Melia Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 19. nov 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med Melia Rewards?
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Bumper denne tråden da jeg nettopp via Amex Centurion har fått Platinum Status hos Melia.
    Garantert oppgradering og Level/Lounge tilgang ser ut til å være beste perks. Noen med erfaringer?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan man garantere oppgradering? Hva hvis det er fullt? Skal noen som har betalt for en høyere klasse nedgraderes for at du skal få din garanterte oppgradering da? Mener ikke å være ufin eller noe personlig angrep, men syns det er et naturlig spørsmål å stille?
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Garantert oppgradering til
    Garantert oppgradering til neste kategori dersom denne er ledig VED bestillingstidspunktet.
     
    RoadKing liker dette
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Melia Marbella/Puerto Banus
    Status: Platinum
    Romkategori booket: Classic
    Oppgradering: Premier Seaview
    Andre fordeler: Frukt og vin på rommet.
    Annet: The Level loungen ligger i et hjørne av lobbyen meeeget terrasse ut mot hagen, under Evening Cocktail Hour oversvømt av tørste engelskmenn på stigende decibelnivå som tømte det meste av GT og øl-lageret... I tillegg en middelaldrende Restylane/Botoxdukke som mer eller mindre åpenlyst i et hjørne tømte spriten ned i medbrakt plastflaske i vesken. Selsom opplevelse!
     
    milehigh liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    I samme situasjon her, men pga begrenset footprint har jeg ikke fått testet det.
    Har du flere Melia erfaringer?
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Melia Sitges
    Status: Platinum
    Romkategori booket: Deluxe (Midt på treet kategori, booket med fødselsdagsrabatt)
    Oppgradering: Etter noe om og men til Suite
    Andre fordeler: Cava og sjokkis
    Annet: Kongresshotelldesign med stort atrium, litt "kald" design. Hevdet ved innsjekk at jeg var "oppgradert", men da vi kom til rommet var dette helt klart mer en nedgradering. Fikk da den klassiske "vierfullbooketsåingenandreromertilgjengelige" speechen hvor resepsjonisten ble litt perpleks da presenterte opptil flere bookbare bedre kategorier. Etter en tur inn på backoffice og med produsert unnskyldninger fikk jeg velge mellom Premium Deluxe høyt oppe (elendig utsikt) eller suite i 2. Etg. med to terrasser, solsenger og delvis sjøutsikt. Denne er nå min resten av helgen. To separate rom og to fullgode bad hvor det ene har walk-in dusj. Gammelmodig AC som støyer litt, ellers meget bra. Ingen Level Lounge, men de satser på dette før 2018.
     
    Misterix, DanH and milehigh like this.
  8. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,363
    Bonuspoeng:
    163
    Vekker denne til live igjen. Amex plat gir Melia gold. Jeg ser imidlertid at det virituelle gullkortet er merket med Amex platinum som hos noen andre betyr at de ikke behandler deg som en ordentlig gullkunde.

    Noen som har erfaring med om Melia gold (fra Amex plat) gir noen fordeler? Og om det faktisk gir romoppgradering?

    Det eneste jeg klarer å finne av relevante fordeler er at det synes å gi frokost inkludert og 3 vouchere per år som skal gi 20 % rabatt.
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    De 3 vouchere à 20% har kommet godt med her, men ellers enda til gode at få oppgradering. Har 4 opphold som melia gold
     
    Flymunda liker dette
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    7,791
    Bonuspoeng:
    183
    7 netter på 3 ulike Melia hotell. Ikke blitt oppgradert på noen av de. Men 20% voucheren gir value.
     
    Flymunda liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,565
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Melia er vel generelt dårlige til å oppgradere gull har jeg hørt.
     
    Flymunda liker dette
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt relevant, men har hatt Plat grunnet Amex Centurion siden dette ble innført. Melia-kortet er også klart merket med "Centurion". Har kun opplevd topp service, automatiske oppgraderinger og stor fleksibilitet både i London, Sierra Nevada, Jerez, Barcelona og Granada. Tror frokostbenefiten er begrenset til "Buy one, get one free"?
     
    Flymunda liker dette
  13. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Har booket Melia Palma Bay til sommeren. Har også gull via AmEx. Blir spennende å se evt. oppgraderinger etc. Fikk i hvert fall 20% voucher som så ut til å fungere.
     
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Sorry å gjenopplive en gammel tråd.. Hvordan bruker jeg 20% voucher? blir den lagt til automatisk ved bestilling?
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,565
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Hvis du har en eller fler dukker de opp under "My Promotions" i appen. Du kan klikke deg videre derfra og bestille. Mulig du også finner det en eller annen plass på nettsiden, men jeg har ikke sjekket.

    Screenshot_20221229-093139~2.png
     
    tobeornot999 and Norfindir like this.

Del denne siden