MasterCard og Visa gavekort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rgjertsen, 14. juli 2018.

  1. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg leste en ting på et forum i kveld.
    Er det mulig å kjøpe et MC eller Visa gavekort med Amex? For så å bruke det i en nettbutikk som ikke tar Amex? Ser det er en god liste med banker som tilbyr disse gavekortene i Norge, men usikker på om det går an å betale med Amex.
    Noen som vet noe om dette?
    Edit: Dette kalles kanskje Prepaid kort istedenfor gavekort hos bankene?
    https://www.mastercard.no/no-no/privat/produkter/forhandsbetalte-kort.html
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    På min lokale Circle K stasjon kan man kjøpe Paygoo kort (MasterCard gavekort) og betale med Amex. Ulempen er at de koster 39 kr mer enn verdien, samt en del gebyrer knyttet til bruken.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Vet du om de støtte reload? Da er gebyrene litt mer fornuftig (29kr for 2000kr påfyll, i tillegg kommer selvsagt uttak/bruksgebyr).
     
  4. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Gebyrene kan jo gjerne bli litt ja om det er prosenter av kjøpesum osv. Har planer om å bruke 6-8000 i en nettbutikk hvor de ikke tar Amex! Og dette er en siden hvor det blir betalt i dollar eller euro, så det kommer vel gebyrer der også.
    Men det er en fin liten sum å få mot CT :)
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Da burde du jo bruke SAS MC, 30 poeng /100 kr i utenlandsk valuta i juli. (Hvis du har, og har meldt deg på)
     
  6. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har dessverre ikke dette.. Hadde kanskje rukket å søke om et før måneden er ferdig? Men var mer interessert i veien mot CT da :p Men absolutt ikke et dumt tips det der!
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte dessverre ha meldt deg på kampanjen for en tid tilbake, så da gjelder egentlig ikke tipset mitt likevel.. :(
     
  8. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da blir det nok ikke SAS MC ennå.. Bestiller det etter jeg har lagt en slagplan for 200k EB på 12 måneder :p
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har du testet dette? Ser på muligheten for å kjøpe kortene for å nå CT-omsetning på (snart) 150k.
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Du har et alternativ med spendon visakort da...Vurderte å skaffe det for å kunne betale lege og andre molboplasser som ikke tar kredittkort i det hele tatt, men valgte å bare bruke mitt hvite dnb kort som jeg hadde liggende uansett.

    Mener du betaler 39 kr i gebyr per kort, og så har du 3 gebyrfrie kjøp eller noe slikt før du må betale gebyr på hver tranaksjon. Usikker på evt ladebeløp som maks, men hvertfall 1k.

    Så paygoo hadde prepaid mastercards, maks 2k verdi. De koster også 39kr.

    Jeg ville anbefalt min metode, er like greit og vesentlig enklere. Om du har et familiemedlem eller bor med noen som har et vanlig visa eller mc og en paypalkonto (jeg bruker min søster sitt banknorwegian-kort) kan du gjøre følgende:

    Betaler det du skal ha, sender penger på paypal. Da dobbeldipper begge to - får cashpoints og amex spend (og senere mer poeng på payr ofc). Siden kortene koster 39 kr i gebyr (ca per tusenlapp - du kan dermed halvere gebyret med et paygoo som du lader med 2k, men kan da maks bruke 2k) så er det jo likt med paypal som også har 39 kr i fee (3.9%)
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du ikke være litt mer utfyllende? Det er ingen mening i slike poster.
     
    jgroneng, Kalsnes and holmen like this.
  13. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Har enda tilgode å finne en Narvesen eller 7-Eleven som godtar Amex. Så da er man likelangt :)
     
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Circle K og Coop er også forhandlere.

    Er det forøverig testet om kjøp av paygoo med amex teller mot CT/gir poeng?
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,662
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.. ja.. det har kommet opp noen flere logoer nederst på siden, men teksten for Reload sier fortsatt dette:

    ENKELT Å ANSKAFFE
    Paygoo Prepaid MasterCard® Reload kan kjøpes hos Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, hvor du lader kortet med et valgfritt beløp mellom 200 NOK og 2 000 NOK.
     
  16. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Da er mulighetene ganske begrenset...
     
  17. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør det - men de Paygoo kortene du får kjøpt med Amex i dagligvarebutikk har en maksgrense på 500kr såvidt meg bekjent, så med gebyret på 39kr eller hva det er per kort så er det ganske dårlig verdi i mine øyne.. Hadde det vært mulig å kjøpe 2000kr-kortene derimot, kunne man vurdert det i nødstilfeller dersom man er relativt nærme CT-grensen før årsslutt.
     
    Magnus1001 liker dette
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ann å kjøpe ett større gavekort på Color line og med det forskyve kravet :)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hei @Laffen , tenkte jeg skulle være litt mer konstruktiv på min tilbakemelding til deg.

    Grunnen til at jeg ber deg om å være mer utfyllende er for det første at en beskrivende kontekts vil avgjøre hvorvidt det er overhodet interessant for en å klikke på den linken.

    En annen sak, du presenterer deg som sikkerhetsmann innen IT. Da er du sikkert enig i at å legge ut slikt skal normalt få alle varsellamper til å lyse og at dette er noe man bør ligge unna.

    Når du ønsker å dele noe, så vil du vel gjerne at folk skal ha tillit til det, og lese det?
     
    Xflipper, vegardg, Wendel and 6 others like this.
  20. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Eg tar turen innom Coop og Circle K i dag for å finne ut av det her:cool:
     
    Storbaba liker dette

Del denne siden