På vårens F&F så ble en tur til HKG i SAS Plus booket. En kjapp tur, frem og tilbake. Sett i lys av de siste hendelsene i Hong Kong, så bør nok gassmaske medbringes. Litt aldrene, men antagelig bedre enn ikke noe. Mulig jeg burde tatt Nesbø sin oppfordring med å ta med kniv også. Gullbua på OSL er ikke så mye å skrive om, de fleste har vel vært innom her. Valg mellom 2 x røde og 2 x hvite, pluss musserende. Og melk! Prøve meg på en upgrade, men Computeren sa nei. Så da blir det å menge seg med middelklassen i plus. Men først CPH ...
I en nesten folketom lounge så klarer man å havne i en situasjon at det setter seg en person 5-6 meter unna. Og i løpet av 10 sekunder så er personen i sovemodus og samtidig finner ut at det er lurt å begynne å snorke ...
OSL-CPH er vel det man kan komme en standard fligth med SAS. Det ble det vanlige, en rødvin ... Når man sitter på rad 1, så får man også lest det som står på skapene. Her er det altså ikke lov å røyke når man håndtere drikke og mat. Kan man da røyke før og etter? First Officer var på høyttaleren og annonserte at vi stoppet utenfor gate, pga et eller annet. Og at vi måtte forbli sittende. Det tok vel ca 5 sekunder før purser ropte BE SEATED, i hvertfall 15 - 20 ganger før de 30-40 passasjerene som var klare for å forlate flyet skjønte hva han mente! Det sto også 2 bevæpnede politimenn gaten. Men nå er det Mikkeller som gjelder.
Litt nedtur når Eventyr Loungen stenger 17:30 på lørdager. Får gå slukøret tilbake igjennom immigration, og innom SAS loungen da ...
Det er meldt demonstrasjon på Central på hong kong øya og Tsuen Wan 25. august, ellers rolig andre steder.
Prøver meg på en tur på Primclass loungen. En liten lounge, men nesten folketom. Og de servere vin i ordentlige glass, ikke mye SAS glass her, som er vel bortimot så IKEA man kan komme på glass.