Mest/best drikke for poengene?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Leknes, 24. des 2017.

1. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde akkurat min første tur i First, med Thai fra Paris til Bangkok.ble ganske så imponert over særlig 3 av flaskene de hadde ombord, og det får meg til å lure på hva man skal fly om man vil ha best mulig verdi for poengene, målt i flytende veske? Hva er det beste dere har fått servert? Det dyreste dere har opplevd?

På Thai startet det som forventet med 20171222_133753.jpg

Så ble det et par glass med Johnny Walker Blue Label, før jeg oppdaget kronen på verket... denne herligheten her, som da de hadde den på Vinmonopolet, kostet intet mindre enn 2599,- per flaske:
    cognc_ota8.jpg

Det ble noen rause glass med den, for å si det sånn...

Snapchat-1309730485.jpg

Men nå lurer jeg jo veldig på... Hva bør jeg fly neste gang, for å få mest/best drikkeverdi for pengene? :)

SAJblue, Franco63, Xflipper and 3 others like this.
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var ellers total opplevelsen med Thai F?

Leknes liker dette
  3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Du vet du er norsk når.. :-D

..du foretrekker å fly lufthansa fremfor SAS, OSL-FRA, på grunn av serveringen ombord.

Eddie47 and Leknes like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Man foretrekker Lufthansa i C og SAS i Y.
    Dette er kombinasjonen som gir høyest sannsynlighet for ledig midtsete ;)

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    Emirates F serverer denna herligheten...som i mine øyne faktisk er bedre på smak også...:):)
    IMG_6313.PNG

Eddie47, Xflipper and Leknes like this.
  6. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Wow! Den må jo prøves... synd det ikke kan bestilles med eurobonus...

7. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Fabelaktig sete. Nydelig kaviar. Resten av maten ok (tilsvarende business andre steder). Fantastisk på drikke. Service ok... De kom løpende med en gang du plinger eller så på dem, men de kom ikke (veldig sjelden) av seg selv for å fylle på drikke eller tilby noe annet.. fikk ikke automatisk tilbud om en annen vin til neste rett, som jeg hadde forventet av first. Inflight ent. var bra, men ikke noe mer. Så i sum, bra sete og drikke, ellers noen forbedringsmuligheter... Hadde ikke betalt, men gjerne tatt den igjen med poeng :)

Candy and Xflipper like this.
  8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette savnet jeg hos flere selskap. De burde strengt tatt tilby vinpakker sammen med maten etter min mening.
    Dette ville vært økonomisk gunstig og gitt kundene en bedre opplevelse. De fleste store selskap har jo flere sommelierer som jobber med vin i følge deres menyer..

9. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er faktisk en veldig god idé, alternativt et veldig godt poeng. Er det i det hele tatt noen selskap som gjør dette per i dag? Send en e-post til SAS med en gang!:)

Leknes liker dette
  10. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig enig. Hadde jo utvilsomt vært billigere for thai om jeg drakk noe annet enn dompa til hver rett... og kanskje hadde jeg også fått en enda bedre matopplevelse (selv om champis går til det meste, har de jo noen ganske så gode viner ombord).

11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    En ting er at noen bøtter ned dompa, men med litt bedre organisering får man antakeligvis nesten alle i kabinen til å drikke samme vin på en gang og ikke slik at man åpner en flaske per sete, så får man kanskje redusert litt svinn..

holmen liker dette

Del denne siden