Miami i påsken

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av petterk31, 26. febr 2015.

  1. petterk31

    petterk31 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!:)

    Første gang jeg skal reise for å samle bonuspoeng.

    Miami mellom 27. mars og 5. april en gang.

    Forventer selvfølgelig ikke å få ferdig oppsatte reiseruter, men håper på litt veiledning i hvordan jeg bør gå frem for å finne den mest lønnsomme ruten til Miami.
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    I hvilken klasse ønsker du å reise og har du en foretrukken allianse?
     
  3. petterk31

    petterk31 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    SAS Eurobonus. Men har forsåvidt 0 poeng så langt, så om noe annet er bedre er jeg åpen for det óg.

    Når det gjelder klasse så tror jeg det må bli en av de billigere typene, da jeg må vente på feriepenger og ta en litt mer classy reise i sommerferien. Må snakke i generelle termer som 'billigere type' og 'classy', for eneste klassen jeg kan navnet på er business, flaut...

    Jeg og en kompis lette etter ny hobby for ikke så lenge siden. Et forslag jeg fant på et forum var å samle på pastaskruer. Fyren virka klin gæærn og hadde så langt 11 forskjellige typer. Ikke lenge etterpå fikk jeg lyst til å dra på ferie til Miami, og tenkte at det kanskje kunne være en god idé til en ny hobby. Liker også å spekulere i og regne på ting, så tenkte videre at dette må være den rette hobbyen for meg så fort jeg får grep på dette.
     
    Travellingalf, Henning and KristianSk like this.
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Iløpet av det siste halvåret har nær sagt alle redusert (eller sagt at de vil komme til å redusere) opptjeningen av bonuspoeng, og da særlig på rimelige billetter.
    Det er vanskelig å gi deg et håndfast råd uten å vite mer om reisemønsteret ditt, men generelt ville jeg først og fremst tenkt pris, deretter bonuspoeng. Produktforskjellen i økonomi er uansett minimal.

    Om du bor i Norge (og ikke flyr svært mye) er det naturlig å konsentrere seg om et program, og da er sansynligvis Eurobonus det beste alternativet. Først og fremst fordi du kan spe på poengopptjeningen med et eller flere kredittkort (http://bonusfeber.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/).

    Gjør noen søk på skyscanner.net for å se hvilke alternativer du har, dersom Star Alliance er mye dyrere enn alternativene ville jeg tenkt pris (penger spart til Biz/First senere).

    Forresten, velkommen til forumet!!!
     
    Henning and petterk31 like this.
  5. petterk31

    petterk31 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, starter søket med skyscanner:) Dere vil høre mer fra meg på forumet! Forhåpentligvis vil oppgittheten over min uvisshet gradvis avta;)
     
  6. petterk31

    petterk31 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Om jeg ikke har bestemte reisedatoer, men er fleksibel innefor en periode, må jeg likevel søke dag for dag? Dvs, i en periode på 10 dager, må jeg gjennomføre 45 søk for å se alle alternativer? Skjønner at det er vanskelig å generere en lavpriskalender når man henter inn priser fra 20-30 sider, men finnes det noen triks/snarveier?
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ebookers.com lar deg søke 3dager før og etter, men min erfaring er at Ebookers ofte er dyrere enn flyselskapet selv (Ebookers selger billetter, ikke bare finner de).
     
    petterk31 liker dette
  8. petterk31

    petterk31 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Men antar de vil gi en pekepinn på dager som i kombinasjon blir billige, så kan man kryssjekke de med skyscanner?
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det kan man jo gjøre.
     
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    For generelle reisesøk synes jeg https://www.google.no/flights/ fungerer veldig godt, særlig hvis man ikke har bestemt seg for hvor man vil dra. Da kan man sette opp en utreisedato og hvilket sted man reiser fra, og så manøvrere rundt i kartet på jakt etter rimelige flights. Ofte får man tips om datoer hvor flyreisen man har peilet seg ut er vesentlig billigere også.
     
    petterk31 liker dette

Del denne siden