Her er problemet at en gruppering i SAS har fått tilgang til noen data og konkludert med at kunden føler seg mer sett og bedre ivaretatt om man hjelper dem å "preppe" reisen. Like viktig er det at man vil øke oppsalg på auxillaries. Så høyere salg og bedre NPS - her er det bare å ta ut lister og kjøre dem inn i markedsføringsskyen.
Så er det slik at en annen gruppering i SAS nekter å gi fra seg "sensitive data", gjerne på bakgrunn av ullen tolking av GDPR, så ingen andre i SAS har egentlig helt oversikt over hva hver enkelt reisende har bestilt, og/eller får ikke lov til å koble dette.
Deretter er det en tredje gruppe, som sikkert kaller seg "Customer Insights" eller noe slikt, som ikke helt klarer å holde styr på regler som skal benyttes i analyseprosesser, så selv om data skulle være tilgjengelige, så vil den ene klausulen kjapt slå ihel den andre. Dette til tross for at man har investert 300 mSEK i den flotteste teknologien Gartner sa at man burde ha.
En fjerde gruppering sitter og sliter med å finne ut hvordan man skulle lage / kjøpe en løsning for lagring av samtykke. 8 arkitekter, 4 forretningsanalytikere, 3 jurister og 5 prosjektledere klarer rett og slett ikke å bli enige. Alle er selvsagt konsulenter, gjerne fra tre ulike aktører. Den fast ansatte lederen for avdelingen krever mye rapporter på fremgang og slidesets hen kan vise frem oppover, hvor det rapporteres om dårligere progresjon enn forventet, hovedsakelig på grunn av "sakens kompleksitet".
Håper dette forklarte saken,
@milehighVis alt...