Monday in HEL

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 18. sept 2022.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag, folkens!

Her på HEL har klokken bikket midnatt, og Oneworld statusen kom bra til nytte da den bragte meg forrest i køen av 150 mennesker som måtte ombookes og tildeles hotellrom over natten.

En skikkelig stressa kvinnelig kaptein (hørte vi på stemmen) fikk technical warning, og returnerte til HEL, like før vi kom til norsk air space.

Long story short: Finnair betaler overnattingen i HEL, maten og booket om flighten til i morgen. Fin rute?

Screenshot_20220918-213746_Flightradar24.jpg

Earl, Flymunda, Sonictravel and 12 others like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,944
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor ikke lande i SE..?
    Uansett, fortsatt søndag kveld her. Men straks mandag! Ny uke, nye muligheter :)

Ha en flott en!

Earl, Sonictravel, rimitone and 8 others like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    Godt spørsmål. Men grunnen til at de ikke ville lande på OSL, var at de opplyste at teknisk base er i HEL.

Og at de ikke ville kommet i luften igjen dersom de hadde landet i Oslo. Dårlig info, og mange gråt og var redde. Selv har jeg fløyet nok til å ta det helt med ro, og vi landet uten problemer eller noe uvanlig tilbake i HEL.

Earl, Flymunda, Sonictravel and 10 others like this.
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    113
    God Mandag fra Berlin, turer videre til Helsinki med bolaget i morgen (i dag). Det er gode tider for EB-kontoen…

Last edited: 19. sept 2022
    Earl, Sonictravel, rimitone and 9 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,504
    Bonuspoeng:
    293
    Søndagen er ennå ikke over, men vi gjør oss klar for Air Canada i morgen, mandag kl 16:30 (21:30 norsk tid).

ArriveCAN appen er oppdatert og koffertene er neste klare.

The_Dude, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  6. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT. Hjemmekontor noen timer før turen går mot Beograd.

Oppriktig lei av ansiktsmaske nå så la turen via ZRH med LX.

Satser på at det blir en kortere tur og hjem sånn ca midt i uka.

Earl, Flymunda, Sonictravel and 12 others like this.
  7. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,159
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Trondheim,

uken starter bra med jobbtur til Stavanger. På Værnes ble jeg oppmerksom på to kjærkomne forbedringer. Først ha dem nå egen kø for Business/Plus/Gull+ ved innsjekk (jo, dem hadde et slikt skilt tidligere, men likevel bare en kø som ble (miss-)brukt av alle). Nå er det egen kø også for SAS Go.

Ved Boarding skilter dem nå også at det er Priority Boarding på skjermen. Det er også ny og velkommen. Folk ble faktisk sendt tilbake i køen i dag: "Nei, det er ikke gruppe D sin tur, nei". Tidligere har jeg nok sjelden sett det (det var snakk om gate 29 som ikke har automatiske sluser som lyser rødt ved feil boarding gruppe).

Screenshot_20220919-064327.png

Nå er jeg om bord og til og med softblock virker. Det skal så lite til :)!

En god uke til alle!

Earl, Flymunda, Sonictravel and 15 others like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,542
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

T-12 Chania
    Da var det mandag på ny. Ligger litt etter på jobb, så her må ermene brettes opp.

Ha em fin mandag alle IF-ere, samt en god start på uken:)

Earl, Sonictravel, rimitone and 10 others like this.
  9. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,159
    Bonuspoeng:
    113
    Earl, Wiolenze, rimitone and 9 others like this.
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Sol, pluss 3,5°. Ingen dramatiske hendelser her så langt, måtte det fortsette slik.

I dag blir det ny testtur i jakten på det "optimale" elektriske kjøretøyet.

Ha en fin og trygg dag!

11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,492
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Formiddagsuke og natthelg venter.

Var på hyttetur i Kragerø, Skåtøy, i helgen. 14 glade Tyrolere hadde oktoberfest med bratwurst og sauerkraut+ litersglass til øl.

Nå er det snaue to ukers jobb igjen før langfri og Vegas.

Ha en ompa-fri dag

Earl, Sonictravel, rimitone and 11 others like this.
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra en relativt full gullstue. Bra med folk på morningen. For undertegnede er det BER på planen, via CPH.

Ha en strålende dag og uke, mandag til tross

Earl, Sonictravel, themichael and 9 others like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,505
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Gløshaugen.

En del møter her i dag, både med professorer og studenter. Noen studenter kommer antakelig til å bli litt mindre glad når de får resultatet av klagesensuren (selv om jeg ikke vet hvilket karakter de opprinnelig hadde, så vet jeg at de hadde som mål å få en A). Hvordan sier man på en pen måte "leses som en barnebok, masse bilder, stor linjeavstand, men ingen innhold"? Sier i den forstand at det er skriftlig riktignok, skal ikke slippe en "bombe" på de heller.

Denne uken er det tur, til Oppdal, så det blir ingen flying på meg. Rafting derimot, blir det.

Ha en riktig god uke!

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,193
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo. Kort uke med to arbeidsdager før det blir motorsykkeltur i fjellene i Sør-Frankrike frem til søndag. Satser på topp stemning og mye kjøreglede.

Forøvrig imponert over Brussels sin proaktive informasjon.
    Info om at setet er byttet, hvilken type sete det er, og hurtiglink til å kunne endre sete selv.
    upload_2022-9-19_9-26-52.png

Calling, Earl, haifinn and 8 others like this.
  15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

Rolig på jobbreisefronten denne uken og den største utskeielsen blir en tur til kontoret på Fornebu i morgen. Derimot venter en svipptur til Berlin i helga.

Bestemte meg i helga for å ta "investeringen"/steget til intercontinental Ambassador og booket om oppholdene i Chicago og New York om henholdsvis 3 og 7 uker. Da får jeg testet hva dette er verdt, med bl.a garantert oppgradering av rom. Ser at de har mange romkategorier som i praksis er like, men der noen koster mer (høyere etasje osv) og da antar jeg de i teorien er en oppgradering(?)

Ønsker alle en oppgradert dag!

Earl, haifinn, Sonictravel and 7 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,142
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra telefonkøen til NAV :

Hei, jeg heter Currahee. Hvem er du? XXX tilfeldig servicemedarbeider svarer. Kan jeg få snakke med XXX. Nei, det er telefonsvarer. Har XXX et kontakt nr? Nei. Kan XXX ringe tilbake? Vet ikke, kan legge igjen en beskjed. Kan du sjekke om XXX jobber denne uken? Nei, kan ikke gi ut informasjonen. Kan du sjekke om XXX er saksbehandler på den aktuelle saken? Nei, jeg er usikker. Kan du sjekke hvordan saksbehandlere fordeles på boligkontoret? Nei, er usikker. Finnes det et boligkontor i den aktuelle bydelen? Nei, jeg tror det håndteres av sosialkontoret. Er det noen på sosialkontoret jeg kan snakke med? Nei.

Riktig nok får en verken hjelp eller snakket med noen som kan gi informasjon. Men, jeg har skapt en sikker arbeidsplass for et par personer på callsenteret til NAV de siste 2 ukene.......

Calling, Earl, Arvid1410 and 5 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,142
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen grunn til å lete videre @Berlioz

https://www.haibike.com/gb/en/elect...king-bikes/trekking-6-high-gb1182?id=45102148

@Arvid2063 Det er vel i praksis en oppgradering også. Så da kan ikke kundene klage, og noen betaler mer for et rom med teoretisk bedre utsikt ;). Mens andre føler seg bedre fordi de ble oppgradert.... Gratis med nyt status ( snart).

@Henrik : Riktig god tur og kjør pent. Skal jeg nevne at forrige helg innebar kontakt med 4 traumer på jobb, der 3 av 4 var unge herrer på motorisert tohjuling? Imponert over Brussels forøvrig. Sånn burde noen andre klare også....

@Flyingdutchman det er vel verken første eller siste gang en student blir skuffet over et eksamsensresultat. Håper du har god våtdrakt ;)

@Flyrlavt @themichael @haifinn og @rimitone : Tyske gleder er gode gleder ;)

@Maggie : Ha en flott dag på jobb ( alle sammen)

@tobeornot999 : Håper det ordner seg og du kommer deg videre fra HEL og ellers nyter dagen i en fin høstby.

Ha en flott dag alle :)

Earl, tobeornot999, Henrik and 7 others like this.
  18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,615
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland badet i sol.

T-18 DXB.

Etter at Dronningen førte til avlyst PL og tilhørende skuffelse for poden har far nå bestillt erstatningstur i slutten av Oktober til MAN.

Perfekt unnskyldning for å fly litt.

Earl, haifinn, Arvid1410 and 8 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Langhelgen i storbyen er dessverre over, men nå kan jeg kose meg med fuglekvitter (og gravemaskinstøy) ute på landet.

Har jobbet noen timer allerede, det er mye som ramler inn når man er borte et par dager.. Men, det går seg nok til utover dagen (eller uken?).

Venter på en kar som skal legge opp litt bedre wifi her hjemme. Har bare ventet i 11 måneder (eller noe sånt) på at han skulle få tak i alle komponentene. Så hvis ikke alt går i orden i dag kommer jeg til å bli litt grinete. :D

Denne uken skal jeg til og med ut og fly! TOS på fredag. Før det er det to netter på hotell også.

Håper alle få en fabelaktig uke! :)

Calling, Earl, haifinn and 7 others like this.
  20. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Ser ut til å kunne bli en bra og jobbfullt mandag med masse å gjøre. I morgen skal jeg til en vinbar og demostrere coravin systemer både model six og pivot. Morsomt med vin. MQUVEE skapet (hvit og rødvin, 24 flasker) kommer i morgen. Det store skapet kommer trolig ila uken en gang.

Calling, Earl, haifinn and 6 others like this.

Del denne siden