Max poeng til Austin

Tråd i 'Bonushjelp' startet av LNAND, 12. sept 2018.

Tags:
  1. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til Austin i November og må prøve å få maxet poengfangsten.

    Er det SAS OSL-(CPH-ARN)-ORD og videre til AUS med UA som er mest fornuftig her?

    BA har jo direkterute til AUS, og det er fristende. Jeg skal gå for sølv på BA, men må vente til perioden min restarter i mai. Sikre gull på SK nå, og deretter forsøke å nå status hos BA.

    Hotellanbefaling i Austin tar jeg gjerne imot. Aldri vært der før. Har IHG GOLD og Hilton Silver.
     
    Bjoern In America liker dette
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser til Austin noen ganger i året, og maksimal uttelling i Eurobonus får du vel med routing via vestkysten (SFO med tight connection/LAX med veldig god tid) på SK metall. UA videre som du sier. Ulempen er at du trenger sannsynligvis assistanse for å booke den routingen, siden den ikke kommer opp av seg selv på nettsidene. Og at det blir en laaaang reise.

    Personlig prøver jeg å unngå ORD i størst mulig grad. For en dritflyplass, spesielt på vei ut av USA igjen. Man må ut av terminalen, ta shuttletog til internasjonal terminal også gjennom TSA igjen. Der er det fryktelig lang kø på kvelden når 'alle' internasjonale fly skal ut igjen. Har opplevd køtid der av opp til 2t selv. I tillegg er det veldig avhengig av været om ditt inkommende fly ankommer på rutetid.

    IAD kan være et alternativ, ellers er EWR vel kjappest men gir minst poeng.

    Som hotell kan jeg anbefale Kimpton Van Zandt, som ligger midt i 'Rainey street' distriktet. Mye liv der :) IHG Gold er dessverre litt verdiløs mtp benefits under oppholdet, men det gir i det minste poeng på konto :)
     
    LNAND liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    MIA er også et alternativ. Det er den destinasjonen til SAS på øst-kysten som gir flest poeng. Hvordan videre connection er, vet jeg dog ikke.
     
    LNAND liker dette
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Både IC og Hilton i AUS er bra. IC har noe mer personlighet.
    Jeg er veldig begeistret for Kimpton hotellene, men har ikke testet ut det i AUS.
    Men Kimpton er som regel et sikkert valg. Van Zandt er nokså nytt, og ligger like ved den tidligere veldig populære fest-gaten Rainey street. Men det er fortsatt 6th Street som er stedet for å oppleve en Austin-night.

    Rainey Street er dessverre i ferd med å bli kvalt av nye hoteller og leilighets bygg. Det en gang så innovative området hvor gamle små hus ble til diverse barer og restauranter må vike for moderne glass og stål bygninger. Egentlig ikke Austin verdig. Slagordet Keep Austin wierd i ferd med å bli en joke.

    Få med deg tailgating og kamp med Longhorns at Texas menorial Stadium! Helt
    fantastisk! Real Texas! :)
     
    LNAND liker dette
  5. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk med tips. Takk! Kom gjerne med forslag til aktiviteter og restauranter. Jeg har et par dager ekstra, så jeg faktisk får sett(spist) litt siden det blir første gang i Austin.
     

Del denne siden