Godtfolk Jeg har booka et cruise for familien i jula. Men da må jeg jo også frakte familien dit og tilbake. Jeg ble jo begeistret tidligere i dag da jeg så at SAS har et nyttårstilbud, men det gjelder tydeligvis ikke Miami i juletider. 10 000 pr pers t/r i Go er godt i overkant. Eller kanskje det er så langt frem i tid at SAS ikke har ordentlige priser enda? Er det noen som vet om billetter i desember blir billigere om noen uker/måneder? Jeg har lurt på om jeg skal booke billettene med poeng, altså laveste poengpris. Ikke vanlige billetter for poeng. Er det noen triks for å sy sammen en t/r for poeng, eller må man booke til først og retur etter hvert som billettene åpnes opp? Eller skal jeg bare droppe SAS og begi meg ut på Finn? Håper noen har tips eller erfaringer.
Hmmm her tenker vi nokså likt Var nettopp det jeg hadde selv planlagt for familien, var bare det å finne en OK "transport" ditt, SAS +? På denne tråden skal det ihvertfall følges med på. Kanskje vi sees på samme Cruise
Hvamed TAP til Miami? De har ofte gode priser til USA. Gjerne rundt 10.000 i business med 200% opptjening til Eurobonus.
Det er ofte blackout i dei perioder på kampanjer, men dei legg ofte ut bonusbilletter 330 dager før, så då er det berre å komme seg opp når dei blir lagt ut. Då er det 2 biz og 4 i plus. Så supplerer dei etterkvart som dei ser kor mykje sal dei har. Har du EBD og mykje poeng, så kan du sjå på beste tilgjengelegheit billetter i slike perioder. Plus og biz er ofte greie priser då
Når er cruiset, og når ser du for deg å dra? Julen er jo vanligvis dyr, men jeg tror også du er litt for tidlig ute. Bonusseter legges ut 330 dager før. Og vi skal nok ha 2 friends og family-salg før den tid, så jeg ville ventet og satset på gode priser i plus
Freedom of the Seas fra San Juan 20. desember. Bli med Vet jeg er litt tidlig ute for bonusbilletter. Og forsåvidt også for vanlige billetter, returflighten er jo ikke tilgjengelig. Men ergrer meg likevel å se prisnivået på det som ligger ute.
Kan ikke love noe, men alltid drømt om en tur på Cruise. Har du booket Cruise`n allerede? Her må timeboken settes i "feriemodus" før en kan foreta noe litt tidlige å gjøre dette riktig enda, høstferien er også aktuell periode. Fly billetter kan en godt vente med. TAPx4 til 40 laken er i overkant mye, dog med 200% opptjening blir det en god porsjon med EB og en "slipper" HAM/GDN t/r. Ellers kommer vel bonusbilletter etterhvert, kampanjene er også på vent .
Årets trend er MR til USA med TAP! Vi som er hardt rammet av bonusfeber kan nesten ikke la være å ta en slik tur. ;-) Dessuten må du tenke positivt; du er 40 laken nærmere ny CT og 88000 ebp i boks.
Du er en fornuft kar @bombusfervidus , ditt argument taler vel for seg Nå venter en bare på at AmEx spend åpner seg...
Jepp, har booka. RCCL har noen fine rabattkampanjer for tida. Og så får jeg enda flere flere poeng i Crown & Anchor society. Juhu C&A må være det mest ubrukelige lojalitetsprogrammet jeg har sett. Det virker som du må ha 700 netter på cruisebåt før det blir noe fart i fordelene. 700 netter er en del.
De må virkelig ta lærdom av SAS og EB status, hadde vært greit, med "Biz" sjekk inn når skjærgårds skuta rommer over 5000 individer, med bagasje og bæreposer, skal "sjekkes inn" så Boarding call i båten, og deretter stå ved heisen, finne lugaren...(sikkert en boarding prosess som er ukjent for ut.) Kan bli litt kaos? Antar det hele går rolig og fint for seg
Jeg booket to stk. biz-billetter til NYC 1. jan. Regner med de inngår 2020-regnskapet selv om telleren ikke er nullstilt.
De har en fast track på innsjekking. Så det er relativt smooth så lenge du ikke er førstereis. Bagasje får du ikke lov å bære selv, den blir levert på lugaren. Men det er jo amerikansk, så fokus er på å ordne kø. Ikke å få folk frem dit de skal
Hmmm må ta en telefon til AmEx å spørre før det er fritt fram på spend Herlig saker dette her, du er en dreven cruise farter hører vi
Er vel ca 80 netter før Diamond? Da får du 3 gratis drinker hver kveld mellom 17-20. Og ved 175 får du tilgang til concierge club hvor det er gratis drinker i hele åpningstiden. Men ikke veldig mye å skryte av nei. Husk at suite gir 2x opptjening også.
i julen må du vel regne med at det koster uansett. Den prisen du finner 330 dager før er nok det billigste det blir med sas. Du kan regne med at det ikke kommer noen bonusseter og at friend & fam priser ikke er tilgjengelig - med mindre du reiser ut i første halvdel av des.
Sant nok det her. Selv om jeg sliter med å finne hva de eksakte fordelene er for de ulike nivåene uten at jeg har lett veldig mye. Men det slår meg jo at det ikke akkurat er lett å finne på RCCL sine sider. "Onboard offers included" antar jeg er en viss mengde drikkevarer, uten å finne noe om eksakt innhold. Kjekt med dobbel opptjening i suiter, men prisen for suitene er jo helt spinnvill etter mine begrep. Med tanke på hva lojalitetsprogram betyr for flyselskaper tror jeg RCCL har mye å lære. Som sjef for for Crown & Anchor programmet tror jeg at jeg kunne utført mirakler med kundetilfredsheten bare basert på hva jeg har plukka opp om fly her på Insideflyer. Btw Når man har med barn og kjøper deluxe drikkepakke. Hva slags pakke må man kjøpe til barna, noen som har erfaringer?
Kjøp stor drikkepakke til de voksne. Da følger det med et par store Cola-glass til brusmaskinene. La kidsa få de glassene, dere kommer ikke til å bruke de uansett.
De rabattene til RCCL kan du få utrolig billig av meg, og jeg skal fortelle deg hvorfor! Ikke bare har de nå kuttet ut inkludert tips, så man må regne med rundt 1500 kr i tillegg som man må betale ombord. Men i en frekkhet som ligner garderobemannen så veksler de mellom 35% rabatt på bestillingen, eller 70% rabatt på gjest nr 2. Det er ALLTID rabatt. ALLTID. Sant nok, de har for øyeblikket en kampanje hvor balkonglugar får 700+700 i avslag, men det er altså den største rabatten jeg har sett det siste året. Legg til dynamisk prising, hvor de selv bestemmer før-prisen som de gir rabatt på, så ser du at det reelle avslaget er et par hundrelapper når man følger med over tid. Her er noen av seilingene jeg har fulgt med på i middelhavet. Tallene er tilsvarende i Karibien. Noen av de har et større avslag av og til, men i hovedsak er kampanjene bare tull, fordi de alltid har en kampanje. Jeg holder nå på å tracke alle kampanjene i en egen kalender for å vise hvor dumt det blir, og så skal ta det videre med forbrukerombudet. Kalenderen så langt: Som du kan se, det selges aldri et cruise til fullpris. Når det gjelder fordeler så får man jo prioritert innsjekk, velkommen tilbake-mingling, og ganske snart balkongrabatt ($100 eller så) som platinummedlem (30 cruisepoeng/netter)