Manila (forslag til flyrute?)

Tråd i 'Reisemål' startet av softnes, 19. des 2019.

1. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Har over tid lest en del på forumet her, men har ikke laget bruker før nå. Er per dags dato EBG, men blir EBD om få uker. Er kun siste 18-24 mnd at jeg har begynt å reise så mye, og det blir nok enda mer i årene som kommer.

Reiser en del til Asia med jobben, blant annet til Filippinene. Frem til nå har jeg for det meste brukt reiserute Bergen til København (SAS), København til Hong Kong (SAS) og til slutt Hong Kong til Manila (Cathay Pacific). Det er som regel den ruten som dukker opp i søk hos SAS, men synes den er svært dårlig da det alltid er lite tid mellom flyene, samt ingen opptjening av bonuspoeng med Cathay Pacific.

Noen her som har erfaring med god reiserute? Evt hvilket flyselskap jeg bør bestille med? Har sett på f.eks Singapore Airlines, men der ligger business-billettene gjerne 10,000kr over SAS. ChinaAir styrer jeg unna. Opptjening av bonuspoeng for meg er viktig, samt god tid mellom flyene. Pris har også noe å si da jeg er ansatt i eget firma. Rundt 20,000 for business er innafor!

På forhånd takk for svar!

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Både Turkish og Qatar oppfyller kravene dine. I tillegg har de bare én mellomlanding.

Ellers vil jeg si at du helt sikker får bonuspoeng fra Cathay Pacific, bare ikke hos SAS. Etterregistrer de hos f.eks BA eller Qatar så kan du samle poeng der.

3. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Registrerer poeng fra Cathay, men de er ikke en del av Star Alliance. Det er vel heller ikke Qatar. Har sjekket billetter med Turkish flere ganger, men business ligger som regel 8-10,000kr over SAS. Prøver å holde meg til Star Alliance på alle strekninger. :)

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Cathay og Qatar er begge medlem av OneWorld, så da kan du samle de sammen. Jeg vet ikke på hvilke tidspunkt du flyr, men på tilfeldige datoer i februar var disse to billige og hadde 1 mellomlanding.

Det jeg ville gjort var å fly Star Alliance til jeg hadde SAS gullkort og til sutt Lifetime Gold, resten i One World. Når du flyr business ser jeg ingen grunn til å opprettholde diamant bortsett fra noen ørsmå fordeler hva gjelder bonuspoeng.

5. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg pleier å bruke SQ eller TG:

- SQ CPH-SIN-MNL eller LON-SIN-MNL
    - TG OSL-BKK-MNL eller CPH-BKK-MNL

SQ flyr vel også fra et par andre destinasjoner i Europa men har ikke prøvd disse rutene ennå da CPH/LON som regel har kommet billigere ut for meg.

Forøvrig ser det ut som SK/CX, EK, EY, QR og CA ofte er bedre på pris, særlig om bestillingen kommer tett opp mot reisedato. KLM kan kanskje også være et alternativ.

Antar du har et reisereglement å forholde deg til om det er jobbreise så spørs hva som kan forsvares ut ifra dette.

Insomnia4u liker dette

Del denne siden