Min erfaring med SQ via DME

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av sondre, 18. juli 2017.

Tags:
  1. sondre

    sondre Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er usikker på om dette har blitt testet før av noen her inne, men her er iallefall min erfaring da jeg fløy fra Singapore til Stochholm i går:

    Tid fra vi gikk av flyet i DME, til vi var ved rett gate igjen: 11 minutt.

    Total tid fra vi gikk av flyet, til vi satt i setet igjen: ganske nøyaktig 1 time.

    Antall fulle russere i C: 0. Jeg la ikke merke til noen i alle fall. Det var ikke mindre enn 5 barn i alderen 4-ish til 13-ish som satt i den bakre avdelingen i C. Samtlige oppførte seg eksemplarisk. Mulig jeg lagde mer lyd enn noen av de små.

    Flyet var helt fullt framme i C fra Singapore til Moskva. Mulig det var ett sete ledig. Fra Moskva til Stochholm var vi 3 stk i den bakre avdelingen, og jeg telte meg frem til 5 som satt i den fremre avdelingen. Det ble servert et lite måltid. Crew byttet i Moskva forresten.

    Jeg tok en snakk med purser om bord på turen. Det var første tur med denne ruten det crewet som var om bord. Han var usikker på hvor lenge SQ kom til å beholde denne ruten, da det (ifølge han) var for dårlig inntjening.

    Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å ta samme ruten en gang til.
     
    Are, DanH, petterel and 12 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tilbakemelding! Er nok mange som har snust litt på denne ruten, men har vært usikre på grunn av mellomlandingen i Moskva. Men det ser med andre ord ut som at det ikke er noe å frykte!
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr samme rute i september :eek:
     
  4. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    +1
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Skal også fly den med familien senere i høst i premium eco. Det er litt varierende tilbakemeldinger ser jeg. Noen mener det er litt mer hazzle.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hva mener man med hassle? Dersom det tar en time fra du går av til du sitter i setet igjen er det vel ikke akkurat verre enn en time i Frankfurt, København mv?
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, because Moscow er langt fra like smooth og hyggelig som FRA og kompiser.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du holder deg vekk fra maten, er det vel greit? ;)

    Er det noe security el?
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    tommy777 liker dette
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Om det å måtte av flyet, stå i kø, gå gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll midt på natta er topp - så for all del... Jeg kommer til å velge CPH, FRA eller AMS neste gang. Legg til at serveringa ARN-DME/DME-ARN var crap i tillegg, så finnes det absolutt ingen grunn til å velge denne ruta. Kanskje den er noen hundrelapper billigere, men det er ikke verdt det.
     
  11. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,413
    Bonuspoeng:
    93
    Dumt spørsmål; hvorfor mååå man av og på flyet igjen?
     
  12. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi russerne har bestemt det. På ET OSL-ARN-ADD får man sitte ombord.
     
    RescueMe liker dette
  13. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke vert i Moskva, men syns nå ikke FRA er noe superdupert... Fritz er nå stram i maska han og.
    Men, nå er jo jeg en simpel bygdetulling som (desverre) ikke spiser meg mett på kaviar å sjampis i First class terminal.
    Mulig jeg hadde sett det annerledes da.
    #ikkemissunelig
    Neida. Joda!! :)
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig noen kan korrigere meg her, men hvis SQ bytter crew mens ET ikke gjør det, kan det forklare hvorfor alle må ut på Domodedovo. Ellers er det bare Russisk logikk:eek:
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte mer på hvordan infrastruktur/fasiliteter, design, layout og personell sammen gir deg en god følelse og behagelig reise – uavhengig av bookingklasse. FCT er bare en liten boble på en veldig stor flyplass.

    Folk har forskjellige preferanser.

    Jeg synes f.eks. ZRH er et bra sted å bevege meg/vente et par timer. Ikke fordi flyplassen er så koselig, har snasen lounge eller billig sushi, men fordi Zürich (foruten perfekt beliggenhet) leverer på alle punktene som gir meg en problemfri dag.

    Munchen (MUC) nesten enda bedre. OSL fungerer også bra.

    SIN er jo alles favoritt og Changi har god variasjon, design og mange opplevelser for store og små. Men om jeg skal sitte på en lounge, se utover mot flyene/rullebanen og filosofere, så er det mange andre flyplasser jeg trives bedre på.

    Mer om flyplasser:
    insideflyer.no/forums/threads/verdens-beste-flyplasser
     
    Last edited: 14. aug 2018
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel sikkerhetskontrollnog dobbelpasskontroll som gir ekstra styr kanskje?

    Man kan jo forvente at det ville vært litt enklere når det er samme fly videre:

     
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore-crewene skifter i Moskva, så det er samme crew som reiser DME-ARN-DME uten layover i Stockholm. Som en kuriositet fortalte purser meg nettopp (AKL-SIN) at de normalt bruker 2-3 timer fra flyplassen til hotellet i Moskva pga trafikken. Det er krav fra russiske myndigheter som gjør at alle må ut ved transitt.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
  19. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Betalte litt meir for OSL-LHR-SIN-AMS-OSL enn via DME i Premium nå i juni. Grunnen var skepsis til av-og-på i Moskva.
     

Del denne siden