Jeg er usikker på om dette har blitt testet før av noen her inne, men her er iallefall min erfaring da jeg fløy fra Singapore til Stochholm i går: Tid fra vi gikk av flyet i DME, til vi var ved rett gate igjen: 11 minutt. Total tid fra vi gikk av flyet, til vi satt i setet igjen: ganske nøyaktig 1 time. Antall fulle russere i C: 0. Jeg la ikke merke til noen i alle fall. Det var ikke mindre enn 5 barn i alderen 4-ish til 13-ish som satt i den bakre avdelingen i C. Samtlige oppførte seg eksemplarisk. Mulig jeg lagde mer lyd enn noen av de små. Flyet var helt fullt framme i C fra Singapore til Moskva. Mulig det var ett sete ledig. Fra Moskva til Stochholm var vi 3 stk i den bakre avdelingen, og jeg telte meg frem til 5 som satt i den fremre avdelingen. Det ble servert et lite måltid. Crew byttet i Moskva forresten. Jeg tok en snakk med purser om bord på turen. Det var første tur med denne ruten det crewet som var om bord. Han var usikker på hvor lenge SQ kom til å beholde denne ruten, da det (ifølge han) var for dårlig inntjening. Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å ta samme ruten en gang til.
Takk for tilbakemelding! Er nok mange som har snust litt på denne ruten, men har vært usikre på grunn av mellomlandingen i Moskva. Men det ser med andre ord ut som at det ikke er noe å frykte!
Skal også fly den med familien senere i høst i premium eco. Det er litt varierende tilbakemeldinger ser jeg. Noen mener det er litt mer hazzle.
Hva mener man med hassle? Dersom det tar en time fra du går av til du sitter i setet igjen er det vel ikke akkurat verre enn en time i Frankfurt, København mv?
check @vegardg's opplevelse her: insideflyer.no/forums/threads/sq-eller-qr-the-big-question (jeg har ikke flydd den ruta.)
Om det å måtte av flyet, stå i kø, gå gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll midt på natta er topp - så for all del... Jeg kommer til å velge CPH, FRA eller AMS neste gang. Legg til at serveringa ARN-DME/DME-ARN var crap i tillegg, så finnes det absolutt ingen grunn til å velge denne ruta. Kanskje den er noen hundrelapper billigere, men det er ikke verdt det.
Har ikke vert i Moskva, men syns nå ikke FRA er noe superdupert... Fritz er nå stram i maska han og. Men, nå er jo jeg en simpel bygdetulling som (desverre) ikke spiser meg mett på kaviar å sjampis i First class terminal. Mulig jeg hadde sett det annerledes da. #ikkemissunelig Neida. Joda!!
Mulig noen kan korrigere meg her, men hvis SQ bytter crew mens ET ikke gjør det, kan det forklare hvorfor alle må ut på Domodedovo. Ellers er det bare Russisk logikk
Tenkte mer på hvordan infrastruktur/fasiliteter, design, layout og personell sammen gir deg en god følelse og behagelig reise – uavhengig av bookingklasse. FCT er bare en liten boble på en veldig stor flyplass. Folk har forskjellige preferanser. Jeg synes f.eks. ZRH er et bra sted å bevege meg/vente et par timer. Ikke fordi flyplassen er så koselig, har snasen lounge eller billig sushi, men fordi Zürich (foruten perfekt beliggenhet) leverer på alle punktene som gir meg en problemfri dag. Munchen (MUC) nesten enda bedre. OSL fungerer også bra. SIN er jo alles favoritt og Changi har god variasjon, design og mange opplevelser for store og små. Men om jeg skal sitte på en lounge, se utover mot flyene/rullebanen og filosofere, så er det mange andre flyplasser jeg trives bedre på. Mer om flyplasser: insideflyer.no/forums/threads/verdens-beste-flyplasser
Det er vel sikkerhetskontrollnog dobbelpasskontroll som gir ekstra styr kanskje? Man kan jo forvente at det ville vært litt enklere når det er samme fly videre:
Singapore-crewene skifter i Moskva, så det er samme crew som reiser DME-ARN-DME uten layover i Stockholm. Som en kuriositet fortalte purser meg nettopp (AKL-SIN) at de normalt bruker 2-3 timer fra flyplassen til hotellet i Moskva pga trafikken. Det er krav fra russiske myndigheter som gjør at alle må ut ved transitt.
Betalte litt meir for OSL-LHR-SIN-AMS-OSL enn via DME i Premium nå i juni. Grunnen var skepsis til av-og-på i Moskva.