MasterCard og Visa gavekort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rgjertsen, 14. juli 2018.

1. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg leste en ting på et forum i kveld.
    Er det mulig å kjøpe et MC eller Visa gavekort med Amex? For så å bruke det i en nettbutikk som ikke tar Amex? Ser det er en god liste med banker som tilbyr disse gavekortene i Norge, men usikker på om det går an å betale med Amex.
    Noen som vet noe om dette?
    Edit: Dette kalles kanskje Prepaid kort istedenfor gavekort hos bankene?
    https://www.mastercard.no/no-no/privat/produkter/forhandsbetalte-kort.html

2. Krjemb

Krjemb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    På min lokale Circle K stasjon kan man kjøpe Paygoo kort (MasterCard gavekort) og betale med Amex. Ulempen er at de koster 39 kr mer enn verdien, samt en del gebyrer knyttet til bruken.

3. Chrisljo

Chrisljo Senior Medlem

Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Vet du om de støtte reload? Da er gebyrene litt mer fornuftig (29kr for 2000kr påfyll, i tillegg kommer selvsagt uttak/bruksgebyr).

4. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Gebyrene kan jo gjerne bli litt ja om det er prosenter av kjøpesum osv. Har planer om å bruke 6-8000 i en nettbutikk hvor de ikke tar Amex! Og dette er en siden hvor det blir betalt i dollar eller euro, så det kommer vel gebyrer der også.
    Men det er en fin liten sum å få mot CT :)

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    2,969
    Bonuspoeng:
    113
    Da burde du jo bruke SAS MC, 30 poeng /100 kr i utenlandsk valuta i juli. (Hvis du har, og har meldt deg på)

6. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Har dessverre ikke dette.. Hadde kanskje rukket å søke om et før måneden er ferdig? Men var mer interessert i veien mot CT da :p Men absolutt ikke et dumt tips det der!

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    2,969
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte dessverre ha meldt deg på kampanjen for en tid tilbake, så da gjelder egentlig ikke tipset mitt likevel.. :(

8. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Da blir det nok ikke SAS MC ennå.. Bestiller det etter jeg har lagt en slagplan for 200k EB på 12 måneder :p

Del denne siden