Mitt store lufthansa(first) dilemma.. Hjelp?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Xflipper, 04. mai 2016.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Helt siden jeg begynte og leste på bonusfeber har lufthansa first vert den store drømmen som for flere her inne :)
    Har nå endelig klart å oppnå CT på amex platinum og 190k bonuspoeng.
    Så her kommer mitt store dilemma.
    Jeg vill gjerne ta med dama på tur i first,noe hun og har veldig lyst til. Men av flere grunner har hun ikke mulighet før etter august(jobb og skole osv):(:(

    Den siste tiden har det virket som om luftwaffe har kuttet ned på first og har hørt rykter at de skal slutte med award seter til *A?

    Spørsmålet er da: tør jeg vente til etter sommeren og håpe det fortsatt er mulig? Eller bare dra med en kamerat? Foretrekker og reise med dama ;).

    Innspill blir tatt imot med takk;)
     
  2. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei @Xflipper Så fett at du er klar til å ta ut en CT i LH F!

    Det er ingenting som tyder på at Lufthansa kommer til å stenge for bonusbilletter i F fra f.eks. Eurobonus med det første, men man vet jo aldri. Jeg har tidligere spekulert i om LH kommer til å gjøre det samme som LX, hvor bare de med høyest status i Miles & More har muligheter til å ta ut bonusbilletter i F. Det som ihvertfall er helt sikkert er at tilgjengeligheten kommer til å bli mye mindre framover siden LH kutter F på mange av sine A340 fra Müncen. Les InsideFlyers glimrende artikkel om dette her.
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Heisan @Xflipper Så bra at du endelig er pakket og klar til å ta ut en CT i LH F-verden.
    Som @Hamburgersmauet skriver om i posten over, er det vel bare MUC rutene som ble/blir berørt.

    Jeg er allerede i gang med å booke neste års CT, og planlegger nettopp fra MUC.
    Da jeg reiste LH-F siste gang fra MUC var kun 1/5 betalende passasjerer. Jeg forstår derfor at de gir opp "konseptet". Det finnes flere XX tall tråder om LH first på dette fora.

    Uten å skape forhåpninger for Mrs. Fox, blir det kanskje en tur til Sør-Afrika og vin-smaking.
    Jeg tror nemlig at det blir mye F-awards mot slutten av MUC hubben for F-class.

    Jeg har en nær kollega som reiser mye til SIN, er HON-Circle, men bosatt i en by lenger nord. Han velger alltid MUC pga. easy-transfer og høy Upgrade density.

    Mine tanker er at det må bli en *Alliance tur på CT, dersom du ikke liker UncertainAllied service (UA) eller Sør-Amerika, må det nesten bli østen dersom du ønsker "parallell" booking i håp om at LH-F skal dukke opp. Jeg har ved flere anledninger booket LH-C, for deretter å ringe dragene i Tallinn for å be-forsiktig om om-bookning til F.
    • Styr unna utreise fredag og hjemreise på søndag.
    • Ikke book lenger tur enn 10 dager, da har du kontroll på LH-F-release på returen.

    Husk at så fort du har sjekket inn, er billetten nærmest un-changable.

    Bruk expertflyer.com, og sett opp alarmer.
    Bestem deg gjerne i forkant hvor du vil (Østen, Sør-Amerika, Sør-Afrika osv.)
    Husk at når det er kaldt her hjemme, er det kanskje varmt på andre siden av jorden, og ikke brenn CT på MUC-DXB i First, vær så snill.

    Godt tur.
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Men er fortsatt i tvil, vent til høsten, eller dra på tur nå? Dere ville ikke vert redd for at de blir slutt på award seter eller veldig vanskelig å få takk i? o_O

    Hvorfor styre unna fredag og søndag? :(
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dager med normalt sett de "gutta" som kan/har firma som vil betale for F-setene.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Unnskyld hvis jeg misforstod, du sa at du måtte vente til etter august ?
    Reis MUC-MEX, dette mener jeg er natt-flight. Dere kommer etter spring-break, og akkurat før det blir for varmt.
    Du må da booke aeroMexico til CUN, og slå deg til ro på en "Sandals" eller "Dreams" resort. 1 uke og du er helt kurert for indrefilet, margaritas og rødvin !
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du missforsto/år.;) Må vente til etter august om dama skal være med. Hadde blit veldig lei om det til høsten ikke lengre var mulig å fly lufthansa first for oss med EB poeng ;)
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Reis etter august, fortsatt etter "Spring-Break" - sommer helt til "sep/okt".
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden