Mens SAS ikke tilbyr Open Jaw på nettsiden...

Tråd i 'Bonushjelp' startet av XIII, 22. mai 2019.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor er det best å bestille for å få mest mulig poeng?

    Blir det Expedia da (viaTrumf)? det er bare 0,7% da, men fant ikke noe bedre.
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    SAS tilbyr bestilling av open-jaw på sine sider, er bare å velge "annen reise".
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,348
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs litt på hva slags kort du bruker og hvilke reiser.

    Mer komplekse reiser med SAS ville jeg booket på nettsiden deres, for å ha et godt apparat i ryggen hvis noe går feil.

    Med tanke på at jeg ønsker omsetning på Amex og får høyere EB inntjening på det kortet på SAS sin hjemmeside så er den løsningen antagelig best for meg.
     
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja der kan man bestille A->B og så C->A, men ikke A->B og B->C.
    Du må alltid komme tilbake til der du reiste fra :\



    ja absolutt, men det funker ikke på det jeg trenger nå dessverre.
    Jeg har også AmEx og da er det best å bestille hos SAS, men denne gangen skal jeg bestille TRD-OPO og så OPO-OSL, og da må det gjøres via telefon, og fikk høre at det var bare SAS Plus tilgjengelig (mens hvis man bestiller t/r TRD-OPO-TRD finnes det med SAS GO)

    og kan ikke bruke FlyPremium siden det vil være TRD-OSL-FRA-OPO, men FRA-OPO er Lufthansa...
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,348
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at du får det til, men et søk på expedia med viatrumf og 1 natt på hostel i OPO kan jo potensielt gi deg noen flere poeng.

    Hvis billettene er tilgjengelig online og du ikke få booket på telefon, ville jeg testet agentrullett og ringt en gang eller to til eventuelt.
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det stemmer.

    Er vel generelt lite viatrumf å hente på flybilletter. Poengene fra SAS Mastercard er vel nesten det beste du finner, men da må du jo bestille på SAS.no. Er det noen grunn til at du ikke vil bestille to enveisbilletter?

    Er også mulig å bestille på wideroe.no, de tilbyr det og har god kundeservice om noe skjer.
     
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det er rett og slett ikke mulig på SAS.no. Jeg får ingen resultat hvis jeg prøver bare En vei. Kanskje hvis jeg ringer..
    og forresten er det bedre å betale med AmEx siden det er 30p (vs. 25p) og i tillegg kan man betale AmEx faktura med SAS MC da får man totalt 45p fra kjøpet

    fra wideroe.no får jeg bare KLM
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper de ordner det greit på tlf og uten gebyr når du påpeker at det ikke lar seg gjøre på nett.
     
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg ringte igjen.
    - det er ikke mulig å bestille kun en vei; da må man bestille hos lufthansa
    - man må betale tlf gebyr for å bestille open jaw med retur til en 3. flyplass (selv om det ikker er mulig på nettsiden)
    - selv om det vises tilgjengelig billetter på nett med SAS GO, kunne jeg over tlf kun bestille SAS PLUS

    T.T
     
    Insomnia4u liker dette
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,401
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd agentrulett?
     

Del denne siden