Husker dere Widerøe sine Black Friday-tilbud? Vel, jeg overdrev litt og endte opp med å kjøpe 10 t/r Kristiansand til København - uten mål og mening. Jaja, tenkte jeg. Jeg kan finansiere turene med å hamstre litt på taxfree, og så får jeg jo 10.000 bonuspoeng. Det holder til en innenriksreise. Da var det ikke så galt å bruke 7200,- kroner på å fly frem og tilbake... Men så sjekker jeg poengsaldoen etter den første svippturen. Stusselig 500 poeng. Når jeg skulle bestille på SAS, så var det som vanlig en feil som sa; "Vi kan dessverre ikke vise poeng for denne reisen". Men bestilte jeg på wideroe.no, stod det at jeg opptjente 1000 bonuspoeng t/r. Siden chatten til Widerøe var åpen, spurte jeg pent om det var mer poeng å tjene på å booke turen hos dem, enn hos SAS. "Ingen forskjell. Du får samme poengopptjening uavhengig av hvem du bestiller hos" svarte den hyggelige kundekonsulenten. Jeg synes det er enklere å bestille turene på SAS.no, så da gjorde jeg det istedenfor å bruke wideroe.no, men nå ser det ut til å ha kostet meg 5000 poeng. Er det noe håp om å klage - for å få det jeg håpet å få? Ellers blir disse svippturene enda mer meningsløse enn de allerede er.
Innenriks og nordic+ er bare 250 per tur i Go... Widerøe hr bedre inndeling def du ser om det er 250/500/750/1000 i de 4 bookingsklassene...