe. :cool:

Are and Travellingalf like this.
  17. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Mye pessimister her, så jeg prøver å holde det optimistiske flagget oppe for SAS .

Vi får vente å se :)

18. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    En ting er SAS, men SAS IT er noe for seg selv. En løsning med lifetime gold vil sikkert bli (forsøkt) automatisert... og det er vel heller tvilsomt at automatikken plutselig skulle begynne å gjøre fornuftige vurderinger hos bolaget - det vil i så fall være banebrytende.

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, det er vel en litt risky taktikk når det gjelder Lifetime Gold vil jeg påstå? La oss si at jeg nå hadde 7-8 år som EBG/EBD og valgte, frivillig eller ei, å ta ett hvileår med softlanding til gull. Og så, om noen år, når jeg i utgangspunktet da har +10 år som EBG/EBD forventer å bli Lifetime Gold, men ikke blir det grunnet dette hvileåret og får beskjed fra SAS om å begynne fra scratch? Jeg er i alle fall ikke villig til å ta den risikoen før jeg ser sort på hvitt fra SAS at softlanding til gull medreknes OG at det ikke må være ti år sammenhengende.

Jeg har motsatt oppfatning. Viss det er SAS IT som skal bestemme hvem som får eller ikke får Lifetime Gold så tror jeg det blir VELDIG mange med den statusen. Med det mener jeg at sannsynligheten for at SAS IT skal se forskjellen på softlanding-gull, gavegull, poeng-gull eller segmentgull er langt mindre enn viss det blir gjort en manuell vurdering.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men viss jeg av uvisse årsaker skulle ha innført ett livstidsmedlemskap med relativ høy (allianse) status så ville jeg ha sjekket opptjeningshistorikk relativt nøye før de ble utdelt. Men når det er sagt så ville jeg også ha vært veldig spesifikk når det gjelder kravene og det er vel akkurat det vi savner alle vi som spekulerer/drømmer/diskuterer temaet.

Gi oss noen klare retningslinjer kjære SAS og la oss bruke energien vår på noe annet!

20. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig...så derfor tror jeg dettee funker fint :) ....får bare vente å se. Kan jo uansett hende vi må vente på 60 årsdagen - ting tar jo tid.

Last edited: 03. aug 2017
    Flyskrekk and Travellingalf like this.

Del denne siden