MR til Hong Kong

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 28. aug 2018.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Nå på lørdag sto jeg opp kl 09:30, gjorde morgenrutinen før jeg gikk til bussen og tok den inn til Kjevik Flyplass. Planen var klar, jeg måtte tjene minst 14.751 Poeng for å sikre at jeg jeg ville ha EBG ved untgangen av perioden min, så jeg booket SAS Plus på ett spesial tilbud for ansatte og venner av SAS i mai for å sikre med denne turen for ca 5700 Kroner. Været den dagen var ganske så vekslende i Kristiansand denne morgenen da jeg reiste, men med en forsinkelse på 30 min så kom jeg meg avgårde fra KRS :)

fly.jpg

Skulle etter planen spise frokost på flyplassen, men siden flyet ble forsinket så måtte jeg gå rett til gate for å rekke flyet til ARN, bare for å få beskjed om at dette flyet også var forsinket, så jeg begynte å lure på hva som ville skje om jeg mistet overgangen på ARN om flyet ble mer forsinket? :rolleyes:

Forsinkelse.jpg

Så kom jeg til ARN 5 min før flyet fra ARN skulle gå, jeg gikk litt hardt på, for jeg skule forsøke å rekke flyet til HKG, og det gikk som ett oljet lyn igjennom passkontrollen, og inn på flyet som hadde blitt holdt igjen på grunn av forsinkelse av mitt fly og ett annet fra CPH :)

SAS plus.jpg

Fortsettelse fra oppholdet nede i HKG fortsetter i neste post :)

petterel, geddi, chrt and 17 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha blitt foret med god mat på flyet, så ankom jeg HKG etter 10 timers flyging, så var det å sjekke to ting:

1. Er det mulig å bruke neste dags boarding pass på telefonen for å sjekke inn i lounge, men det gikk ikke, så det går ikke an å gjøre det på denne flyplassen :(

2. Ville det vært mulig med turnaround og gå tilbake på samme fly pr dags dato på flyplassen, og det kan jeg også si at ikke går ann pr dags dato, men det vil endre seg fra 27 Oktober. For da vil flygingene starte opp i fra CPH, og da vil du i fremtiden lande i HKG kl 14:45 og da vil flyet hjem gå på samme natta kl 01:20, så med 10 timer og 35 Minutters opphold på HKG så vil dette problemet forsvinne i fremtiden :)

Etter å ha sjekket disse to tingene gikk jeg igjennom emigrasjonen og måtte finne meg en restaurant, og der sto valget mellom kylling eller and på ekte kinesisk vis :cool:

Kinesisk and.jpg

Så bar det til hotellet for ei natts overnatting, og da fikk jeg bruk for Expedia Poengene for å sikre meg ett rom på flyplasshotellet Regal Hotel som ligger på selve flyplassterminalen, også sov jeg fra kl 14:00 til Kl 04:00, så en skikkelig blund. Så sto jeg opp og gjorde meg klar til neste økt, som var å fly hjem til Kristiansand, så gikk jeg til terminalen, gjennom sikkerhetskontrollen og inn på loungene og der sjekket jeg tre stykker som jeg kommer tilbake i ved neste post :)

petterel, Ombo, ina and 8 others like this.
  3. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel flere her som har gjort dette?

4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Inne på terminalen så testet Jeg tre lounger, så jeg tar dem i rekkefølge fra dårligst til Best :cool:

Thai Airways sin Lounge:

Thai.jpg

De hadde ganske så begrenset utvalg å forsyne seg av som kan dekkes med ett Bilde.... o_O

Tai.jpg

Ellers var det tynt med fasiliteter. Greit nok TV rom, og ett par massasjestoler, men det var alt, så det var ikke rart at denne var nesten tom. Så denne endte på Jumbo plass :oops:

United Airlines Lounge:

United.jpg

Hvis du er en hardbarka alkoholiker, så er dette loungen for deg, med masse utvalg, det eneste de manglet var en bartender, men ellers kan du bare forsyne deg :rolleyes::cool:

Baren.jpg

Utvalget av ØL var også ganske så imponerende, med alle de typer du kunne tenke deg, så en dag på fylla hadde denne longen virkelig hatt noe for seg :confused:

OL.jpg

Ellers hadde longen ganske så bra utvalg av typiske amerikanske frokost blandinger :)

Blandinger.jpg

Tilslutt så har du endel brød, snaks og pålegg som du kunne forsyne deg av, ikke så mye for min smak, men andre kan jo prøve, det finnes nok noe for din smak :)

Brod.jpg

Så United Club Loungen var bra den :)

Vinneren er Silverkris Longe!!!!

Kris.jpg

Uten tvil, det var også her jeg tilbragte mest tid, og spiste og drakk, og jeg kommer til å komme tilbake igjen. Denne loungen var veldig bra, hadde alt du kunne tenke deg, god mat, egen bar, egne kontorrom, dusj, moderne bad osv... Alt i egen klasse i forhold til andre lounger, så absolutt ett sted å tilbringe tiden på HKG flyplass.

Starter med baren:

Bar.jpg

Jeg måtte gå for en Singapore Sling :cool::D

Drink.jpg

Så spiste jeg meg stappa mett på utvalget dems, prøvde ganske mye forskjellig, masse godt å spise, tok ett par bilder av hva jeg spiste, skulle tatt masse flere bilder, for denne loungen er noe for seg selv :)

Mat.jpg

En fruktcoktail ble det også :rolleyes:

Dessert.jpg

Jeg kunne tatt masse fler bilder inn, men det hadde blitt for mye, så nøyer meg med dette, men hvis dere skal inn i en lounge på HKG, så velg denne, med mindre du flyr Cathay Pacific, det er en egen historie for seg selv, men dette er helt klart vinneren av disse tre :D

petterel, geddi, chrt and 18 others like this.
  5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Og der sitter jeg to rader foran deg....

Joda, det går helt fint, jeg gjorde det nå i helgen. Du må ikke engang gjennom immigration, det er transfer desk 100 meter fra gate, og selv om du tar turen med toget slik jeg gjorde siden jeg trodde jeg måtte ut og inn igjen så er det transfer desk der også. Så selv med turen med toget, inn igjen gjennom transfer gate og toget tilbake brukte jeg bare 40 minutter fra jeg gikk av flyet til jeg var tilbake ved gate.

Så det går altså helt fint. :)

Flight Cancelled, geddi, ina and 11 others like this.
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det reisen hjem da, måtte dekke den, og de serverte god mat på flyet, til ARN :)

Starter med foretten som var en kalkunblanding:

Foretten.jpg

Så var det middagen som var ganske så grei biffrett til å være premium økonomi :)

Middag.jpg

Dessert Kaka så bra ut på bilde, men ganske så sur og tørr, så dette bør SAS ikke forbedre :confused:... men heller endre på :rolleyes:

Kake.jpg

Ellers så dullet jeg litt med telefonen og jobbet med ett foredrag jeg skal ha på Torsdag med jobben, så jeg fikk i det miste frem ett animert bilde av Gongga Shan massivet på 7554 meter over havet fra flyvinduet ;)

Massivet.jpg

Så nå er jeg kommet hjem til Kristiansand igjen, og med det er årets MR oppdrag utført, og eg kan si at jeg er fornøyd nå, som status er sikret for den neste perioden, så nå blir det bare å fly på poeng fremover, har jo 450.000 av de rakkerene jeg må brenne på, så nye rapporter angående dette kommer nok senere :D

Robert H, petterel, geddi and 13 others like this.
  7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, jeg ville spille safe på denne, men jeg tok feil angående turnaround. Kanskje jeg da ikke vil anbefale hvem som helst å gjøre dette, da en bør kjenne flyplassen litt godt for å gjøre det på en sikker måte, for ellers kan en forvirret Kineser lede deg igjennom emigrasjonen med ett uhell og da er du F***d :confused:

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    samme fly tilbake går helt fint.. bra reisebrev - skjønte dog ikke tegningen, tegnet du denne selv?

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for flott rapport!

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    Eh... Du er ironisk nå vel?

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte er jeg det, men det er ikke alltid folk skjønner ironi. Jeg hater øl, og er ikke noen fyllik i det hele tatt, mine venner kan bekrefte det. Jeg bare spøker med det av og til :D Det var en fyr på flyerstalk som sa sitat: "They are all going nuts when somebody is mentioning nuts in a scandinavian forum :confused:" .... Dette sitatet får en dypere mening her inne på dette forumet :rolleyes:

Det er ikke humoren min i seg selv som er så morsom, det er hvordan dere takler det som gjør det så sinnsykt morsomt :D Sånn som å bruke NLP teknikker på en måte så har jeg gjort flere av dere til komikere uten at dere skjønner det selv. Jeg brukte social engineering på dere :rolleyes:

Last edited: 28. aug 2018
    RoadKing liker dette
  12. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    ja der tok du oss godt!

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt: