Hei og hå! Nå er jeg landa for ikke lenge siden i snøkavet på Flesland. Jeg kom nettopp hjem fra to netter i Trondheim. Jeg ville egentlig ikke reise hjem igjen men det måtte jeg dessverre. Hvorfor spør du vel. (Trondheim var det forøvrig et lass med snø.) Men jeg var så heldig å få bo på Britannia Hotel. Der har jeg aldri vært før. Forøvrig ingen andre 5-stjerners hoteller heller i Norge. Det var litt av en fornøyelse, som lagres i minne! For et fint bygg både innvendig og utvendig. Det er ikke lenge siden det ble pusset opp. Jeg var så heldig å få Tårnsuiten med romslig plass og et helt greit utvalg av vin og champis her var det kun en flaske magnum DP Rose, men dem kunne skaffe noen flasker Romanee-Conti Neida fra spøk til alvor, jeg skal vise rommet mitt. Veldig fint rom. Stilrent, veldig bra renhold. Sengen ble reiet opp før hver kveld og alltid med en ny flaske vann og en sjokkis. Spiste lunsj på hotellet, siden vi ankom fly tidlig på morgen. Bra utvalg, veldig fin spisesal. Ble en liten forret før lunsjen, nemlig grønnsakssuppe. Ikke så grønn Jeg måtte prøve alt av desserter dem hadde. Utenom et par kaker da, men gud så mektig det var selv om det var små greier! Usikker på hva alt var, men isåfall suksessterte, sjokoladekake, pikekyss, Sara Bernard, sitronterte, noe glutenfri kranskekake-typ. Etter noen timer med fagmøter var det på tide med middag. Heldigvis ble jeg sulten. Valget av middag falt på UNA på Solsiden. Rød pesto, noe spansk skinke som skulle være spicy men var ikke det, løk og sikkert noe mer hehe. Så var det hjem til hotellet før tidlig frokost og enda mer fagmøter og bedriftsbesøk. Fredagen måtte jeg en tur til Nidarosdomen. Kunne jo ikke bo så nærme og ikke se den! Jeg har aldri sett den før. Mektige saker. Dessverre var den stengt på dette tidspunktet for å gå inn å se. Til kvelden var det duket for 3-retters fra Brasseriet. Muslinger til forret, indrefilet fra Røros til hoved og noe jeg ikke husker hva het, men det var en typ sjokoladeskål med bringebærsyltetøy med noen druer, de var søte, kanskje det var cherry men trodde dem var mer rød. Uansett, god mat. Ikke helt sånn «wow»-opplevelse. Jeg må lage ny post da jeg har overskredet antall biler i en post
Jeg ble fortalt at maten her er noe av det dårligste, fortalt av en lokal. Er dette sant da?? Så etter middag var fortært og et par tre glass med rødvin, og en tur på bar var det hjem i godsengen. Svært god seng, fløyelsmyke puter og dyner. Så var det dagen i dag. Begynte med en fiberrik frokost. Blitt litt for mye karbo og fiberfattig mat. Magen var helt i karusell begge dagene. Frokosten på hotellet var bra. Jeg syntes dog jeg har spist bedre på andre hoteller. Savnet litt mer utvalg. Pannekaker, litt mer varmutvalg, en kaffemaskin du kan få hva du vil annet enn svart kaffe. Men kult med honning da som er så fersk som du kan få den. Det var så og si kun lokale råvarer, og mat var godt informert om allergier og hvor i landet det kom fra. Jeg snakket om å ta med badebukse men glemte den såklart. Jeg ble fortslt at spaet bare måtte prøves. Gikk over til Dressmann som jeg trodde var rimelig, men 499kr for en enkel badebukse var akkurat litt billigere enn dem solgte på hotellet… Greit utvalg i spaet. Var dessverre ganske fullt i dag tross jeg var den ca kl0930. Deretter ble det kjapp dusj på rommet og gjorde seg klar til avreise. Propellfly hjem igjen. Takk for turen Britannia!
Ajajaj!! T-7 dager til jeg er samme plass, dog kun for 1 natt. Lite fagdager på oss, det er Speilsalen som er hovedmålet for besøk, men gleder oss til resten av hotellet også
Takk for turen, flotte bilder og gode beskrivelser Britannia er kanskje Norges beste hotell. De leverer i alle fall i topp internasjonal klasse!