Forsøkte å finne en tråd ang. Miami men klarte ikke.. Derfor: Trenger tips ang. hotell i Miami. Lander fredag ettermiddag kl. 14 og skal hjem igjen neste dag kl. 15. Hvor bor jeg? Hva bør jeg oppleve på disse 25 timene?
South beach anbefales hvis du skal en tur på "byen" Tusenlappene flyr som som bare rakkern, men jeg mener å huske at vi har hatt det gøy der hver eneste gang.... Colony Hotel gjør susen Men hvis du ikke har vært på båttur i Everglades, og matet litt aligatorer, så er jo det kort kjøretur unna Miami, og en riktig så artig opplevelse.
Jeg gjorde lite .. Everglades er alltid et sted å besøke, det har jeg gjort noen ganger og det er spennende. Her er min siste tur til Miami https://insideflyer.no/forums/threads/egotripp-74-timer-i-miami.14399/
Det var jo en lynvisitt da Vil også anbefale South Beach for "glaning". Greit å oppleve stranda og art deco. For middag på kvelden vil jeg anbefale å gå til Espaniola way- gangavstand fra SB- men mye hyggeligere priser enn rip-offen på "alle" stedene langs collins avenue(strandveien). Vi har bodd på: The Hotel of south beach- sentralt på stripa, med basseng på taket. The Shepley hotel- fint, lite boutiqe hotell- i gata bak collins ave. Nær Espaniola way. Hvis du er ute etter mer luxne hoteller, er vel Miami down town bedre egnet. Området heter Brickell. Vi bodde på Kimpton epic- lekkert, stort hotell, med et supert bassengområde og bar oppe i etasjene. Vi tok Uber fra flyplassen- kostet ca 40$. God tur
Ai ai, Miami er noe som står mitt hjerte nær! Men bare 24 timer? Oh man.. Har du vært der før? Starter med en video: Travel Man - 48 hours in... Miami Ting jeg ville presset inn på 24 timer i Miami: https://www.evergladesnaturetours.com/ https://ducktourssouthbeach.com/ Deretter bare vandre rundt i Miami Beach, f.eks oppe ved Lincoln Rd ("gågata"). Man rekker nesten ikke stort mer, med immigrasjon og sikkerhetskontroll og whatnot. Uber er din venn for å komme deg rundt. Intercontinental i Miami er veldig fin for en natt. Ellers er det jo Fontainebleau Miami Beach hvis man vil ha litt luksus. De mer budsjettvennlige alternativene kan være Holiday Inn Miami Beach – Oceanfront, eller hva med et boutique-hotell på South Beach? Man lever jo bare en gang. (Men South Beach kan være litt støyete, spesielt siden det er helg) For virkelig budsjettalternativ ville jeg ha sjekket ut Best Western Plus i Kentall: https://floridahotell.no/hotell/best-western-plus-kendall/ Bodde der og det var helt greit. Da kan du jo ta en tur innom Dolphin Mall også. Men ja, for en natt? Tiden er din største fiende
Finn deg et hotell på South Beach, et sted på Collins Ave og mellom 15-20st er sentralt. Jeg har bodd på Shelborne, Shore, Nautilus, Royal Palm - disse er helt greie med basseng og strand. SoBe i seg selv er et skue, men anbefaler en tur til Wynwood og Little Havanna. Mat må du sikkert ha, noen tips i ikke-prioritert rekkefølge og med forbehold om at de ikke har gått dukken under covid; La Sandwicherie, Naked Taco, Lobster Bar Sea Grille, Juvia, Smith & Wollensky, Taquiza, La Mar by Gastón Acurio, Novikov Miami, Cantina La Veinte, Wynwood Kitchen & Bar, Ball & Chain. Bruk Uber til å komme deg rundt.
Mange gode tips Harald, men jeg kan ikke si meg enig i Fontainebleau. Min kjære nabo som jeg lurte trill rundt til å booke der, kan sikkert fylle inn Skal man ha luksus og vil bo så langt nord er det Faena som ligger like ved man bør gå for. Fontaienbleau hadde sin storhet på Sinatra sin tid. Siste årene er det et sirkus av et harry sted man kan sammenligne med det verste man har sett på Granca. Styr for all del unna. @CowboyDan har du noe du vil tilføye? Loewes ligger i samme prisklasse og er bedre på alle parametere og ligger nære sobe.
Når søkefunksjonen til forumet ikke klarer å finne en tråd som heter Miami engang, da er det ganske ille
Hvis man søker på Miami, og krysser av for "søk kun i overskrifter" (eller hva det nå står), så finner man den tråden.
Ja, jeg har ikke bodd der selv og de har nok kanskje et bedre rykte fra en svunnen tid. Var innom der for overpriset lunsj en gang, imponerte ikke stort
Bodd en del rundt i Miami, og det hotellet som desidert er blitt et go to Hotel i de fleste anledninger er the standard spa. Ligger på en liten øy mellom downtown og south beach, men nærmest sistnevnte. En sykkeltur/uber så er du på ocean drive ila 10 min hvis det er det du vil bruke tiden på. Flott spa hotell hvor du ligger i vannkanten og kan både både i bassenget eller hoppe i sjøen. Downtown skyline i bakgrunnen når du ligger ved bassenget. Er du heldig kommer det kanskje en Sjøku på besøk og vil ha litt vann med isbiter(skjedde meg for et par år siden) Google bildene, de lyver ikke. God tur.
Jeg hadde et fint opphold på Betsy, booket på hoteltonight omtrent samme dag. Har også bodd på Gates Hotel like bak. Sistnevnte har vært en del billigere, men begge kan anbefales.