MegaDo Concierge status- hvor mye har du bodd og inntrykk

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av tommy777, 21. aug 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Var i møte med Club Carlson i dag og tenkte jeg skulle starte en tråd for å få litt feedback om

    -- Hvor mange netter har du bodd i år
    -- Har du bodd mer enn tidligere
    -- Generelt inntrykk om statusen, positivt og negativt
    -- Forslag til CC om forbedringer.

    På forhånd takk
     
    SASDC8 and Cecilie like this.
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    1. 17 netter
    2. Ja, men om det skyldes Concierge direkte eller bare endret reisemønster, er det vanskelig å svare på ;)
    3. Det kan være ganske "hit&miss" føler jeg. Noen hoteller er flinkere enn andre (ref. "Erfaringer med Club Carlson-tråden" vi har gående) Men de gangene hvor recognition er på plass, så er det som regel relativt bra. Oppgradering, sen utsjekk osv. Synes 2-4-1 og 4-4-2 er veldig bra og det har jeg benyttet meg masse av, men det får man jo tilgang på som gull også, så sånn sett ingen unik egenskap ved Concierge.
    4. Det må bli en oppfordring om at hoteller er mer konsekvente i sin recognition. Men det er jo ikke akkurat bare-bare :)
     
    SASDC8 liker dette
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    1. ca. 20 nætter
    2. Ja - uden tvivl.
    3. Ganske tilfreds efterhånden. Måske er det tilfældigheder, men synes recognision er blevet bedre igennem det sidste års tid. Varierer dog stadig en den fra property til property. Upgrade succes rate 9 af 10 stays. Dog for det meste til Business Class rum-type - ikke nogen større suiter imellem.
    4. Velkomstgave er ofte der hvor det kniber lidt. Personlig ville jeg sætte pris på at dette blev standardiseret, så man f.eks. kunne tage to softdrinks fra minibaren eller der med garanti stod et par flasker vand på rummet. Det ville jeg sætte mere pris på end nogle af de andre ting man får. Vigtigst af alt ville jeg synes Concierge burde inkludere breakfast for alle i rummet - og ikke bare én person (flere properties har dog jævnligt givet det til 2 pers).
    Et par confirmed upgrade vouchers ville også være fint, så man kunne planlægge bedre rum når det passer bedst.
     
    SASDC8 liker dette
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! Superkjipt å få megaoppgradering når man ankommer sent og skal avgårde tidlig neste dag.
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Ca 20 netter, kun grunnet statusen. Svært fornøyd, men 75 netter er for høyt krav IMO.

    Absolutt beste forbedring er 1 award night free, slike deres Visa CC kunder før. Dette burde gis concierge også.
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    1. 25 netter (23 opphold når neste uke er over), så blir nok å klare "ekte" Concierge i år :)
    2. Ja, har bevisst valgt CC hoteller i større grad enn tidligere.
    3. Merker ikke den store forskjellen fra gull egentlig. Har vel en oppgraderingsrate på cirka 70 %, men er aldri blirr oppgradert fra booket business rom. Velkomstgaven bør bli standardisert over hotellkjedene. Beste velkomstgavene er det nesten Park Inn i Oslo som har gitt meg og det sier litt om standarden på de andre hotellene jeg frekventerer. Liker som andre 2-4-1 og 4-4-2, men det er tilgjengelig for gull også. Syns også det er rart at ikke de ansatte i resepsjonen ønsker gjester som Concierge velkommen på skikkelig måte, og her er Oslo Plaza klart værst. Selv Rica Hell, der jeg ikke har status ønsker meg hjertelig velkommen når jeg bor der...
    4. Recognition må bli bedre! Syns CC bruker programmet sitt svært lite ift. hva de kunne fått til. Tenker da på oppgraderings vouchers, skikkelig velkomsthilsen og gave, samt garantert sen utsjekk for CCC. Har opplevd å sjekke inn på Radisson Blu, hvor damen bak skranken sa at oppgradering var bare for gull kunder, og ikke basic, så bedre opplæring hadde nok vært fint... Og sist men ikke minst syns jeg de kan slutte å være så kjipe med poengene de deler ut, når man bor hos dem. Først tok de internett booking bonusen, og nå har de også tatt poengene man fikk for food and beverage?!?
     
    Last edited: 25. aug 2014
    Jørgen liker dette
  7. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    1) ca 30 netter
    2) Ja, uten tvil.
    3-4) Generelt dårlig recognition. F. eks det at man har gratis frokost er det bare 50% av hotellene som automatisk får det med seg, så her må man flashe kortet og krangle seg til gratis frokost ved inngangen til frokosthallen.

    2for1 og 4for2 er meget gode tilbud, men dette er jo fordeler som også gull får. Om Concierge hadde fått enda bedre tilgjengelighet på disse rommene, så hadde det vært supert. Jeg savner også at rommet blir oppgradert på selve bestillingen. F. eks hso IHG så kommer det ofte opp i selve bestillingen at man har fått oppgradert rom (pga status).

    De har også blitt gniene på poeng, særlig etter at online booking bonus forsvant. De har heller ikke hatt på langt nær så mange og gode kampanjer i 2014 som de hadde i 2013, hvor poengene rant inn på hundretusenvis. Økningen på uttak i kategori 6 og 7 til 50.000 og 70.000 poeng pr natt teller heller ikke positivt. De skal ha kudos for å ha meldt i god tid om endringene i uttak.

    Om jeg hadde bodd 70 netter i året og dermed opptjent statusen på "ærlig" vis, så hadde jeg vært noe skuffet, da jeg ikke har merket så stor forskjell fra gull til concierge.

    En ide kunne ha vært for Carlson Rezidor å invitere alle conciergemedlemmer i ett land eller region (Norge/Skandinavia/Norden) til ett event hvor man F. eks kunne utvekslet ideer og hørt på hva Carlson Rezidor ser for seg kommer til å skje de nærmeste årene. (Hvilke nye hoteller er i pipen, kommer det nye eller forbedrede servicetilbud etc)
     
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    1. 32 netter / 30 opphold hittils i år.
    2. Definitivt. Har hatt 20 netter / 8 opphold på andre hotell i tillegg, og da grunnet at det ikke har vært (OK) Radisson-hotell på stedet.

    Ellers enig i det de andre har kommentert. At de har droppet online-bonusen utgjorde ganske mye for meg som stort sett har en natts opphold.
     
    SASDC8 liker dette
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    1) Ca 10

    2) Definitivt mer Carlson-hoteller enn før, ja

    3) Jeg synes recognition ved ankomst generelt er dårlig. Jeg syens ofte jeg får en mye bedre velkomst på Hyatt som Platinum enn hos Carlson. Hyatt har 100% treff på standardfrasen om "vi har notert medlemsnummeret ditt osv. osv. Trenger du sen utsjekk?". CC har aldri spurt om jeg trenger sen utsjekk, og ofte må jeg spørre om de har notert nummeret for de antyder ingen ting. Velkomstgave føler jeg at jeg har fått et par ganger. I New York når de kom med et stort smil og sjokolade på rommet, det var hyggelig. En brun banan og sure druer på Park Inn synes jeg ikke er en velkomstgave. Virker som man er flinkere i USA enn i Europa på dette. Har alltid fått gratis frokost, men et par ganger måttet understreke at det er inkludert. Virker også som CC-statusen ikke alltid dukker opp på skjermen til hotellene. Et par anledninger jeg booket via CC-kontoen på nett kom ikke CC-nummeret med til hotellet. "Points+kontant"-raten er bra, og 2-for-1 når man greier å finne dem.

    4) Om de ikke greier å gjennomføre gratis frokost og velkomstgave så stryk det fra lista og la det være en overraskelse når det funker. Få orden på datasystemene så man slipper å passe på som en hauk. Valg mellom eks. gratis frokost og "et eller annet" kunne kanskje vært noe? Velge mellom frokost, voucher i restaurant/bar, ekstra poeng el.l.

    Konklusjon: Jeg er generelt ikke noe hotel-program-junkie, jeg shopper hoteller etter pris og standard. Jeg har hatt status på andre kjeder, fordi det plutselig har blitt sånn. Slik CC-kortet har funket som concierge er det definitivt ikke noe jeg kommer til å satse på ene og alene pga. fordelene fordi jeg føler det ofte ikke gir noe annet enn en gratis frokost (de gangene jeg trenger det)
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    -- 26
    -- Ja, mye mer, men mest fordi jeg har vært mer i Skandinavia
    -- Enig med @AndersB . Mine erfaringer 100% lik det han beskriver. Statusen er ikke god nok til å få meg til å velge CC foran andre. Er det en Hyatt, SPG, Marriot eller Hilton eiendom i byen jeg besøker, bor jeg heller der dersom cc eiendommen ikke er voldsomt mye billigere.
    -- En full gjennomgang av benefits. Full frokost for alle som bor på rommet er noe de burde tilby. Kjipt at det kun gis frokost til en person og at fruen må betale. De må forbedre datasystemene så det blir soleklart at man er Concierge. 75 netter er MYE og man fortjener en mye bedre oppmerksomhet på ett slikt nivå. Ellers burde man jobbe litt med velkomstgavene. I Norden mener man at man skal drikke vann av springen, så man mottar kun frukt, ikke noe å drikke. Det suger. Hilton og Marriott lider av at forskjellen mellom mid og top tier er alt for liten. Det gjelder i høyeste grad også cc.
     
    SASDC8 liker dette
  11. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har da fått vannflasker på flere av hotellene i Norden; Espoo, Royal Helsinki, Plaza og Scandinavia i Oslo og Bryggen i Bergen er de jeg kommer på i farta, men det er jo kanskje ikke helt konsistent da.

    - 18 netter
    - Ja til en viss grad, men ikke mer enn før i Norden.
    - Har generelt vært godt fornøyd med reckognition og gjennomgående fått upgrades på alt untatt det rene points oppholdet i Orlando. Der fikk vi dog gratis frokost for 2 voksne og ett barn og ingen resort fee måtte betales. Velkomstgavene er dog et sørgelig kapittel i de fleste tilfellene, om det kommer.
    - Lavere threshold, 75n er for mye. Bedre opplæring hos hotellene, altså mye av det som allerede er sagt av forrige talere.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Plaza har ikke vannflasker, men jeg har fått Imsdal på Scandinavia. Jeg ringte ned og spurte og de sa at de ikke oppordrer eller bruker vannflasker pga miljøet, men de kunne bringe opp filtrert vann på gjennbruksflasker. Det samme gjelder Blu OSL.

    Ironien var at de har Imsdal i minibaren :rolleyes:
     
  13. HEO

    HEO Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    1. 19 nætter indtil nu
    2. Ja - uden tvivl og min favorit kæde i Europa
    3. Upgrade succes er på 9 af 10 ophold. Det er primært til Business Class rum-type. Kun enkelte gange til suites
    4. Velkomstgave halter meget og det er skidt med genkendelse på nogle hoteller (e.g. Edwardian i UK og andre). Jeg mangler morgenmad til alle i rummet og vil gerne støtte upgrade vouchers og nogle lidt bedre points+cash tilbud for Concierge medlemmerne.
     
  14. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    1. Par og tyve netter. Mest jobbnetter innenlands + noen privat i Dublin, Køben ++
    2. Ja. Endel mer.
    3. Relativt bra upgrade-suksess i utlandet + Gardermoen og Oslo Plaza (eneste hvor jeg har fått junior suite). Ellers lite recognition. Mest eh...pussige episode var på Radisson Blu Tromsø hvor jeg ved innsjekk ble møtt av et skeptisk og noe mistenksomt blikk, samt spørsmålet "er dette statuskortet egentlig ditt?". Måtte bla frem legitimasjon, og ble litt forbannet.:mad: Beklagelse og upgrade i rask rekkefølge. Dog aldri velkomstgave der i gården.
    4. Mye i samme gate som andre har nevnt. Upgrade vouchers, forbedret recognition, samt poengkampanjer.
     
  15. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Meste er nevnt fra før.Generell recognition bør bli bedre, i tillegg synes jeg det bør skilles mellom Gold og Concierge mht. oppgraderinger....dvs synes jeg Concierge bør få oppgraderinger til bedre rom enn business om mulig.
    Har bodd over 25 netter på Radisson etter statusoppgradering og synes forskjellen er litt for liten ifht Gold vs.Concierge.
    Hotellene MÅ bli flinkere på recognition, og sørge for at top-tier MÅ få bedre behandling.
     
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ca 15
    2. Ja og har booket litt dyrere rom enn nødvendig ved et par anledninger.
    3. 100% uttelling .. kun 1 natt på en Køntri Inn Baltimore AP hvor jeg ikke fikk 'oppgradering' fordi de var fulle. Men rommene var de samme uansett så spilte egentlig ingen rolle. Offergave og smil var det samme som ellers.

    Ellers så ble det større rom jo kortere jeg bodde der ... :lol:

    Storfornøyd med det meste. Selv Park Inn LHR som jeg ble advart mot. Neste utfordring i såmåte blir Budapest hvor jeg er advart mot ubudne romkamerater.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Synes jeg har sett at du har blitt oppgradert mer enn de fleste her?
     
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Skrytebilder bare på oppgraderinger ;)
     
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ca. 10 netter.

    Har tilstrebet å teste Club Carlson-hoteller oftere enn vanlig bare pga statusen ja.

    Har som oftest blitt oppgradert til Business Class Room. Anerkjennelsen av statusen er jevnt over dårlig, og noen ganger vet ikke resepsjonisten hva Concierge er. Det blir nesten alltid diskusjon ved frokosten, siden personalet ikke vet om fordelen med gratis frokost. Velkomstgave forekommer sjelden. Mitt hovedincentiv for å velge Club Carlson er 2-for-1 og 4-for-2, men dette gjelder også for Gold. Når kravet er 75 netter, bør man kunne forvente flere fordeler/bedre anerkjennelse. Hyatt Diamond, Hilton Diamond og IHG Platinum utkonkurrerer CC Concierge etter min mening.

    Forslag til forbedringer:
    • Suite upgrade vouchers tilsvarende Hyatt Diamond.
    • Valgfri amenity (velkomstgave eller poeng)
    • Frokost for inntil to personer
    • Mulighet til å velge bort frokost til fordel for enten poeng eller kreditt (f.eks. €20 avslag på regningen)
    • 2-for-1 og 4-for-2 også ved bruk av poeng
     
  20. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    1.Ca 14 netter
    2. Ja, mye mere, sjelden jeg bodde på ClubCarlson-hoteller før en fikk Concierge-status.
    3. Full score på oppgradering.
    4. Mye av det samme som allerede er nevnt så langt angående forbedringer
     

Del denne siden