Mexico - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Laffen, 17. okt 2021.

1. Laffen

Laffen Globetrotter

Likes mottatt:
    3,670
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nå nærmer november seg og med det åpning av store deler av verden, og jeg med to andre venner av meg har booket en måned i Playa Del Carmen. Vi skal nyte livet ganske godt, og i den sammenheng så åpner jeg en tråd hvor andre som har vært der, er der og skal dit kan stille spørsmål og andre kan dele erfaringer i forhold til Mexico. Grunnen til at jeg kaller dette Mexico tråden er det at jeg også ønsker at folk skal snakke om andre deler av Mexico, sånn som Oaxaca, Chiapas, og andre deler av landet i samme slengen. Så da åpner jeg herved denne tråden :cool:

Last edited: 17. okt 2021
    NoLimit, Maggie, Jeanette and 2 others like this.
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    4,272
    Bonuspoeng:
    113
    På vestkysten i Nayarit finnes det en usedvanlig hyggelig liten by som heter San Pancho. Bra surfing, bra mat og hvis du er der samtidig med Festival Sayulita, kan du få en knallgod fest.

Enkelt å komme seg dit med leiebil hvis du har landet i Puerta Vallarta, og det går plenty av lokale busser også. Lasteplanet på en pickup er også topp alternativ.

upload_2021-10-17_17-29-9.jpeg

paron, EndreD, RoadKing and 2 others like this.
  3. Laffen

Laffen Globetrotter

Likes mottatt:
    3,670
    Bonuspoeng:
    113
    Etter jeg har vært i Playa del Carmen, så skal jeg dra til en by jeg har pekt ut som ett godt alternativ til Chiang Mai i Thailand. Grunnen til at jeg vil undersøke Oaxaca er at byen ligger høyt oppe i en dal ca 1550 meter over havet og med det har ett ideelt klima med 28 grader om dagen og 10 grader på det kaldeste på natta, og det er masse ting å ta seg til der, sånn som å gå på matmarkedene der

I motsetning til Thailand der det er ett styr med å opprettholde en oppholdstillatelse, med at du må gjøre visa-run og stresse med konsulater med de utgiftene det fører med seg så gir Mexico 6 måneders visum med ankomst, så da er det styret ryddet av veien, og prisnivået som Vagabond Buddha peker på er ganske bra, ja faktisk noe av det laveste prisnivået i hele regionen :cool:

Last edited: 17. okt 2021
    Skarven, paron, EndreD and 1 other person like this.
  4. Calling

Calling Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,341
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste rundt i Mexico med buss i 3 uker julen 2011: Mexico City, Veracruz, Oaxaca, Puebla. Opplevde ingen "problemer", men man må være litt hardhudet om man ser ut som en gringo. Reiser gjerne tilbake. I Oaxaca var det av alle ting en reddikfestival (siste bilde).
    IMG_0660.JPG IMG_0743.JPG IMG_0766.JPG IMG_0815.JPG IMG_0822.JPG

EndreD, RoadKing, Upsaker and 2 others like this.
  5. Jeanette

Jeanette Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Tulum frister ikke for øyeblikket...

6. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    25,039
    Bonuspoeng:
    293
    Når du sier sånt må du si hvorfor :)

Jeanette liker dette
  7. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    608
    Bonuspoeng:
    93
    To utenlandske kvinner ble skutt og drept i en skuddveksling mellom gjengmedlemmer på en restaurant i den meksikanske badebyen Tulum. Tre andre utlendinger er skadet. Det opplyser myndighetene i Mexico torsdag.

Tulum, som ligger i den meksikanske delstaten, er kjent for sine gamle mayaruiner og turkise vann, og blir hvert år besøkt av tusenvis av turister. De siste åra har området imidlertid blitt kontrollert av kartellene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/turister-skutt-og-drept-pa-restaurant/74426856

RoadKing liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    25,039
    Bonuspoeng:
    293
    Trist utvikling. Da vi var der for noen år tilbake oppfattet vi det som at myndighetene i Mexico prioriterte sikkerhet der pga turistene. Så de mister grepet der også altså. :(

9. Jeanette

Jeanette Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry - var ganske store oppslag i nyhetene om dette i går :)

10. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    25,039
    Bonuspoeng:
    293
    Har gått meg hus forbi, jeg må bli flinkere å følge med!

11. Jeanette

Jeanette Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Jeg kunne absolutt linket til artikkelen i går. Gikk litt unna :D

RoadKing liker dette

Del denne siden