Mikroreisebrev med Turkish Airlines

Tråd i 'Reisebrev' startet av jonss, 27. sept 2022.

1. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk skrivekløe når jeg impulsivt fløy business fra IST til OSL her i helgen.

Turkish Airlines (TK) flyr en eller to ganger daglig t/r OSL. Det er for tiden en Airbus 321-231 som har ruten, og den er satt opp med 5-6 rader business i front.

Logistikken på den nye flyplassen i Istanbul er upåklagelig. `Gold sklir rett igjennom hele kaoset, og det er det bare å sette pris på.

Turkish1.jpg

Jeg fikk et glass nypresset juice allerede før avgang, i romslige 2A, observerte et russisk flagg-merket privatfly som pent ventet på at vi passerte. De reiser mye for tiden, disse russerne.

Turkish3.jpg

Ganske så raskt kom det et ganske så bra måltid på bordet.

Turkish5.jpg

Laks/Ost/Salat/Grillet kyllingspyd/Mousse. Noen uinteressante bobler til, kaffe.

Turkish6.jpg
    Turkish8.jpg

Uvanlig søte salt/pepper-bøsser. Olivenolje av god kvalitet. Skikkelig salt smør, tenk setersmør, og nystekt brød.
    Jeg ble mett og glad. Setter pris på ordentlige servietter, bestikk og oppmerksomt crew.
    Varme kluter før og etter måltid.

Underholdningen derimot ble presentert på en skjerm som kun er brukbar på nattestid.
    Den eide hverken lysstyrke eller kontrast.
    Fikk i det minste hodetelefoner, selv om de var ikke i nærheten av lukket, lydmessig. Filmutvalget var det ikke noe å si på, selv om altså skjermen var utdatert.

Så var man fremme, og jeg kunne konstatere at bagasjen kom først ut på båndet.
    Man kan like slikt :)

Turkish4.jpg

Last edited: 27. sept 2022
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,971
    Bonuspoeng:
    93
    Verdt å merke at ettermiddags-ruten (TK1753/4) gjerne flys med A330 opptil 3 dager i uken, og i sommer gikk også noen morgenavganger med A330. Noen kolleger av meg var veldig heldige da de måtte fly business 15.aug (pga. utsolgt øko), og fikk TC-JOM som er innredet for langdistanse med lie-flat seter.

Del denne siden