Mexico City? Færra eller ikkje?

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 22. jan 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico City frister litt som reisemål, men alt Chapo-styret skremmer litt.

    Nokon som har erfaring med byen? Me har inntrykk av at det er trygt med sunn fornuft og sentral plassering og uber.
     
    Edvard and Blaa like this.
  2. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    På en uke støtte ikke jeg på Chapo:) som ellers i mellom Amerika er det en del kriminalitet, men det er stor forskjell på bydelene. Men dersom man bruker hodet og ikke raver halvfull rundt i forstedene på natta er sannsynligheten stor for at det går bra.
     
  3. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg var i DF julen 2011, og tok også lange bussturer i Mexico. Jeg opplevde ingen traumatiske episoder, men det er selvfølgelig litt rart å se bevæpnet militær, samt å bli kroppsvisitert under en busstur. Det mest ubehagelige er følelsen av å bli konstant pekt/glodd/ledd av, siden det ikke er mange gringos i byene. Teotihuacán var en fantastisk opplevelse.
     
  4. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en venninne som tok taxi i byen og den hadde hotellet de bodde på bestillt for dem. Da den stoppet i et lyskryss, hoppet to bevæpnede menn inn og tvang taxien til å kjøre til en helt annen destinasjon. Vel fremme, ble de frastjålet alle verdisaker og tvunget ut av bilen med to gunnere pekende på seg. De hadde tydeligvis blitt slengt av i en «dårlig» bydel for ingen åpnet da de gråtende og hylende forsøkte å få fatt i folk.

    Siden jeg har en lei tendens til å krisemaksimere, så har jeg derfor strøket Mexico city fra min reiseliste.
     
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,931
    Bonuspoeng:
    183
    Er man egentlig på ferie da? :)
     
    snartur, Travellingalf and Davinsji like this.
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Var på Mexico City i desember 2017. 2 netter og knappe 40 timer holdt forsåvidt. Grunnen for at vi «valgte» MEX var at det var den eneste plassen med ledig LH de dagene, og hvor vi i tillegg ikke trengte visum.

    Verdt å nevne at byen ligger rimelig høyt, så om noen i reisefølget har lett for hodepine på feks en tur til Glittertind så anbefales heller ikke MEX.
     
  7. twisaksen

    twisaksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Var 1 uke i Mexico City, og 3 1/2 uke i Mexico totalt tilbake i 2010. Fantastisk by og land og hadde ingen problemer overhodet.
     
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Henter opp denne igjen. Har 8.5 time mellomlanding i Mexico i november. Vi lander tidlig "morgen" dvs 0435...Avreise med neste flight er 1300. Er det noe vits å dra inn til byen, eller skal vi bare finne oss en lounge å sove i?
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. nov 2020

Del denne siden