Hei. Planlegger noen milage-runs. Som et eksempel søkte jeg på 24. september fra AES til LHR. Der er en del kombinasjoner mellom disse som har ca en time fra landing til returfly går. (lander LHR 14.35, retur via xxx klokken 15.35. Dette som et eksempel. Er det noen enkel måte å finne ut om det er sannsynlig at det er samme fysiske fly som går tilbake til Oslo for eks? Rett og slett, leter etter oppsett der det går helt fint å ha kort tid på endestasjon selv om man ikke er godt kjent på flyplassen. Og om andre har god erfaring med MRs som starter i Ålesund (intra-dag), så hyl gjerne ut. Ser ut som LHR, AMS og kanskje BER gir sonen 9-12k poeng for 6-8000 kr. Ønsker helst intradag.
Det er samme fly som går tilbake til Oslo, men i London må du gjennom transfer security så det er ikke en ideell flyplass for MR spør du meg.
ah, takk for info. Hva med andre som BER, AMS og andre som har direktefly fra Oslo? Noen der man går rett ut i avgangshallen igjen?
Av erfaring: i BRU kan man snu i gate. SAS pleier å ha gate rett ved lounge også, så du rekker kanskje noe godt i glasset og på tallerken i tillegg
BCN og ALC er perfekte med tanke på transfer men ikke like knall på poeng som i «gamle dager» da en C billett ga 10k grunnpoeng for 2k nok.
Takk for svar folkens! da sjekker jeg noen alternativer og bestiller sikkert et par om jeg ser noe bra.
Får det ikke helt til å gå opp via noen av disse ser jeg. Ikke like enkelt å starte i Ålesund som en del andre steder sikkert. Men finner helt OK MR til Køben faktisk.. Edit: prøver å få det til helgedager. Lørdag 23. sept 07.00 - 11.05 2111 kr for 3574 poeng AES via OSL til CPH 13.30 - 20.35 3175 kr for 5700 poeng CPH via ARN og OSL til AES 5286 kr for 9274 poeng Ca 2 timer stopp alle steder.
La på litt søndags-morro også. Blir en aktiv helg, uten å reise så veldig langt igrunn. Søndag 24. sept 09.00 - 14.50 2568 kr for 5136 poeng AES - OSL - ARN - CPH 18.05 - 22.40 2718 kr for 3950 poeng CPH - OSL - AES 5286 kr for 9086 poeng Kan jo avbestilles fritt om jeg finner noe smartere. Satser på dette er OK med poeng for pengene. Turer over dammen KAN være aktuelt om jeg klarer å få det til i en helg (for det meste), men av det jeg har sett på til nå så har det blitt noe dårligere "kurs" enn dette.
Jeg betalte 6825 kr for OSL-CPH-LAX og retur og det ga 17’124 grunnpoeng. Jeg kan ikke finne bedre poengrate på 2,5 grunnpoeng per kr fra OSL. I tillegg til er det alltid kjekt å besøke statene til tross for dollarkurs + svindyre overnattinger/leiebil i forhold til precovid
Jeg finner en del gode oppsett for AES - OSL - CPH - GDN (og også 3 legs tilbake) som gir meg 12-15k poeng for noenlunde ok pris om ikke så lenge. Ikke den beste kursen, men akseptabelt (0.65-ish kroner pr poeng). Jeg ser at om jeg prøver å booke en T/R så klager den på under 1t mellom tur/retur. Er det slik at jeg bare må bestille 2 stk en-veis da? Forstod det slik at GDN er ok å snu på.
GDN er enkel å snu på, for man kommer enten ut i gate-området, eller en liten omvei ned en gang og opp en trapp for å komme tilbake til gate-området. Begynner å bli noen år siden jeg tok den turen selv, men det gikk iallfall fint da. Så da må du booke 2x enveis. Mener jeg også har klart å booke t/r på samme fly gjennom Berg Hansen, men det vet jeg ikke om går lenger?
Suverent! Får se om jeg klarer å finne en dag nå snart. Er altfor utålmodig til å vente i månedsvis, så da blir det kanskje en allerede denne mnd, selv om det koster 1500 kr mer eller så..
Da blir det en MR neste lørdag. 14500 poeng. Lander 14.25 på GDN (Fra AES, via OSL og CPH) og flyet går GDN-CPH-OSL-AES med avgang 15.00 fra GDN. Så da satser jeg på at det er enkelt å snu på denne flyplassen ja. edit: DENNE turen blir såklart litt ekstra dyr fordi jeg er utålmodig. Planen er bare å se om dette er "god sort" for senere MRs som er bestilt litt mer frem i tid. Får dog litt ekstra grunnpoeng som kompensasjon for ekstra betaling.
SAS har blitt betydelig flinkere til å differensiere på poeng i forhold til det man betaler. Leit for oss bonusjegere, men det bærer mening. Er det lov å spørre hvor mye du måtte blø? 14500 pts er bra uttelling.
Det ble dyrt ja. Rundt 11000 kr. Ble litt dyrere med 2 x en-vei enn en T/R. 2500 kr dyrere enn om jeg ventet en mnd (da 13400 poeng)
Jeg har funnet ned mot 2 poeng pr krone på dagsturer litt frem i tid, men ikke noe bedre med start i Ålesund. Og over dammen har jeg funnet mest 20-30k per leg på business, og ikke noen av disse røverkjøpene. Men med denne på lørdag, samt en helg eller 2 i september, så har jeg det som mangler til diamant denne gangen.
Hvis du har mulighet til å planlegge litt lengre frem i tid kan en få veldig god uttelling med TAP. Eksempelvis OSL-LIS-PDL som en kan finne for 5-6k T/R til neste år. Denne runden gir ca 11000 poeng. Du rekker ikke hele runden på 1 dag, men du får nok både hotell og tilknytning T/R AES til en pris som gjør at totalen fortsatt er godt under 10k. Må nok kjøpe tilknytning på separat billett, men TAP varierer ruta mellom OSL og LIS etter ukedag, så du kan reise fra OSL 12:50 på dag en og returnere 17:50 på dag 2. Antar det er mulig å legge opp tilknytning til AES som passer sammen med dette.
Takk for tilbakemeldinger! Finner MR intradag for rundt 5000 kr som gir 9000+ poeng om 2-3 mnd, så nærmer seg. Denne gangen blir det litt mer "få det gjort", så er planen å legge opp noen weekends der jeg faktisk får besøkt byene etter hvert. Tenkte å planlegge NESTE periode litt mer slik, med bestillinger langt frem i tid, med litt bedre "vekslingskurs" på poeng også. Plutselig så blir det kanskje en liten gjeng som drar ilag også. Det er jo kjempebonus. Pga kona sin job-schedule så blir det nesten kun mulighet for lørdag og søndag nærmeste mnd, men etter det så skal jeg unne meg litt lengre turer. Kanskje jeg må sende kona og barna på bonus, for så å reise noenlunde samme tur selv på betal.